Η Michelin και η La Poste δοκιμάζουν τα οφέλη του στόλου των ελαστικών χωρίς αέρα. Τα ελαστικά χωρίς αέρα υπόσχονται πολλά στους fleet managers, καθώς εγγυώνται επιχειρηματική συνέχεια και μεγαλύτερο κύκλο ζωής. Για να ενισχύσει την τεχνολογία, η Michelin επέκτεινε το πρόγραμμα δοκιμών του ελαστικού Uptis σε 40 βαν της La Poste στη Βόρεια Γαλλία.

Σαράντα οχήματα της γαλλικής ταχυδρομικής υπηρεσίας La Poste θα εφοδιαστούν με το ελαστικό χωρίς αέρα Uptis της Michelin τα επόμενα δύο χρόνια. Οι δύο εταιρείες θέλουν να συγκεντρώσουν δεδομένα σχετικά με τον μειωμένο χρόνο διακοπής λειτουργίας και την υψηλότερη απόδοση των ελαστικών χωρίς αέρα και να τα αναπτύξουν περαιτέρω με βάση τα σχόλια των οδηγών.

Σύμφωνα με τον Philippe Dorge, υπεύθυνο της θυγατρικής εταιρείας ταχυμεταφορών της La Poste, η οποία διαθέτει συνολικό στόλο 50.000 οχημάτων, η εταιρεία αντιμετωπίζει «ένα τρύπημα το μήνα σε συνολικά εξήντα οχήματα». Αλλά τα κύρια οφέλη αποδίδονται κυρίως στη χαμηλότερη συντήρηση και στην εξασφάλιση παρατεταμένου κύκλο ζωής.

Αμέλεια οδηγών
Θεωρητικά, το Uptis δεν διαρκεί περισσότερο από ένα κανονικό ελαστικό με σωστή πίεση. «Η πίεση, όπως αποτελεί πρόβλημα, καθώς δεν είναι πολλοί οι οδηγοί που πειθαρχούν στην τήρηση μηνιαίου ελέγχου», σημειώνει ο Bruno de Feraudy, Αντιπρόεδρος Automotive Original Equipment της Michelin. Επίσης, σε στόλους χωρίς κατάλληλη τηλεματική, ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών είναι συχνά ευθύνη του οδηγού.

Η αμέλεια πίεσης μπορεί να οδηγήσει σε ανεπανόρθωτα ελαττώματα απώλειας αέρα ή ακανόνιστη φθορά. Η Michelin έχει υπολογίσει ότι 200 εκατομμύρια ελαστικά θα μπορούσαν να αποφευχθούν ετησίως με τη χρήση του Uptis, με ισχυρό περιβαλλοντικό πλεονέκτημα.

Το πέλμα του Uptis είναι παρόμοιο με εκείνο ενός κανονικού ελαστικού ώστε να μπορεί να κατασκευαστεί για καλοκαιρινές, χειμερινές εφαρμογές ή τεσσάρων εποχών. Η La Poste δοκιμάζει την τελευταία περίπτωση. Σύμφωνα με τη Michelin, η κατανάλωση είναι ισοδύναμη με εκείνη των κανονικών ελαστικών.

Μη συμβατό με ηλεκτρικά οχήματα
Το γαλλικό πιλοτικό έργο ακολουθεί μια προηγούμενη δοκιμή με την DHL Singapore. Πενήντα φορτηγά του υποκαταστήματος της εταιρείας παράδοσης δεμάτων στη Νότια Ασία τοποθετούν το πρωτοποριακό ελαστικό της Michelin πριν από το τέλος του έτους, επίσης για να βοηθήσουν στη συλλογή δεδομένων υπό πραγματικές συνθήκες, παρόμοιες με αυτές της La Poste.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της DHL Express Singapore, Christopher Ong, σχολίασε πως το πρόγραμμα με τη Michelin συμπλήρωσε την επένδυσή τους στη βιωσιμότητα, καθώς η εταιρεία είχε αποκτήσει 80 βαν μπαταρίας. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ελαστικό Uptis δεν είναι προς το παρόν συμβατό με τα χαρακτηριστικά ροπής των ηλεκτρικών οχημάτων.

Θα διατίθεται στο εμπόριο το 2030
Η προοπτική απαλλαγής των fleet managers από διακοπές λειτουργίας λόγω τρυπημένων ελαστικών και την περίπλοκη πολιτική ελέγχου της πίεσης των ελαστικών ακούγεται δελεαστική. Αλλά όσον αφορά την εισαγωγή στην αγορά, η Michelin επισημαίνει πως χρειάζεται υπομονή, καθώς το ελαστικό αυτό δεν θα κυκλοφορήσει πριν από το τέλος της δεκαετίας.

Αυτό σημείνει πως χρειάζεται αρκετός χρόνος, δεδομένου του γεγονότος ότι η εταιρεία σήμερα έχει ήδη εμπορευματοποιήσει το ελαστικό χωρίς αέρα Tweel για καρότσια αναψυχής και επαγγελματικά μηχανήματα στον κατασκευαστικό τομέα. Αυτές είναι εφαρμογές χαμηλότερης ταχύτητας. Παρά τα πρώτα θετικά σχόλια για την οδική συμπεριφορά που συγκεντρώθηκαν από τη La Poste, τα ειδικά χαρακτηριστικά ασφάλειας και δυναμικής οδήγησης των επιβατικών αυτοκινήτων και των LCV απαιτούν υψηλότερο και πιο εξελιγμένο επίπεδο ανάπτυξης. Περαιτέρω συνεργασίες βρίσκονται υπό εξέταση. Επίσης, σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, τα ελαστικά με αέρα είναι βάσει νόμου υποχρεωτικά.

Προηγούμενο άρθρο«Αυτοκίνηση & Electromobility 2023»
Επόμενο άρθροVolvo Cars: παγκόσμιες πωλήσεις +33% τον Ιούνιο 2023