Η Nissan ανοίγει το επόμενο “κεφάλαιο” στην γκάμα των “εξηλεκτρισμένων” μοντέλων της, με την πρεμιέρα επί ευρωπαϊκού εδάφους του καινούργιου X-Trail.

Σχεδόν επτά εκατομμύρια X-Trail έχουν πουληθεί παγκοσμίως, καθιστώντας το ένα από τα πιο δημοφιλή οικογενειακά οχήματα περιπέτειας στον κόσμο.

Για αυτή τη νέα γενιά του μοντέλου, η Nissan έχει βασιστεί στο καθιερωμένο DNA που διατρέχει και τις τρεις προηγούμενες γενιές του X-Trail: μυώδης σχεδιασμός, ευέλικτη χρησιμότητα και προηγμένες δυνατότητες τετρακίνησης. Το νέο X-Trail θα είναι διαθέσιμο τόσο σε διαμορφώσεις πέντε όσο και σε επτά θέσεις, προσφέροντας μια ιδανική επιλογή για τις εξορμήσεις μιας μεγάλης οικογένειας ή παρέας.

Χάρη στη νέα πλατφόρμα CMF-C της Συμμαχίας, η οποία φέρνει στο προσκήνιο την προηγμένη μηχανική, την καινοτομία και την προηγμένη τεχνολογία, το νέο X-Trail θα ανεβάσει ξανά τον πήχη στην κατηγορία των crossovers. Οι δυνητικοί αγοραστές, που αγαπούν την περιπέτεια, θα απολαύσουν τη βελτιωμένη δυναμική απόδοση και τις προηγμένες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης που προσφέρει η νέα γενιά του X-Trail.

“Η εξέλιξη ενός εμβληματικού μοντέλου όπως το X-Trail είναι τεράστια ευθύνη. Έχει καθιερωθεί ως όχημα για οικογενειακές περιπέτειες και συνεπώς γνωρίζουμε τι εκτιμούν οι πελάτες μας. Για την τέταρτη γενιά X-Trail, θα τους δώσουμε την ικανότητα για περιπέτεια, με ένα προηγμένο ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς, σε συνδυασμό με διαισθητική και βολική τεχνολογία”, δήλωσε ο Francois Bailly, Senior Vice President, Chief Planning Officer, της Nissan AMIEO.

Μοντέρνο, μυώδες στυλ που δημιουργεί μια στιβαρή αλλά μοντέρνα εμφάνιση

Κεντρικό στοιχείο στην απήχηση του X-Trail στις τρεις προηγούμενες γενιές ήταν το ξεχωριστό στυλ του, που προβάλλει μια καθησυχαστική αίσθηση στιβαρότητας, χωρίς να είναι επιθετικό.

Τόσο το εξωτερικό όσο και το εσωτερικό του νέου X-Trail αντικατοπτρίζουν το “πνεύμα” του οχήματος : ευέλικτο και περιπετειώδες. Το εξωτερικό τονίζεται από τα χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία της Nissan, όπως η “αιωρούμενη” οροφή και η μάσκα V-motion. Η μπροστινή όψη πλαισιώνεται από εντυπωσιακούς προβολείς που φαίνονται “καλουπωμένοι” στο αμάξωμα του μπροστινού προφυλακτήρα, με έναν συνδυασμό φώτων ημέρας και φλας, “φωλιασμένων” κατά μήκος της γραμμής κλεισίματος του καπό.

Στο πλάι, οι μυώδεις θόλοι των τροχών, εμπρός και πίσω, δίνουν μια δυναμική παρουσία στο X-Trail, ενώ στη βάση των θυρών, ένα ένθετο χαρακτηριστικό αποπνέει μια αίσθηση ρευστότητας στις καθαρές επιφάνειες των θυρών.

Το σχήμα της κολόνας C θυμίζει πτερύγιο δελφινιού, αποδίδοντας  ένταση στο πίσω μέρος, με τα ιδιαίτερης εμφάνισης φώτα να ολοκληρώνουν την πίσω όψη των τριών τετάρτων.

Από πίσω, μια “τροχιοδεικτική” οριζόντια γραμμή βρίσκεται ακριβώς πάνω και κάτω από όπου είναι τοποθετημένη η πινακίδα κυκλοφορίας, ενώ τα διαχωρισμένα πίσω φώτα εξασφαλίζουν ένα ευρύ διάφραγμα για το πορτμπαγκάζ. Ένα ασημί πάνελ καμπυλώνεται κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, αντανακλώντας τον περιπετειώδη χαρακτήρα του X-Trail.

