Περισσότερες κινητήρες και καινοτομίες για τη νέα BMW Σειρά 7, με δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένου ενός μοντέλου BMW M και μιας έκδοσης με κινητήρα diesel ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V. 

Μερικούς μόλις μήνες μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της αμιγώς ηλεκτρικής BMW i7, περισσότερες νέες επιλογές πρόκειται να πλαισιώσουν από το Νοέμβριο του 2022 τη γκάμα των συστημάτων κίνησης που θα διατίθενται για τη νέα BMW Σειρά 7. Δύο plug-in hybrid (PHEV) εκδόσεις – συμπεριλαμβανομένου του πρώτου μοντέλου BMW M στη νέα γκάμα της BMW Σειράς 7– θα ικανοποιήσει και θα ενθουσιάσει τους πελάτες σε πολυάριθμες αγορές σε όλο τον κόσμο με τη συνδυασμένη ισχύ ενός εξακύλινδρου εν σειρά βενζινοκινητήρα και ενός αναβαθμισμένου συστήματος ηλεκτροκίνησης. Αυτή η δέσμευση στην ηλεκτροκίνηση βελτιστοποιεί επίσης την απόδοση της νέας BMW 740d xDrive* που διατίθεται σε ευρωπαϊκές αγορές, του οποίου ο εν σειρά, εξακύλινδρος κινητήρας diesel ενισχύεται από μία προηγμένη ήπια υβριδική τεχνολογία 48V.

Περισσότεροι κινητήρες για τη νέα BMW Σειρά 7
Η νέα BMW 740d x Drive (

Η μεγαλύτερη ποικιλία διαθέσιμων συστημάτων κίνησης ανοίγει νέους ορίζοντες όσον αφορά τη δυναμική συμπεριφορά, την προηγμένη πολυτέλεια και την αίσθηση ευεξίας που δεν μπορεί να πετύχει κανείς από τους ανταγωνιστές της BMW Σειράς 7. Αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας πρόσφατα εξελιγμένης, ευέλικτης αρχιτεκτονικής οχήματος για τη Σειρά 7 και η έκφραση μιας δομής με παγκόσμιο προσανατολισμό, που επιτρέπει στη γκάμα μοντέλων να προσαρμόζεται ξεχωριστά στις απαιτήσεις κάθε αγοράς. Επομένως, το BMW Group λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες των πελατών, τις εκάστοτε υποδομές και την ισχύουσα νομοθεσία σε διαφορετικές περιοχές το κόσμου.

Plug  in υβριδική καινοτομία από την BMW: σύστημα γραναζιών στη μετάδοση παρέχει αξιόπιστη ηλεκτρική ισχύ

Τα συστήματα κίνησης που χρησιμοποιούνται στα δύο plug-in υβριδικά μοντέλα συνδυάζουν έναν εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo και έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic. Και στα δύο αυτοκίνητα, η ισχύς που παράγεται από τις δύο μονάδες κίνησης περνά στο δρόμο μέσω του ευφυούς συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive.

Ο ηλεκτροκινητήρας που τοποθετείται και στα δύο μοντέλα υιοθετεί την τελευταία γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive για plug-in υβριδικά μοντέλα. Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας με ειδική ισχύ πάνω από 5.0 kW/kg αποδίδει 145 kW/197 hp και στις δύο εκδόσεις PHEV ενώ το εύρος στροφών του έχει διευρυνθεί φτάνοντας τώρα τις 11.500 σαλ.

