Η Northvolt, το σουηδικό startup μπαταριών που θεωρήθηκε ηγέτης στην ευρωπαϊκή ενεργειακή μετάβαση, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εταιρεία χρειάζεται να εξασφαλίσει χρηματοδότηση 1,0-1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, προκειμένου να μπορέσει να αποκαταστήσει πλήρως τη λειτουργία της,

Η εταιρεία υπέστη σοβαρά οικονομικά πλήγματα, καθώς η BMW ακύρωσε παραγγελία μπαταριών ύψους 2 δισ. ευρώ τον Ιούνιο, και σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη κρίση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία οδηγήθηκε σε απώλειες εσόδων, απολύσεις και αποτυχία χρηματοδότησης.

Παρά τη συγκέντρωση 10 δισ. δολαρίων από επενδυτές όπως η Goldman Sachs, η VW (23% ιδιοκτησία) και το Δανέζικο συνταξιοδοτικό ταμείο ATP, η εταιρεία είχε μόλις 30 εκατ. δολάρια διαθέσιμα πριν την πτώχευση. Οι προσπάθειες για επείγουσα χρηματοδότηση 300 εκατ. δολαρίων απέτυχαν, με τη VW να αποσύρει την υποστήριξή της λόγω δικών της οικονομικών προβλημάτων και εργασιακών ζητημάτων.

Ενδεικτικό της δυσχερούς κατάστασης, είναι πως η Northvolt διαθέτει μόλις 100 εκατ. δολάρια χρηματοδότησης για να υποστηρίξει τη διαδικασία πτώχευσης. Στόχος της είναι η ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης έως το πρώτο τρίμηνο του 2025, διατηρώντας παράλληλα δεσμεύσεις προς πελάτες και προμηθευτές. Στο πλαίσιο αυτό, τα εργοστάσια μπαταριών που βρίσκονται υπό κατασκευή σε Γερμανία και Καναδά θα καθυστερήσουν, με το ενδεχόμενο πώλησης περιουσιακών στοιχείων να εξετάζεται ως έσχατη λύση.

Ο Peter Carlsson, συνιδρυτής και CEO της Northvolt από το 2016, παραιτήθηκε από τη θέση του την επόμενη μέρα, αναλαμβάνοντας ρόλο Senior Advisor και παραμένοντας στο Διοικητικό Συμβούλιο.

Η προσωρινή ηγεσία της Northvolt περιλαμβάνει την Pia Aaltonen-Forsell (CFO) και τον Matthias Arleth (COO), με την υποστήριξη του Scott Millar (Chief Restructuring Officer), ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η αναζήτηση νέου CEO, αλλά και επενδυτών για να διασωθεί η εταιρεία.

Η Northvolt άνοιξε το πρώτο της εργοστάσιο το 2021 και είχε υψηλές προσδοκίες ως πρωτοπόρος στην ευρωπαϊκή βιομηχανία μπαταριών αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, δεδομένων των συνεργασιών με εταιρείες όπως η BMW, Volvo κ.α. Στην εταιρεία ανήκει το πρώτο gigafactory μπαταριών στην Ευρώπη, και το Northvolt Labs, κέντρο έρευνας και καινοτομίας. Η παραγωγή υλικών καθόδου στο πρώτο εργοστάσιο της όμως ανεστάλη, χωρίς αυτό να φτάσει ποτέ τη μέγιστη δυναμικότητά του. Η κρίση της Northvolt αναδεικνύει τις δυσκολίες που υπάρχουν στο να αποκτήσει η Ευρώπη δική της βιομηχανία μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων.

Προηγούμενο άρθροHellas Jeep Club: Στην Αράχωβα η 19η ετήσια συνάντηση
Επόμενο άρθροStellantis: Κλείσιμο εργοστασίου λόγω κανονισμών ρύπων