Τα βασικά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν “3D” εκτροπείς ελαστικών  στην κάτω μπροστινή όψη, ενεργό κλείστρο γρίλιας για τον έλεγχο της ροής αέρα στο χώρο του κινητήρα, ειδικό σχήμα κολόνας Α, καλύμματα κάτω από το αμάξωμα για τη διαχείριση της ροής αέρα κάτω από το όχημα και μια μοναδική “κουρτίνα αέρα” που κατευθύνει με ακρίβεια τη ροή του αέρα από το μπροστινό μέρος στις πλευρές του X-Trail.

Με 10 χρώματα αμαξώματος και με πέντε συνδυασμούς διχρωμίας, το νέο X-Trail θα προσφέρει στους δυνητικούς αγοραστές 15 παραλλαγές προς επιλογή.

Σύστημα μετάδοσης κίνησης e-POWER

Το νέο X-Trail θα είναι το δεύτερο μοντέλο στην Ευρωπαϊκή γκάμα της Nissan που θα εξοπλιστεί με το καινοτόμο σύστημα μετάδοσης κίνησης e-POWER της μάρκας. Αποκλειστικά για τη Nissan, το σύστημα e-POWER είναι μια μοναδική προσέγγιση ηλεκτροκίνησης, προσφέροντας την αίσθηση οδήγησης EV, χωρίς την ανάγκη φόρτισης σε πρίζα.

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία στο Note το 2017, καθιστώντας το ως το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις, με τους αγοραστές του να λατρεύουν τον συνδυασμό ομαλής, αβίαστης απόδοσης χωρίς την ανάγκη φόρτισης σε πρίζα.

Το σύστημα e-POWER του νέου X-Trail αποτελείται από μπαταρία υψηλής απόδοσης και σύστημα μετάδοσης κίνησης ενσωματωμένα με βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων μεταβλητής σχέσης συμπίεσης, γεννήτρια ισχύος, μετατροπέα και μπροστινό ηλεκτροκινητήρα 150 kW. Αυτό το μοναδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης σημαίνει ότι η ισχύς στους τροχούς προέρχεται μόνο από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος έχει ως αποτέλεσμα την άμεση, γραμμική απόκριση στο γκάζι, με την τελική ισχύ του συστήματος να φτάνει τα 213PS στην έκδοση e-4ORCE !

Το μοναδικό στοιχείο του e-POWER είναι ότι ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ οι τροχοί κινούνται πλήρως από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί πάντα να λειτουργεί εντός ενός βέλτιστου εύρους στροφών, προσφέροντας εξαιρετική απόδοση στην κατανάλωση καυσίμου σε αστικές συνθήκες.

Χάρη στην “καθαρή” ηλεκτροκίνηση, δεν υπάρχει καθυστέρηση στην απόκριση όπως συμβαίνει με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης ή με ένα παραδοσιακό υβριδικό σύστημα. Η άμεση απόκριση προσφέρει συναρπαστική αίσθηση υψηλής ροπής και ευέλικτη επιτάχυνση για να διευκολύνει το προσπέρασμα ή τους ελιγμούς σε αυτοκινητόδρομο, εμπνέοντας περισσότερη εμπιστοσύνη.

Αναπόσπαστο στοιχείο του σχεδιασμού στο e-POWER είναι η “γραμμική μελωδία”, η οποία διέπει τη λειτουργία του βενζινοκινητήρα, διασφαλίζοντας ότι λειτουργεί στην  κατάλληλη ταχύτητα σε σχέση με την ταχύτητα του δρόμου, αποφεύγοντας το φαινόμενο “υψηλών στροφών” των παραδοσιακών υβριδικών, όταν υπάρχει απότομη επιτάχυνση. Ένα δευτερεύον πλεονέκτημα είναι η ποιότητα κύλισης που προσφέρει, διασφαλίζοντας ότι ο κινητήρας λειτουργεί μόνο με την ταχύτητα που χρειάζεται, η οποία είναι συνήθως χαμηλή σε αστικές και προαστιακές συνθήκες.

Εκτός από αυτά τα πλεονεκτήματα, το σύστημα μετάδοσης κίνησης e-POWER εγγυάται μια αθόρυβη οδήγηση, όπου για παράδειγμα στα 40 km/h ο ήχος στο αυτοκίνητο μειώνεται κατά 8db σε σύγκριση με ανταγωνιστικά μοντέλα.

e-Pedal Step

Δεδομένου ότι το 70% του χρόνου οδήγησης είναι πιθανό να δαπανηθεί σε προαστιακές περιοχές, η Nissan ανέπτυξε μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης με ένα πεντάλ που ονομάζεται e-Pedal Step. Σχεδιασμένο για να εξομαλύνει  την επαναλαμβανόμενη καταπόνηση από την αστική οδήγηση, όπου ο οδηγός κινεί συχνά το πόδι του ανάμεσα στο γκάζι και το φρένο, το e-Pedal Step επιτρέπει στους οδηγούς να επιταχύνουν και να φρενάρουν χρησιμοποιώντας μόνο το γκάζι.

