Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Κίνα συνεχίζουν τις συνομιλίες προκειμένου να βρεθεί μια εναλλακτική λύση στους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα (EV), αλλά η επίτευξη συμφωνίας φαίνεται αβέβαιη, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg. Παρά τις συζητήσεις στο Πεκίνο, όπου υπήρξαν ενδείξεις προόδου, οι πιθανότητες μιας άμεσης λύσης παραμένουν λίγες.

Η ΕΕ απαιτεί μια νομικά δεσμευτική συμφωνία, παρόμοια με τους πρόσφατους αντισταθμιστικούς δασμούς κατά των επιδοτήσεων, την οποία η Κίνα δεν έχει αποδεχτεί. Οι δύο πλευρές εξετάζουν το ενδεχόμενο ενός μηχανισμού ελέγχου εξαγωγικών τιμών και όγκων, ώστε να αποφύγουν τους δασμούς μέσω μιας μορφής “τιμολογιακής δέσμευσης”. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει ανησυχία ότι οι ελάχιστες τιμές εισαγωγής για τα EVs θα μπορούν να εξισορροπηθούν από πωλήσεις άλλων προϊόντων, όπως υβριδικών οχημάτων και εξαρτημάτων.

Διαφωνίες εντοπίζονται όμως και για την πιθανότητα διμερών συμφωνιών με συγκεκριμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, περιλαμβάνοντας και ευρωπαϊκές που λειτουργούν με κοινοπραξίες στην Κίνα. Η ΕΕ επιμένει ότι τέτοιες συμφωνίες θα τηρούν τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, ενώ η Κίνα προτιμά μια γενική συμφωνία υπό την ηγεσία ενός κινεζικού εμπορικού οργανισμού.

Σε απάντηση στους δασμούς της ΕΕ για τα ηλεκτρικά οχήματα, η Κίνα προειδοποίησε για πιθανά αντίποινα σε ευρωπαϊκά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, όπως τα γαλακτοκομικά, το χοιρινό κλπ. Η ΕΕ δηλώνει αποφασισμένη να προστατεύσει τα συμφέροντά της και απορρίπτει οποιαδήποτε προσπάθεια σύνδεσης των διαφορών αυτών, σε μια ευρύτερη συμβιβαστική συμφωνία.

Προσφάτως, η Κίνα προέτρεψε τις αυτοκινητοβιομηχανίες της να περιορίσουν σημαντικές επενδύσεις σε χώρες της ΕΕ, πιέζοντας έτσι την Ευρώπη στις διαπραγματεύσεις για τις εναλλακτικές των δασμών στα EVs.

Προηγούμενο άρθροNέο FIAT 600 Hybrid 136ps από €25.500
Επόμενο άρθροΗ Renault επίσημος χορηγός του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθηνών