
Η Nissan, η Honda και η Mitsubishi συμφώνησαν προ ημερών να τερματίσουν τις συζητήσεις για ενδεχόμενη τριμερή σύμπραξη με τη μορφή και τη δομή ενιαίας εταιρείας.
Στο εξής, οι τρεις πλευρές θα διατηρήσουν «στρατηγική συνεργασία» η οποία στοχεύει στην εποχή των έξυπνων τεχνολογιών και του εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης. Αυτό το πλαίσιο, άλλωστε, είχε καθιερωθεί με το Μνημόνιο Κατανόησης (MOU) της 1ης Αυγούστου 2024, ώστε να μεγιστοποιηθεί η αξία κάθε της εταιρείας.
Την ίδια ώρα, η Nissan Motor Co., Ltd. εφαρμόζει άμεσα μέτρα για να ανατρέψει τις ισχνές επιδόσεις της και να δημιουργήσει μια πιο ανθεκτική επιχείρηση ικανή να προσαρμόζεται γρήγορα στις αλλαγές της αγοράς. Συγκεκριμένα, σχεδιάζει να μειώσει το σταθερό και μεταβλητό κόστος συνολικά, κατά περίπου 400 δισεκατομμύρια γιεν το οικονομικό έτος 2026, γεγονός που θα μειώσει το λεγόμενο νεκρό σημείο πωλήσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας (break-even point) το οικονομικό έτος 2026 από 3,1 εκατομμύρια μονάδες σε 2,5 εκατομμύρια μονάδες. Αυτό θα επιτρέψει ένα σταθερό περιθώριο λειτουργίας 4%.
Όσον αφορά το πάγιο κόστος, η Nissan στοχεύει σε εξοικονόμηση περίπου 200 δισεκατομμυρίων γιεν από τα έξοδα πώλησης, τα γενικά και διοικητικά έξοδα (SG&A), περίπου 100 δισεκατομμύρια γιεν από την αναδιάρθρωση της παραγωγικής βάσης και άλλα 30 δισεκατομμύρια γεν από την αναπτυξιακή αποδοτικότητα.
Σχεδιάζει παράλληλα να μειώσει 2.500 έμμεσους υπαλλήλους παγκοσμίως με τον εξορθολογισμό των λειτουργιών, την εφαρμογή μειώσεων προσλήψεων και την επιτάχυνση των προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου. Έτσι, θα επιτύχει περιορισμούς στο κόστος εργασίας ανά μονάδα προϊόντος με πρόσθετα μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης των κοινών κέντρων εξυπηρέτησης κατά 1.000 θέσεις και των προτεραιοτήτων των πάγιων εξόδων μάρκετινγκ.
Επίσης, Η Nissan στοχεύει να επιτύχει περίπου 100 δισεκατομμύρια γιεν σε εξοικονόμηση πόρων ενοποιώντας γραμμές παραγωγής, προσαρμόζοντας τις βάρδιες και μεταφέροντας θέσεις εργασίας, ξεκινώντας με τρία εργοστάσια το 1ο τρίμηνο του έτους: εργοστάσια στη Σμύρνη και στην Καντόνα στις ΗΠΑ και στην Ταϊλάνδη. Αυτή η εκχώρηση δικαιωμάτων θα μειώσει τον αριθμό των εργαζομένων σε εργοστάσια οχημάτων και κινητήρων κατά 5.300 το 2025 και κατά 1.200 το 2026, συμβάλλοντας σε συνολική μείωση κατά 6.500. Η εξοικονόμηση παραγωγής θα συμπληρωθεί με νέες μηχανολογικές και λειτουργικές αποδόσεις, συμπεριλαμβανομένης της κυκλοφορίας νέων μοντέλων και της μείωσης των κεφαλαιουχικών δαπανών(CAPEX) και του κόστους για την εισαγωγή προϊόντων.
Για τους πρώτους εννέα μήνες του οικονομικού έτους 2024, τα ενοποιημένα καθαρά έσοδα της Nissan ήταν 9,1432 τρισεκατομμύρια γιεν, τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη ήταν 64,0 δισεκατομμύρια γιεν και το λειτουργικό περιθώριο κέρδους ήταν 0,7%. Τα καθαρά έσοδα για το εννεάμηνο ήταν 5,1 δισεκατομμύρια γιεν. Τα καθαρά έσοδα και τα κέρδη μειώθηκαν από έτος σε έτος λόγω της μείωσης των πωλήσεων μονάδων, της αύξησης των κινήτρων πωλήσεων και του πληθωρισμού.