Το σύστημα πρέπει πρώτα να ενεργοποιηθεί από το διακόπτη στην κεντρική κονσόλα και, έκτοτε, το γκάζι θα επιταχύνει ως συνήθως. Με την απελευθέρωση του γκαζιού, το e-Pedal Step θα φρενάρει το Χ-Trail στα 0,2 g, αρκετά για να ανάψουν τα φώτα των φρένων και θα επιβραδύνει το όχημα σε μια ταχύτητα «ερπυσμού». Κάτι τέτοιο διασφαλίζει ότι οι ελιγμοί στάθμευσης με χαμηλή ταχύτητα είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλοί. Η χρήση του e-Pedal γίνεται γρήγορα διαισθητική και το αποτέλεσμα είναι να μειώνεται ο φόρτος του οδηγού κατά την αστική οδήγηση. Με αυτόν τον τρόπο προσφέρεται μια ομαλή και ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης.

Υβριδική έκδοση ICE

Εκτός από την έκδοση e-POWER, το  X-Trail θα είναι διαθέσιμο και με τον υπερτροφοδοτούμενο μεταβλητού λόγου συμπίεσης κινητήρα των 1,5 λίτρων. Με ισχύ 120 kW (163 PS) και 300 Nm ροπής, η έκδοση αυτή θα προσφέρεται μόνο σε κίνηση στους δύο τροχούς, με την ισχύ να μεταδίδεται μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων Xtronic. Σε σενάρια οδήγησης με χαλαρή οδήγηση και ελαφριά επιτάχυνση, ο κινητήρας μεταβαίνει σε υψηλή αναλογία συμπίεσης για βελτιστοποιημένη απόδοση καυσίμου, ενώ σε περιπτώσεις όπου χρειάζονται περισσότερες επιδόσεις, ο λόγος συμπίεσης προσαρμόζεται σε χαμηλό επίπεδο.

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι επίσης εξοπλισμένο με υβριδική τεχνολογία 12v. Το σύστημα παρέχει υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένο σταμάτημα στο ρελαντί, γρήγορη επανεκκίνηση και διακοπή κίνησης, με οφέλη τόσο για την οικονομία καυσίμου όσο και για την παραγωγή CO2.

Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται μέσω της αναγέννησης και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Στη συνέχεια, αυτή η ανακτηθείσα ενέργεια χρησιμοποιείται για τη λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου ενόσω ο κινητήρας είναι σταματημένος (για παράδειγμα στον κόκκινο σηματοδότη). Επιπλέον, μια ώθηση ροπής περίπου 6 Nm μπορεί να δημιουργηθεί κατά την επιτάχυνση.

e-4ORCE

Ένα νέο σύστημα τετρακίνησης σχεδιασμένο να λειτουργεί με τα ηλεκτροκίνητα κινητήρια σύνολα της Nissan παρουσιάζεται και στο ολοκαίνουργιο X-Trail στην Ευρώπη. Το e-4ORCE θα προσφέρει καθησυχαστική πρόσφυση και σίγουρη επιτάχυνση σε όλες τις συνθήκες, χάρη στην πιο προηγμένη τεχνολογία ελέγχου όλων των τροχών της Nissan. Το “e” στο e-4ORCE σημαίνει το 100% σύστημα ηλεκτροκίνησης  της Nissan. Το “4ORCE” αναφέρεται στη φυσική ισχύ και ενέργεια του οχήματος, με το “4” να αντιπροσωπεύει τον έλεγχο όλων των τροχών. Το σύστημα αυτό εξοπλίζει και το επερχόμενο ηλεκτρικό crossover Ariya.

Το πανίσχυρο σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα έχει συνολική ισχύ 157 kW (213 PS) χάρη στον πίσω κινητήρα 94 kW που επιτρέπει έντονη επιτάχυνση, με 0-100 χλμ./ώρα σε 7 δευτερόλεπτα. Έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση ροπής σε σχέση με ένα μηχανικό σύστημα 4WD. Επιπλέον, η συνεχής ανακατανομή της ροπής και η σχεδόν τέλεια ισορροπία βάρους συμβάλλουν στον καθησυχαστικό χειρισμό και την οδηγική άνεση, επιτρέποντας μια δυναμική αλλά ομαλή οδηγική εμπειρία.

Το e-4ORCE είναι η πιο προηγμένη τεχνολογία ελέγχου όλων των τροχών της Nissan που διαχειρίζεται με ακρίβεια την απόδοση ισχύος και την απόδοση πέδησης για ομαλότητα και σταθερότητα. Το σύστημα ενισχύει την εμπιστοσύνη του οδηγού, εντοπίζοντας την επιθυμητή γραμμή οδήγησης, σχεδόν σε οποιαδήποτε επιφάνεια του δρόμου, χωρίς αυτός να χρειάζεται να αλλάξει στυλ οδήγησης ή εισόδου.

