Ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ένωση να επαναξιολογήσει τις κατευθύνσεις του πακέτου διάσωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας, τονίζοντας ότι η νομοθεσία πρέπει να μετακινηθεί από την αποκλειστική μέτρηση εκπομπών ρύπων από την εξάτμιση προς μια συνολική αξιολόγηση εκπομπών σε όλο τον κύκλο ζωής ενός οχήματος. Η συγκεκριμένη προσέγγιση περιλαμβάνει τις πρώτες ύλες, τη διαδικασία παραγωγής, την εφοδιαστική αλυσίδα και την ανακύκλωση, στοιχεία που η BMW θεωρεί καθοριστικά για τη “πράσινη”μετάβαση.

Την ίδια στιγμή, ο Zipse επισήμανε πως η πολιτική της ΕΕ για το 2035, η οποία επιτρέπει την πώληση μόνο μηδενικών εκπομπών, χρειάζεται αναθεώρηση. Θεωρεί ότι οι τρέχοντες ρυθμοί υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων δεν επαρκούν για να φτάσει η αγορά στο 100% μέσα στη συγκεκριμένη προθεσμία και πως η συνέχιση αυτής της στρατηγικής χωρίς ευθυγράμμιση με τις πραγματικές συνθήκες μπορεί να προκαλέσει σοβαρές συνέπειες για την ευρωπαϊκή βιομηχανία. Εκτός αυτών, ανέφερε επίσης ότι η Ευρώπη ακολουθεί έναν δρόμο που «κανείς άλλος δεν ακολουθεί», ενώ εκτιμά πως το 2035 τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα φτάνουν το 50% και όχι το σύνολο των πωλήσεων.

Αξίζει να σημειωθεί πως η BMW εμφανίζεται σε καλύτερη κατάσταση από πολλούς ανταγωνιστές της, με τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) να αντιστοιχούν στο 26% το πρώτο εξάμηνο του έτους, ποσοστό που υπερβαίνει τον μέσο όρο της αγοράς. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία ζητά τη διατήρηση κάποιων μορφών θερμικών κινητήρων μετά το 2035, ειδικά με τη χρήση συνθετικών καυσίμων ή βιοκαυσίμων, τα οποία η BMW θέλει να ενταχθούν σε έναν μηχανισμό «διόρθωσης» που θα μειώνει τους στόχους εκπομπών ανάλογα με το ποσοστό ανανεώσιμων καυσίμων.

Η εταιρεία δίνει επίσης ιδιαίτερη βαρύτητα στα υβριδικά plug-in (PHEV), τα οποία η BMW θεωρεί πιο κρίσιμα από όσο πίστευαν πολλοί. Συγκεκριμένα ζητά “πάγωμα” στις μελλοντικές αναπροσαρμογές του συντελεστή χρήσης, καθώς οι πρόσφατες αλλαγές έχουν διπλασιάσει τις θεωρητικές εκπομπές πολλών PHEV. Παράλληλα, στηρίζει τη θεσμοθέτηση ενός πλαισίου που θα επιβραβεύει τη χρήση πράσινου χάλυβα στη βιομηχανία, μειώνοντας σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της παραγωγής.

Ο Zipse τοποθετήθηκε και σε θέματα που αφορούν μικρά αυτοκίνητα, εταιρικούς στόλους και τον ρυθμό μείωσης των εκπομπών, εκφράζοντας ανησυχία ότι παράπλευρες νομοθετικές παρεμβάσεις μπορεί να υπονομεύσουν την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα. Θεωρεί ότι οι επερχόμενες αποφάσεις της Κομισιόν θα αποτελέσουν σημείο καμπής για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και καλεί τους πολιτικούς να επιδείξουν θάρρος αλλάζοντας μια πορεία που, όπως υποστήριξε, “στηρίζεται σε μια μοναδική τεχνολογία και αγνοεί την πλήρη αλυσίδα αξίας”.

  • Προηγούμενο άρθροΟ Κέλενιους επανεξελέγη πρόεδρος της ACEA
    Επόμενο άρθροVW Smart Deals: Όφελος έως 1.500 ευρώ στα πιο δημοφιλή SUV