Επιπλέον, ένα σύστημα γραναζιών χρησιμοποιείται για την αύξηση της μέγιστης ροπής του ηλεκτροκινητήρα στα 450 Nm στην είσοδο του κιβωτίου ταχυτήτων στην πλευρά του κινητήρα. Αυτή καινοτομία, που κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από την BMW, επιτρέπει στο ενσωματωμένο περίβλημα του κιβωτίου ηλεκτρικό σύστημα, να έχει μία συμπαγή σχεδίαση που εξοικονομεί βάρος, παράγοντας συγχρόνως ροπή είτε από μόνο του, είτε συμπληρωματικά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, που υπό κανονικές συνθήκες, θα ήταν εφικτή μόνο με τη χρήση ενός πολύ μεγαλύτερου και βαρύτερου ηλεκτροκινητήρα. Η βελτιστοποιημένη παροχή ισχύος που επιτυγχάνεται με το σύστημα γραναζιών μεταξύ του ρότορα, του ηλεκτροκινητήρα και του άξονα εισόδου του κιβωτίου ταχυτήτων, κάνει τη διαφορά τόσο κατά την επιτάχυνση, όσο και κατά την απότομη αύξηση της ταχύτητας.

Η νέα BMW M760e xDrive

Πρεμιέρα στην BMW Σειρά 7: το πρώτο αυτοκίνητο επιδόσεων της BMW M GmbH με plug  in υβριδικό σύστημα κίνησης

Ένα προφίλ επιδόσεων ενισχυμένο με έξτρα σπορ δυνατότητες και μία αύρα δυναμισμού κορυφαίου επιπέδου, είναι τα στοιχεία που καθιστούν ξεχωριστή τη νέα BMW M760e xDrive**. Πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο επιδόσεων από την BMW M GmbH με plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι μία εξακύλινδρη εν σειρά μονάδα 3.0 λίτρων με τεχνολογία M TwinPower Turbo με ονομαστική ισχύ και ροπή 280 kW/380 hp και 520 Nm αντίστοιχα και συνεργάζεται με ένα νέο ηλεκτροκινητήρα που σε συνδυασμό αποδίδουν συνολική ισχύ 420 kW/571 hp (με προσωρινό μπουστάρισμα) και συνολική ροπή 800 Nm.

Η νέα BMW M760e xDrive

Η νέα BMW M760e xDrive επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 4,3 δευτερόλεπτα και ολοκληρώνει την εν κινήσει επιτάχυνση από τα 80 στα 120 km/h σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα. Ως αποτέλεσμα, η BMW M760e xDrive συνδυάζει εθιστικές επιδόσεις με την επιλογή της οδηγικής απόλαυσης μηδενικών ρύπων σε αστικές περιοχές και όχι μόνο. Τα σχεδιαστικά στοιχεία ειδικά για Μ, η διακόσμηση στο εσωτερικό και οι οθόνες στο cockpit εναρμονίζονται άριστα με το περιβάλλον σύγχρονης πολυτέλειας του Sedan.

Στη νέα BMW 750e xDrive***, το νέο σύστημα ηλεκτροκίνησης συνδυάζεται και πάλι με έναν εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 3.0 λίτρων που αυτή τη φορά αποδίδει ονομαστική ισχύ 230 kW/313 hp και ονομαστική ροή 450 Nm. Όταν συνδυάζονται, οι δύο πηγές ισχύος παράγουν 360 kW/490 hp (με προσωρινό μπουστάρισμα) και συνολική ροπή 700 Nm. Αυτό επιτρέπει στη νέα BMW 750e xDrive να επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 4,8 δευτερόλεπτα και από τα 80 στα 120 km/h σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα.

Οι ηλεκτροκινητήρες των δύο plug-in υβριδικών μοντέλων αντλούν την ενέργειά τους από μία μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης εγκατεστημένη στο πάτωμα του οχήματος, που είναι επίσης προϊόν της τεχνολογίας BMW eDrive πέμπτης γενιάς. Με χωρητικότητα 18,7 kWh, το ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας είναι πάνω από 50% υψηλότερο από αυτό της προηγούμενης γενιάς. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα είναι 7,4 kW. Σε συνδυασμό με την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και την ευφυή διαχείριση ενέργειας συμπεριλαμβανομένης της προσαρμοζόμενης ανάκτησης ενέργειας, αυτό προσφέρει στη νέα BMW M760e xDrive ηλεκτρική αυτονομία 77 – 85 km (προσωρινές τιμές) στον κύκλο WLTP και στην BMW 750e xDrive 78 – 87 km (προσωρινές τιμές) σύμφωνα με το WLTP.