Οι μηχανικοί βελτίωσαν την τεχνολογία ελέγχου ακρίβειας του e-4ORCE και τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες για να προσφέρουν απαράμιλλη άνεση στην οδήγηση. Το βήμα και η “βύθιση” του οχήματος ελαχιστοποιούν την πιθανότητα ναυτίας, χάρη στην προσθήκη αναγεννητικής πέδησης στον πίσω κινητήρα, σε σχέση με το συνηθισμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση στον εμπρός κινητήρα,  που χρησιμοποιείται σήμερα από τυπικά EV και υβριδικά συστήματα.

Εκτός από τη βελτιστοποίηση της κατανομής της ροπής εμπρός και πίσω, το σύστημα εφαρμόζει ανεξάρτητο έλεγχο πέδησης σε κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς για να μεγιστοποιήσει την υπό γωνία δύναμη, που δημιουργείται από τον καθένα. Αυτό προσφέρει κατευθυντικότητα που ακολουθεί πιστά τις προθέσεις του οδηγού με ελάχιστες ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης.

“Το X-Trail με e-POWER και e-4ORCE θα καταλάβει μια περίοπτη θέση στην κατηγορία, αποτελώντας το μοναδικό οικογενειακό crossover 7 θέσεων με ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Το X-Trail είναι ακριβώς ο τύπος του οχήματος που αναζητούν οι σύγχρονες περιπετειώδεις οικογένειες”, δήλωσε η Cliodnha Lyons, Αντιπρόεδρος Προϊοντικού Σχεδιασμού της Nissan AMIEO.

Premium εσωτερική ατμόσφαιρα

Η καμπίνα του ολοκαίνουργιου Nissan X-Trail θέτει ένα νέο πρότυπο στην κατηγορία με αναβαθμισμένη ατμόσφαιρα, ξεχωριστή σχεδίαση και βελτιωμένη χρηστικότητα.

Οι προηγμένες τεχνολογίες Nissan Intelligent Mobility βρίσκονται στα χέρια του οδηγού, με άνεση και ποιότητα σε κάθε άγγιγμα. Νέα υλικά κορυφαίας ποιότητας, έξυπνα χαρακτηριστικά και με προσοχή στην λεπτομέρεια ενισχύουν την καμπίνα, που προσφέρει κορυφαία σχεδίαση και πρακτικότητα σε κάθε διάσταση.

Έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην εργονομική και απτική ποιότητα στους διακόπτες και στα χειριστήρια, προσδίδοντας μια αίσθηση υψηλής ποιότητας. Η έρευνα πελατών έχει δείξει ξεκάθαρα την προτίμηση των αγοραστικού κοινού για εύχρηστες βασικές λειτουργίες. Για τον λόγο αυτό, το X-Trail διαθέτει απλά, διαισθητικά χειριστήρια θέρμανσης/κλιματισμού, καθώς και κουμπιά που διέπουν τις λειτουργίες της κεντρικής οθόνης, όπως ήχου και πλοήγησης.

Το επάνω επίπεδο της διάταξης της πλωτής κεντρικής κονσόλας διαθέτει το e-shifter, τον επιλογέα λειτουργίας οδήγησης και δύο ποτηροθήκες, καθώς και την ασύρματη βάση φόρτισης 15w για smartphone. Για τους επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων, υπάρχει ένα υποβραχιόνιο, το οποίο έχει ένα άνοιγμα τύπου “πεταλούδας”, για να αποκαλύψει έναν γενναιόδωρο χώρο αποθήκευσης για τιμαλφή. Με αυτό τον τρόπο, τα πλαϊνά ανοιγόμενα στοιχεία επιτρέπουν την εύκολη πρόσβαση στον αποθηκευτικό χώρο για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων, σε αντίθεση με το κλασσικό αρθρωτό καπάκι.

Από κάτω, το επάνω επίπεδο της πλωτής κονσόλας είναι χώρος αποθήκευσης για αντικείμενα όπως τσάντα ή tablet. Διευκολύνει την αποθήκευση μικρότερων αντικειμένων, δημιουργώντας βέλτιστη χρήση χώρου και προσφέροντας εξαιρετικούς χώρους αποθήκευσης για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.

Δημιουργώντας ένα χαλαρωτικό περιβάλλον, ο νέος λευκός ατμοσφαιρικός φωτισμός έχει υιοθετηθεί σε όλη την καμπίνα, με την ομοιομορφία του να δίνει μια κορυφαία και αρμονική εντύπωση.

