Η Nissan ανακοίνωσε τα αποτελέσματα πωλήσεων για τον Σεπτέμβριο του 2024, καθώς και για την περίοδο Απριλίου-Σεπτεμβρίου 2024. Τα στοιχεία αποκαλύπτουν διαφοροποιήσεις μεταξύ της ιαπωνικής και της διεθνούς αγοράς, και μεταξύ των κατηγοριών οχημάτων. Η μείωση των παγκόσμιων πωλήσεων για το 2024 κατά 3.8% αντικατοπτρίζει τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο Ιαπωνικός κολοσσός.

Αναλυτικότερα, τον Σεπτέμβριο του 2024, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Nissan μειώθηκαν κατά 4.2% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, στην εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας, η εταιρεία κατάφερε να παρουσιάσει αύξηση 4.5% στις πωλήσεις, χάρη στην αυξημένη ζήτηση για μίνι οχήματα. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις εγγεγραμμένων οχημάτων (επιβατικών και επαγγελματικών) στην Ιαπωνία αυξήθηκαν κατά 2.5%, ενώ οι πωλήσεις των μίνι οχημάτων αυξήθηκαν κατά 7.6%. Στην υπόλοιπη αγορά εκτός Ιαπωνίας, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 5.8%, με τη μεγαλύτερη μείωση να σημειώνεται στη Βόρεια Αμερική και ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η πτώση έφτασε το 11.6%.

Για την περίοδο Απριλίου-Σεπτεμβρίου 2024, οι παγκόσμιες πωλήσεις της έπεσαν κατά 3,8%, φτάνοντας τα 1,585,547 οχήματα, από 1,647,525 οχήματα την ίδια περίοδο το 2023. Στην Ιαπωνία, αν και οι πωλήσεις μίνι οχημάτων αυξήθηκαν κατά 4,4%, οι πωλήσεις εγγεγραμμένων οχημάτων μειώθηκαν κατά 6.4%, με αποτέλεσμα τη συνολική μείωση 2,4% στις πωλήσεις της ιαπωνικής αγοράς. Εντυπωσιακή ήταν η πτώση στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 14,3% για το εξάμηνο, γεγονός που μπορεί να αποδοθεί και στον έντονο ανταγωνισμό που επηρεάζει την αυτοκινητοβιομηχανία στην περιοχή.

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας αγοράς, τα στοιχεία αποκαλύπτουν διαφορετικές τάσεις σε κάθε περιοχή. Στη Βόρεια Αμερική, η πτώση στις ΗΠΑ αντισταθμίστηκε μερικώς από τις καλύτερες επιδόσεις στον Καναδά (+5.0%) και το Μεξικό (+4.4%). Αντίστοιχα, στην Ευρώπη, οι πωλήσεις σημείωσαν μία μικρή μείωση τον Σεπτέμβριο, κατά 4.2%, κατέγραψαν όμως ετήσια άνοδο 0.8% για το εξάμηνο. Στις υπόλοιπες αγορές εκτός Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής, η Nissan σημείωσε ελαφριά αύξηση πωλήσεων κατά 1.4%.

 

Σεπτ. 2024
(οχήματα)
Ετήσια διαφοροποίηση (%) Απρίλιος – Σεπτ.
2024
(οχήματα)
Ετήσια διαφοροποίηση (%) Απρίλιος – Σεπτ.

2023

(οχήματα)

Επιβατικά οχήματα 24.720 +2,3 116.115 -4,6 121.671
Επαγγελματικά οχήματα 4.335 +3,8 17.846 -16,8 21.449
Ιαπωνία (ταξινομήσεις) 29.055 +2,5 133.961 -6,4 143.120
Ιαπωνία (Κατηγορία Μίνι) 20.058 +7,6 88.417 +4,4 84.727
Ιαπωνία (συμπεριλαμβανομένων των Μίνι) 49.113 +4,5 222.378 -2,4 227.847
Ηνωμένες Πολιτείες 65.827 -11,6 448.789 -2,7 461.230
Καναδάς 8.534 +5,0 51.038 +2,6 49.759
Μεξικό 18.795 -7,1 121.628 +4,4 116.470
Βόρεια Αμερική 93.265 -9,4 621.995 -1,0 628.146
Ευρώπη 38.277 -4,2 159.055 +0,8 157.754
Κίνα 61.395 -3,8 329.707 -14,3 384.783
Λοιπές χώρες 46.461 -2,1 252.412 +1,4 248.995
Πωλήσεις εκτός Ιαπωνίας 239.398 -5,8 1.363.169 -4,0 1.419.678
Προηγούμενο άρθρο52,1% πάνω φέτος οι πωλήσεις της Mazda
Επόμενο άρθροΗ Ford «παγώνει» την παραγωγή του ηλεκτρικού F-150 Lightning