Περισσότεροι κινητήρες για τη νέα BMW Σειρά 7Εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel με προηγμένη ήπια υβριδική τεχνολογία 48 V

Οι συνεχείς τεχνολογικές εξελίξεις υπό σκέπη του BMW EfficientDynamics ωφελούν και το νέο diesel κινητήρα της BMW Σειράς 7. Στη νέα BMW 740d xDrive, ένας εκτενώς ανανεωμένος κινητήρας εσωτερικής καύσης συνδυάζεται με την πιο σύγχρονη ήπια υβριδική τεχνολογία 48V που περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic. Το αποτέλεσμα είναι να αποδίδει μέγιστη ισχύ 220 kW/300 hp (που παράγεται από το συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης των έως και 210 kW/286 hp και του ενσωματωμένου ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει έως και 13 kW/18 hp) και μέγιστη ροπή 670 Nm (που παράγεται από το συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης που αποδίδει 650 Nm και του ενσωματωμένου ηλεκτροκινητήρα με ροπή έως 200 Nm).

Ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel των 3.0 λίτρων που τροφοδοτεί την BMW 740d xDrive έχει νέα, ατσάλινα έμβολα που επιτρέπουν ιδιαίτερα υψηλή πίεση καύσης και εμπλουτίζουν τον ήχο του κινητήρα. Η αποτελεσματικότητα της διαδικασίας διαχωρισμού λαδιού έχει επίσης βελτιωθεί συγκριτικά με τον προηγούμενο κινητήρα. Το νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού common-rail λειτουργεί τώρα με μπεκ ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας που παρέχουν μέχρι 12 ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης με μέγιστη πίεση 2.500 bar.

Η τελευταία γενιά της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας εξασφαλίζει ότι η πρόσθετη ισχύς χρησιμοποιείται άμεσα και το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας είναι υψηλό, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η απόδοση. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος – μαζί με τα ηλεκτρονικά ισχύος – στο περίβλημα του οκτατάχυτου κιβωτίου Steptronic, όπου αναλαμβάνει επίσης το ρόλο μίζας γεννήτριας που κινείται απ τον στροφαλοφόρο άξονα. Η άμεση παροχή ισχύος του εξηλεκτρισμένου συστήματος κίνησης επιτρέπει επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 5,8 δευτερόλεπτα. Επιπρόσθετα, η υψηλής ακρίβειας διάδραση μεταξύ κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα ενισχύει την απόδοση και την ομαλή λειτουργία του συστήματος κίνησης, καθιστώντας το ιδανικό στην υπηρεσία της νέας BMW Σειρά 7.

Διαθεσιμότητα

Η BMW 740d xDrive θα είναι άμεσα διαθέσιμη για παραγγελία και τα δύο plug-in υβριδικά μοντέλα από τις 12 Οκτωβρίου 2022. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν την άνοιξη του 2023.


*Συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου: 6,8 – 6,1 lit/100 km, συνδυασμένες εκπομπές CO2: 178 – 160 g/km στον κύκλο WLTP, τιμές για τον κύκλο NEDC: – )

**Συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου: 1,3 – 1,0 lit/100 km, συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 26,0 – 23,7 kWh/100 km, συνδυασμένες εκπομπές CO2: 29 – 23 g/km στον κύκλο WLTP, τιμές για τον κύκλο NEDC cycle: – , προσωρινές τιμές)

***Συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου: 1,3 – 1,0 lit/ 100 km, συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 25,8 – 22,8 kWh/100 km, συνδυασμένες εκπομπές CO2: 29 – 22 g/km στον κύκλο WLTP, τιμές για τον κύκλο NEDC: – , προσωρινές τιμές)

Προηγούμενο άρθροTα Νέα Doblò και Ε-Doblò διαθέσιμα στην Ελλάδα
Επόμενο άρθροΝέα ειδική έκδοση: Ford GT LM Edition