Πρακτικό και ευέλικτο

Για να διευκολυνθεί η φόρτωση αντικειμένων, η εγκατάσταση παιδικού καθίσματος ή η άνεση στο αυτοκίνητο, η πρόσβαση στα καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι πλέον ακόμη πιο εύκολη, λόγω των θυρών των πίσω επιβατών που ανοίγουν σχεδόν στις 90 μοίρες.

Η δεύτερη σειρά καθισμάτων χωρίζεται σε διαμόρφωση 60:40, ενώ υπάρχει μια κεντρική “καταπακτή”, ώστε αντικείμενα όπως πέδιλα του σκι, να μεταφέρονται εύκολα χωρίς να χρειάζεται να πέσει κανένα τμήμα της δεύτερης σειράς καθισμάτων. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί επίσης να μετακινηθεί προς τα εμπρός για να μεγιστοποιήσει τον χώρο του πορτμπαγκάζ και να επιτρέψει την εύκολη πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων (στη διαμόρφωση 7 θέσεων).

Οι επιβάτες της δεύτερης σειράς θα φιλοξενηθούν άνετα έχοντας στη διάθεσή τους χειριστήρια για το σύστημα θέρμανσης/κλιματισμού, κάτι πολύ σημαντικό σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Ένα βασικό συστατικό για τη διασφάλιση ενός αρμονικού οικογενειακού ταξιδιού είναι η σταθερή παροχή ρεύματος για τη διατήρηση της ισχύος των ηλεκτρονικών συσκευών. Για τους επιβάτες της δεύτερης σειράς, υπάρχει σημείο φόρτισης USB τύπου A και USB τύπου C. Οι γονείς των μωρών και των νηπίων θα εκτιμήσουν την ενσωμάτωση αντηλιακών κουρτινών στις πόρτες των πίσω επιβατών, που προσφέρουν προστασία στις ηλιόλουστες μέρες, χάρη στον πανεύκολο χειρισμό τους.

Χάρη στην χωροταξική απόδοση της πλατφόρμας CMF-C, το νέο X-Trail είναι διαθέσιμο με τρίτη σειρά φιλοξενίας επιβατών στον χώρο των αποσκευών. Τα μεμονωμένα καθίσματα που “εξαφανίζονται” αβίαστα στο πάτωμα είναι σχεδιασμένα για να φιλοξενούν επιβάτες ύψους έως 160 cm, τοποθετώντας το  X-Trail μεταξύ των πιο γενναιόδωρων στην κατηγορία του. Ο χώρος έχει βελτιστοποιηθεί για να διασφαλίζει ότι οι επιβάτες της τρίτης σειράς μπορούν να βάλουν τα πόδια τους κάτω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων.

Η πρόσβαση στην τρίτη σειρά απαιτεί έναν απλό χειρισμό για την ανατροπή του εξωτερικού καθίσματος προς τα εμπρός, επιτρέποντας ένα εύκολο βήμα στην τρίτη σειρά.

Όταν τα δύο πίσω καθίσματα δεν χρησιμοποιούνται, ο χώρος του πορτμπαγκάζ που προκύπτει τοποθετεί το X-Trail μεταξύ των κορυφαίων στην κατηγορία του με συνολική χωρητικότητα 585 λίτρων, αυξημένος κατά 20 λίτρα, χάρη στην καλύτερη εκμετάλλευση του μήκους και πλάτους του δαπέδου μεταξύ των θόλων, στην κατηγορία του. Οι βελτιώσεις στη χρησιμότητα του χώρου αποσκευών κάνουν τη φόρτωση αποσκευών πιο εύκολη και την αποθήκευση μικρών αντικειμένων πιο βολική. Επιπρόσθετα, η αρθρωτή διάταξη των δύο διαχωριστικών του χώρου αποσκευών προσφέρει 16 διαφορετικές διατάξεις, για βέλτιστη αξιοποίηση του πορτμπαγκάζ.

Η ηλεκτρικά κινούμενη πόρτα του χώρου αποσκευών με λειτουργία  hands-free κάνει την πρόσβαση στο πορτμπαγκάζ αβίαστη όταν τα χέρια είναι κάθε άλλο παρά ελεύθερα. Στην πενταθέσια έκδοση, το γνώριμο, από την απερχόμενη γενιά, Σύστημα Flexible Luggage Board παραμένει και είναι βελτιωμένο για το νέο μοντέλο, με ανασχηματισμένα διαχωριστικά, που διαθέτουν ανθεκτική μοκέτα στη μία πλευρά και πλαστικό που καθαρίζεται εύκολα από την άλλη.

