Αποκαλύφθηκε το MOTIV, ένα νέο αυτόνομο όχημα που θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως μεταφορικό μέσο ή ως ελαφρύ επαγγελματικό όχημα για τελικές παραδόσεις.

Το MOTIV σχεδιάστηκε από μια κοινοπραξία που περιλαμβάνει τη Gordon Murray Design, τη Delta Motorsport και την itMoves και παρουσιάστηκε στην έκθεση MOVE 2020 στο Λονδίνο.

Η νέα πλατφόρμα, που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα IDP14 της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου, ανατρέπει τα δεδομένα για τη μελλοντική ανάπτυξη της κινητικότητας, δημιουργώντας μια αποδοτική, εξαιρετικά ελαφριά πλατφόρμα τετράτροχων οχημάτων.

Οι μηχανικοί της κοινοπραξίας δηλώνουν πως πληροί τα πρότυπα ασφαλείας των ευρωπαϊκών επιβατικών αυτοκινήτων (M1), ενώ παράλληλα επιτυγχάνει σημαντική εξοικονόμηση κόστους έναντι ανταγωνιστικών αυτόνομων οχημάτων.

Το συμπαγές όχημα έχει 1,6 μέτρα ύψος, 2,5 μ. μήκος και 1,3 μ. πλάτος, που του δίνουν ένα συμπαγές αποτύπωμα για περιήγηση στους δρόμους της πόλης. Ως βαν θα διαθέτει χωρητικότητα φορτίου 1.100 λίτρων, ενώ ως μονοθέσιο δεν θα έχει τα κενά καθίσματα των περισσότερων αυτοκινήτων, γνωρίζοντας πως η πλειοψηφία μετακινείται και οδηγεί μεμονωμένα.

Εξοπλισμένο με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 20kW και με εμβέλεια μέχρι και 100 χλμ, το MOTIV θα μπορούσε να διατεθεί στην αγορά σε δύο έως πέντε χρόνια.

Ο καθηγητής Gordon Murray CBE, πρόεδρος του Gordon Murray Group, δήλωσε: “Το MOTIV έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει τη μελλοντική κινητικότητα. Ο καλύτερος τρόπος για να καταστήσετε οποιοδήποτε όχημα εμπορικά βιώσιμο και αποδοτικό από πλευράς κόστους, παρέχοντας κορυφαία απόδοση, είναι να το κάνετε όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ, διατηρώντας παράλληλα τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας. Με το MOTIV χρησιμοποιήσαμε τις τεχνολογίες iStream® για να δημιουργήσουμε μια εξαιρετικά ελαφριά δομή αμαξώματος που προσφέρει ένα αυτοκίνητο που είναι συμπαγές, εκλεπτυσμένο, ασφαλές και ευπροσάρμοστο, διατηρώντας ταυτόχρονα μεγάλη εμβέλεια”.

Ο Nick Carpenter, Engineering Director της Delta Motorsport, δήλωσε: “Έχουμε αποδείξει πως το μέλλον της κινητικότητας είναι ελαφρύ, κινούμενο με μπαταρία και ιδιωτικό. Τα συστήματα ελέγχου που ενσωματώνονται στην πλατφόρμα αποδεικνύουν ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα δεν χρειάζεται να είναι βαριά και δυσκίνητα, αλλά μπορούν να είναι λιτά, ελαφριά και να εξοικονομούν ενέργεια”.

 

 

Ο Jose Paris, διευθυντής της itMoves σχολίασε: “Η φιλοσοφία σχεδιασμού του MOTIV βασίζεται σε τρία σημεία: μικρό αποτύπωμα, εσωτερικό πρώτης τάξης και εικόνα φιλική προς την πόλη. Το μικρό μέγεθος εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι μετακινούνται μόνοι τους. Ο χώρος στις πόλεις είναι δυσέυρετος και δεν πρέπει να σπαταλάται σε κενά καθίσματα. Το ευρύχωρο εσωτερικό είναι άνετο και παρέχει μια σύγχρονη εμπειρία χρήστη, που ενεργεί ως «τρίτος χώρος», για να μετακινηθείτε, να εργαστείτε ή να χαλαρώσετε. Τέλος, έχει ένα ‘περιτύλιγμα’ φιλικό προς την πόλη (και τον πολίτη) με οπτική που συνδέει και ενσωματώνει το όχημα με το περιβάλλον του με μη απειλητικό τρόπο”.

Προηγούμενο άρθροLexus ES με ψηφιακές οθόνες πλευρικής επόπτευσης
Επόμενο άρθροΗ Ολλανδία θα συνδράμει την Ελλάδα για την ηλεκτροκίνηση