
Η Renault ξεκίνησε από “λευκό χαρτί” την προσέγγιση για την έκτη γενιά του Clio, του πιο δημοφιλούς μοντέλου της μάρκας και του Νο. 2 σε πωλήσεις αυτοκινήτου στην Ευρώπη κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2025.
Το νέο Clio παρουσιάζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου (IAA).
Η μετάβαση από την τέταρτη στη πέμπτη γενιά το 2019 υπήρξε πιο εξελικτική, με έμφαση στο εσωτερικό και το σύστημα infotainment. Ωστόσο, οι αλλαγές στην καινούργια γενιά Clio είναι πιο έντονες, σύμφωνα με στελέχη της Renault, με το λανσάρισμα να αναμένεται στις αρχές του επόμενου έτους στην Ευρώπη.
Ως αποτέλεσμα, το νέο Clio είναι φαρδύτερο και μακρύτερο από το τρέχον μοντέλο, διαθέτει πιο αποδοτικό υβριδικό σύστημα κίνησης και ένα επανασχεδιασμένο εσωτερικό που αντλεί έμπνευση από το ηλεκτρικό Renault 5.
Η Renault περιγράφει το νέο Clio ως ένα μικρό αυτοκίνητο με την απόδοση και τον εξοπλισμό ενός compact μοντέλου.
«Προσπαθήσαμε να καινοτομήσουμε, να δημιουργήσουμε, να εκπλήξουμε μέσα σε ένα σχετικά περιορισμένο πλαίσιο», δήλωσε ο CEO της μάρκας Renault, Fabrice Cambolive, σε παρουσίαση Τύπου στο Παρίσι πριν από την έκθεση του Μονάχου.
Από την πρώτη γενιά το 1990, η Renault έχει πουλήσει πάνω από 17 εκατομμύρια Clio. Μέχρι τον Ιούλιο φέτος, το Clio είχε 137.969 πωλήσεις στην Ευρώπη, αύξηση 6,4% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce. Βρισκόταν πίσω μόνο από το Dacia Sandero (152.600 μονάδες) στη συνολική κατάταξη. Ήταν επίσης δεύτερο στην κατηγορία μικρών αυτοκινήτων, πίσω από το Sandero.
Στην ίδια κατηγορία ακολούθησαν τα Peugeot 208, Opel/Vauxhall Corsa, Citroën C3, Toyota Yaris και Skoda Fabia.
Περισσότερη ισχύς για το υβριδικό σύστημα κίνησης του Clio
Το Clio ξεχωρίζει στην κατηγορία επειδή προσφέρει εκδόσεις βενζίνης, πλήρως υβριδικές και υγραερίου (LPG). Ήταν δεύτερο πίσω από το Yaris στις πωλήσεις πλήρως υβριδικών μέχρι τον Ιούλιο με 38.441 μονάδες (περίπου 30% των συνολικών πωλήσεων του Clio). Ήταν επίσης δεύτερο πίσω από το Sandero στις πωλήσεις LPG με 23.129 μονάδες (περίπου 17% των πωλήσεων).
Οι πωλήσεις του Clio παρέμειναν σταθερές φέτος, παρά το λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού Renault 5 στην ίδια κατηγορία.
Η Renault εξόπλισε το νέο Clio με αναβαθμισμένο πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης, βασισμένο σε τετρακύλινδρο κινητήρα 1,8 λίτρων (ο τρέχων υβριδικός βασίζεται σε 1,6 λίτρα), που έκανε πρεμιέρα φέτος στο Dacia Bigster. Η ισχύς αυξάνεται στους 160 ίππους από 145, ενώ οι εκπομπές CO2 μειώνονται στα 89 γρ./χλμ. από 95 γρ./χλμ., τιμή κοντά στο Yaris (87 γρ./χλμ.).
Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,3 δευτερόλεπτα, ένα δευτερόλεπτο ταχύτερα από το τρέχον υβριδικό σύστημα.
Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση διαθέτει τρικύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων με εκπομπές 114 γρ./χλμ. και 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δευτερόλεπτα. Ο ίδιος κινητήρας αποτελεί και τη βάση για την έκδοση διπλού καυσίμου LPG, με εκπομπές 107 γρ./χλμ.
Η Renault απέσυρε την επιλογή diesel από τη γκάμα του Clio.
Διαστάσεις και σχεδίαση
Το νέο Clio εξακολουθεί να βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B του ομίλου Renault. Έχει μήκος 4.120 χιλ. (έναντι 4.050 χιλ. του τρέχοντος μοντέλου), το μεταξόνιο είναι μόλις 8 χιλ. μακρύτερο (οπότε η αύξηση μήκους προέρχεται κυρίως από μεγαλύτερους προβόλους), ενώ είναι φαρδύτερο κατά 39 χιλ. (1.770 χιλ.) και ψηλότερο κατά 11 χιλ. (1.450 χιλ.).
Οι αλλαγές είναι περισσότερο εμφανείς στη σχεδίαση, που ξεκινά από το μηδέν, μετά από δύο γενιές με παρόμοια εμφάνιση.
Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Renault Group, Laurens van den Acker, περιέγραψε το νέο Clio ως «σαν βέλος που τραβιέται προς τα πίσω σε τόξο», με μακρύ καπό και ανοδική γραμμή που φτάνει μέχρι την πίσω κολόνα.
Η Renault μιλά για «ιδιαίτερα σμιλεμένη, αισθησιακή σιλουέτα» και «πιο λατινική από ποτέ», με οροφή που παραπέμπει σε κουπέ αντί για τετράθυρο αυτοκίνητο.
Ο van den Acker επισήμανε τις κρυφές λωρίδες στεγανοποίησης γύρω από τα παράθυρα, που μειώνουν το κενό με τα πάνελ των θυρών, συμβάλλοντας σε πιο ομαλή εμφάνιση. Οι πίσω χειρολαβές παραμένουν κρυφές στις πίσω κολόνες. Ένα μεγάλο σπόιλερ οροφής, μαρσπιέ και κεραία τύπου «πτερύγιο καρχαρία» υπογραμμίζουν τον πιο σπορ χαρακτήρα του νέου Clio, σύμφωνα με τη Renault.
Μπροστά, το Clio διαθέτει έντονη μάσκα και μεγάλα φώτα ημέρας σε σχήμα διαμαντιού, που αντικατοπτρίζουν το λογότυπο της Renault. Στο πίσω μέρος, τα τέσσερα φώτα είναι εμπνευσμένα από αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Εσωτερικό και τεχνολογία
Στο εσωτερικό, το νέο Clio παραπέμπει στο Renault 5 EV, με δύο οριζόντιες οθόνες 10 ιντσών τοποθετημένες δίπλα-δίπλα, με την κεντρική οθόνη στραμμένη προς τον οδηγό. Η αναλογία του τιμονιού έχει βελτιωθεί (2,6 στροφές από άκρη σε άκρη έναντι 3,3), προσφέροντας πιο ευέλικτη οδική συμπεριφορά.
Όπως και άλλα πρόσφατα μοντέλα Renault, το Clio διαθέτει το OpenR Link με ενσωματωμένο σύστημα infotainment της Google. Αυτό σημαίνει ότι υπηρεσίες όπως Google Maps, Assistant και Play είναι οι προεπιλεγμένες.
Διατίθενται περίπου 100 εφαρμογές μέσω Google Play, ενώ οι πελάτες έχουν 2 GB δωρεάν δεδομένων τον μήνα για τρία χρόνια, επαρκή για καθημερινή χρήση (π.χ. μουσική, βίντεο). Επιπλέον δεδομένα μπορούν να αγοραστούν.
Παραγωγή
Η Renault δεν έχει ανακοινώσει ακριβείς ημερομηνίες παράδοσης για το νέο Clio, το οποίο θα κατασκευάζεται στην Προύσα της Τουρκίας. Το εργοστάσιο έχει ήδη κατασκευάσει πάνω από 5 εκατομμύρια Clio και φέτος ξεκίνησε την παραγωγή του Dacia Duster μικρού SUV.