Πλατφόρμα CMF-C

Όπως και το έτερο crossover στην ευρωπαϊκή γκάμα της Nissan, το νέο Qashqai, το ολοκαίνουργιο X-Trail βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-C της Συμμαχίας, η οποία αντιπροσωπεύει μια δομή και τεχνολογία αυτοκινήτου αιχμής.

Όσον αφορά την κατασκευή, το πιο ελαφρύ υλικό του αμαξώματος, καθώς και οι προηγμένες τεχνικές σφράγισης και συγκόλλησης του, έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ακαμψίας αλλά και τη μείωση του βάρους. Για πρώτη φορά, η πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών στο X-Trail είναι τώρα κατασκευασμένη από συνθετικά υλικά.

Οι μπροστινές και οι πίσω πόρτες, τα μπροστινά φτερά και το καπό, είναι όλα κατασκευασμένα από αλουμίνιο.

Αυτό μεταφράζεται σε βελτίωση, άνεση στην οδήγηση και οδηγική απόκριση που συναντάται σε ανώτερη κατηγορία οχημάτων, καθώς και σε εξαιρετική ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος, ωφελώντας ταυτόχρονα τις συνολικές επιδόσεις του αυτοκινήτου

Νέα σχεδίαση ανάρτησης και διεύθυνσης

Το ολοκαίνουργιο X-Trail θα συνεχίσει να προσφέρει μια αξεπέραστη οδηγική εμπειρία, αξιοποιώντας τη φήμη του στην εκλεπτυσμένη και πολιτισμένη οδήγηση, που ταυτόχρονα προσφέρει απόλαυση και στον οδηγό που κινείται σβέλτα σε ενδιαφέρουσες διαδρομές.

Χάρη στην πλατφόρμα CMF-C, το νέο X-Trail έχει αναβαθμισμένη  διάταξη γονάτων Macpherson μπροστά, ενώ η πίσω ανάρτηση είναι μια προηγμένη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων.

Η ρύθμιση του υδραυλικού τιμονιού έχει αναβαθμιστεί, προσφέροντας βελτιωμένη απόκριση, καλύτερη αίσθηση και μειωμένη τριβή.

Συνδεδεμένο – έλεγχος με infotainment 35 ιντσών

Για να βελτιώσει την άνεση και να κάνει την οδήγηση πιο διασκεδαστική, το ολοκαίνουργιο X-Trail προσφέρει ένα προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας με ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο συνδεδεμένων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της εύκολης ενσωμάτωσης smartphones, WiFi στο αυτοκίνητο για έως και επτά συσκευές, τις υπηρεσίες NissanConnect, καθώς και μια εφαρμογή με την οποία μπορείτε να αλληλεπιδράσετε και να παρακολουθείτε το όχημα.

Η μεγαλύτερη, υψηλότερης ανάλυσης οθόνη 12,3 ιντσών του NissanConnect είναι μια ψηφιακή πύλη στις ρυθμίσεις πλοήγησης, ψυχαγωγίας και των λειτουργιών του οχήματος και είναι συμβατή τόσο με το Android Auto® όσο και με το Apple CarPlay®, όπου στο τελευταίο διατίθεται ασύρματη σύνδεση.

Μια νέα υψηλής ευκρίνειας, πλήρως ηλεκτρονική οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT 12,3 ιντσών, προσφέρει μια επιλογή διαμορφώσιμων διατάξεων για την εμφάνιση πληροφοριών πλοήγησης, ψυχαγωγίας, κυκλοφορίας ή λειτουργιών του οχήματος, όλα ελεγχόμενα από έναν νέο διακόπτη απτικής κύλισης στο τιμόνι. Μια παραδοσιακή υφή γυαλιού “Kiriko” έχει ενσωματωθεί στο ψηφιακό φόντο της TFT, ως ένα “νεύμα” στο Ιαπωνικό DNA της Nissan.

Παράλληλα, το καινοτόμο  Head-Up Display (HUD) των 10,8 ιντσών,  παρέχει το μεγαλύτερο μέγεθος εικόνας στην κατηγορία.  Η πλοήγηση, η υποστήριξη του οδηγού και οι οδικές πληροφορίες προβάλλονται στο παρμπρίζ εντός του οπτικού ορίζοντα του οδηγού, επιτρέποντας σε αυτόν να διατηρεί την προσοχή του στο δρόμο.

Οι δεξιότητες  Home-to-Car είναι συμβατές με συσκευές Google Assistant και Amazon Alexa. Το σύστημα υποστηρίζει ένα ευρύ φάσμα εντολών, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας του οδηγού να στέλνει προορισμούς στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου, απλά  μιλώντας στην έξυπνη συσκευή του και  ελαχιστοποιώντας έτσι τον χρόνο που απαιτείται για την εισαγωγή του προορισμού.

Μέσω της εφαρμογής NissanConnect στο smartphone, διατίθενται λειτουργίες ελέγχου οχήματος, όπως απομακρυσμένος χειρισμός κόρνας και φώτων, καθώς και κλειδώματος / ξεκλειδώματος του οχήματος. Επίσης, μπορούν να ρυθμιστούν έξυπνες ειδοποιήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ταχύτητας, του χρόνου και της γεωγραφικής ζώνης, με ειδοποιήσεις στην εφαρμογή, σε περίπτωση που το όχημα υπερβαίνει τις καθορισμένες παραμέτρους. Όταν βρίσκονται στο όχημα, οι οδηγοί μπορούν να ενεργοποιήσουν τη λειτουργία Φωνητικού Ελέγχου για να χρησιμοποιούν εύκολα μια ποικιλία λειτουργιών και εξοπλισμού εντός του οχήματος, μέσω φωνητικών εντολών, χωρίς να παίρνουν τα μάτια τους από το δρόμο.

Όταν  δεν χρησιμοποιεί την πλοήγηση του τηλεφώνου του, ο οδηγός μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση στους 3D Χάρτες της TomTom & στο Live Traffic με προηγμένες λειτουργίες πλοήγησης, όπως ενημερώσεις over-the-air για τον χάρτη, συνθήκες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, Google Street View, σημεία με τοποθετημένες κάμερες ορίων ταχύτητας και τιμές καυσίμων. Η πλοήγηση από πόρτα σε πόρτα (door-to-door) είναι επίσης διαθέσιμη μέσω της εφαρμογής, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας My Car Finder.

Η συνδεσιμότητα επεκτείνεται σε όλους τους επιβάτες με τη διαθεσιμότητα θυρών φόρτισης USB-A και USB-C, μπροστά και πίσω.

Αναβαθμισμένη υποστήριξη οδηγού ProPILOT

Το νέο X-Trail  εξοπλίζεται με την επόμενη γενιά του συστήματος υποστήριξης οδηγού ProPILOT, προσφέροντας μεγαλύτερη υποστήριξη στον οδηγό, σε ένα ευρύτερο φάσμα περιστάσεων. Έχοντας την κωδική ονομασία  ProPILOT με Navi-link, το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να μειώνει την κόπωση και το άγχος κατά την οδήγηση, ενώ είναι πολύ διαισθητικό στη χρήση.

Το ProPILOT με Navi-link μπορεί να επιταχύνει και να φρενάρει το όχημα σε μία λωρίδα σε αυτοκινητόδρομο. Το σύστημα μπορεί να επιταχύνει το όχημα με καθορισμένη ταχύτητα και μπορεί να φρενάρει το όχημα έως την πλήρη στάση, σε συνθήκες βεβαρυμμένης κυκλοφορίας. Επιπλέον, το σύστημα μπορεί να επανακτήσει αυτόματα την ταχύτητα αν το όχημα έχει σταματήσει για λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα και η κίνηση μπροστά από το αυτοκίνητο έχει εξομαλυνθεί.

Στο ολοκαίνουργιο Nissan X-Trail, το αναβαθμισμένο σύστημα είναι πλέον σε θέση να προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου σύμφωνα με πρόσθετες εξωτερικές συνθήκες: όταν για παράδειγμα το αυτοκίνητο διασχίζει μια ζώνη ορίου χαμηλότερης ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα μπορεί να διαβάσει οδικές πινακίδες και να λάβει υπόψη τα δεδομένα ορίου ταχύτητας από το σύστημα πλοήγησης, προκειμένου  να επιβραδύνει το όχημα στην κατάλληλη ταχύτητα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι  ο οδηγός δεν χρειάζεται να προσαρμόζει χειροκίνητα την ταχύτητα στο cruise control.

Το σύστημα μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης για να ρυθμίσει την ταχύτητα προσέγγισης στροφών ή εξόδων από τους αυτοκινητόδρομους.

Επιπλέον, το ProPILOT με Navi-link μπορεί τώρα να επικοινωνήσει με τα ραντάρ τυφλών σημείων (blind spot) του X-Trail, επεμβαίνοντας διορθωτικά στο σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου  να αποτρέψει έναν ελιγμό αλλαγής λωρίδας, εάν υπάρχει όχημα στη ζώνη τυφλού σημείου.

Χάρη σε μια νέα αναβάθμιση της υπάρχουσας ειδοποίησης Ανίχνευσης Κινούμενου Αντικειμένου, τα φρένα θα ενεργοποιηθούν για να σταματήσουν το αυτοκίνητο εάν εντοπιστεί ένα κινούμενο αντικείμενο μπροστά. Και αν εντοπιστεί ένα κινούμενο αυτοκίνητο ή ένα ακίνητο αντικείμενο κατά την όπισθεν, και σε αυτή την περίπτωση θα σταματήσει το αυτοκίνητο.

Ενεργητική και παθητική ασφάλεια

Πρόσθετη ασφάλεια παρέχεται με τη μορφή του Nissan Intelligent Forward Emergency Braking με προγνωστική λειτουργία. Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία ραντάρ, οι αισθητήρες μπορούν να “διαβάσουν” το δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο για να ανιχνεύσουν εάν ένα όχημα φρενάρει ξαφνικά. Το σύστημα θα ενεργοποιήσει τα φρένα για να μειώσει την πιθανότητα σύγκρουσης.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό των τεχνολογιών ασφαλείας στο νέο X-Trail είναι ο νέος κεντρικός αερόσακος, ο οποίος αναπτύσσεται μεταξύ των δύο μπροστινών καθισμάτων, για να εμποδίσει τους επιβάτες της μπροστινής σειράς να έρθουν σε επαφή σε περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης. Ο κεντρικός αερόσακος συμπληρώνει τους αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, καθώς και τους πλευρικούς και τύπου κουρτίνας, όλοι τους στάνταρ στο νέο X-Trail.

Η ασφάλεια τη νύχτα ενισχύεται με την τοποθέτηση προηγμένης τεχνολογίας προβολέων που επιτρέπει στα φωτιστικά σώματα να είναι λεπτά, κάτι που βοηθά στην αεροδυναμική απόδοση του X-Trail, χωρίς να θυσιάζεται η απόδοσή τους. Πρόκειται  για ένα προηγμένο σύστημα προβολέων που προσαρμόζει το σχήμα της δέσμης σύμφωνα με τις συνθήκες του δρόμου και άλλους διερχόμενα οχήματα. Η δέσμη χωρίζεται σε 12 μεμονωμένα στοιχεία που απενεργοποιούνται επιλεκτικά κατά την ανίχνευση ενός επερχόμενου οχήματος. Χάρη σε αυτήν την καινοτομία, μπορεί να προβάλλει μια φωτεινότερη δέσμη όλο και περισσότερο, αλλά το σχήμα αλλάζει αποτελεσματικά, ώστε οι υπόλοιποι οδηγοί στο δρόμο να μην θαμπωθούν.

“Το ολοκαίνουργιο X-Trail είναι ένα επίτευγμα της καινοτόμου τεχνολογίας της Nissan. Από το e-POWER, το ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης που δίνει αυτή την αδιαμφισβήτητη αίσθηση EV, με άμεση απόκριση και σιγουριά από το ηλεκτρικό μας σύστημα e-4ORCE, μέχρι τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού που είναι διαθέσιμα σε όλες τις κατηγορίες, έως την ευελιξία του εσωτερικού,  το νέο X-Trail έχει σχεδιαστεί εξ αρχής για να ανταποκρίνεται στις πολύ απαιτητικές ανάγκες των πελατών μας. Για περισσότερα από 20 χρόνια, το X-Trail είναι συνώνυμο της άνεσης, της ευκολίας, της ασφάλειας και της εμπιστοσύνης. Προσθέστε διαισθητική τεχνολογία και στιβαρό σχεδιασμό και είμαστε βέβαιοι ότι η νέα γενιά του X-Trail θα μιμηθεί την επιτυχία των προηγούμενων γενεών”, δήλωσε ο Leon Dorssers, Aντιπρόεδρος Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της Nissan AMIEO.

Οι τιμές του νέου Nissan X-Trail ξεκινούν από τις 38.590 ευρώ (υβριδική έκδοση 1,5lt 163PS, εξοπλισμού N-Connecta).

Δείτε εδώ videoμε τα χαρακτηριστικά και την τεχνολογία του νέου Nissan X-Trail.

e-POWER 1.5l VCR turbo ICE
Θέσεις καθισμάτων 5 7 5 7
Κίνηση στους τροχούς 2wd e-4ORCE 4wd 2wd
Μέγιστη Ισχύς (kW / PS) 150 / 204 157 / 213 157 / 213 120 / 163
Μέγιστη Ροπή (Nm) 330 FR 330 + RR 195 FR 330 + RR 195 300
WLTP μικτός κύκλος εκπομπών CO2 (g / km) 131 – 134 143 – 145 146 – 148 161 – 164 164 – 166
Μικτή κατανάλωση καυσίμου WLTP CO2 (l / 100 km) 5,8 – 5,9 6,3 – 6,4 6,4 – 6,5 7,1 – 7,2 7,2 – 7,4
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 170 180 180 200
0-100 km/h (sec) 8,0 7,0 7,2 9,6

 

Προηγούμενο άρθροΗ ζήτηση για πληροφορίες δεδομένων αυξάνεται
Επόμενο άρθροΠροσθέτοντας ένα χρόνο ζωής στις μπαταρίες