Η MG παρουσίασε δύο υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας που θα διατεθούν σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές, στοχεύοντας σε μοντέλα της Tesla και της Hyundai.

Τα μεσαίου μεγέθους μοντέλα IM5 (σεντάν) και IM6 (SUV) θα αποτελέσουν τις «κορυφαίες τεχνολογικές βιτρίνες» της MG, δήλωσε ο εμπορικός διευθυντής της MG U.K., Γκάι Πιγκουνάκης.

Η μητρική εταιρεία της MG, η SAIC, διαθέτει τα δύο μοντέλα στην Κίνα υπό το ξεχωριστό brand «IM smart EV», με τα αρχικά IM να σημαίνουν Intelligence in Motion (Νοημοσύνη σε Κίνηση).

Στις ευρωπαϊκές αγορές, τα αυτοκίνητα θα αποτελέσουν υπο-brand της MG, φέροντας το λογότυπο IM στο καπό και το σήμα MG στην πίσω πόρτα.

Οι πρώτες ευρωπαϊκές αγορές για τα IM5 και IM6 θα είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και η Ελβετία, όπου τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα της SAIC δεν επιβαρύνονται με τους υψηλούς δασμούς που ισχύουν για τα κινεζικά BEV στην Ε.Ε.

Τα νέα μοντέλα θα ανταγωνιστούν το Tesla Model Y και Model 3, το Hyundai Ioniq 5 SUV και το Hyundai Ioniq 6 σεντάν. Αντίπαλοι του IM6 θα είναι επιπλέον το Xpeng G6 και το BYD Sealion 7.

Το βασικό μοντέλο του IM5, με μπαταρία 75 kWh, ξεκινά από τις £39.450 (περίπου 53.500 δολάρια ΗΠΑ) στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η έκδοση Performance μεγάλης αυτονομίας με μπαταρία 100 kWh κοστίζει £48.495.

Σύμφωνα με την MG, η έκδοση Performance διαθέτει αυτονομία 442 μιλίων (711 χλμ) με μία πλήρη φόρτιση, ξεπερνώντας το Model 3 μεγάλης αυτονομίας της Tesla, που φτάνει τα 436 μίλια αλλά κοστίζει λιγότερο – £44.990.

Το IM6 διατίθεται μόνο με μπαταρία 100 kWh, ξεκινώντας από £47.995, ενώ η έκδοση Performance φτάνει τις £50.995.

Όλα τα μοντέλα διαθέτουν αρχιτεκτονική 800 volt, επιτρέποντας υπερταχεία φόρτιση στα 396 kW — γεμίζοντας τη μπαταρία από 10% έως 80% σε μόλις 17 λεπτά, όπως αναφέρει η MG. Αντίστοιχες δυνατότητες διαθέτουν το Hyundai Ioniq και το Xpeng G6.

Άλλες τεχνολογίες της σειράς IM περιλαμβάνουν σύστημα τετραδιεύθυνσης (rear-wheel steering), που μειώνει τον κύκλο στροφής κάτω από τα 10 μέτρα στο IM5, έναντι 11,6 μέτρων του Tesla Model 3.

Στο εσωτερικό, η καμπίνα περιλαμβάνει οθόνη infotainment 26 ιντσών υψηλής ευκρίνειας και premium ηχοσύστημα με 20 ηχεία.

Τα μοντέλα Performance με τετρακίνηση διαθέτουν δύο ηλεκτρικούς κινητήρες με συνδυαστική ισχύ 767 ίππων, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ/ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα για το IM5 και 3,5 δευτερόλεπτα για το IM6. Οι στάνταρ πισωκίνητες εκδόσεις αποδίδουν 291 ίππους.

«Αν συγκρίνετε αυτά τα αυτοκίνητα με τους βασικούς ανταγωνιστές τους, προσφέρουν εντυπωσιακή αξία», δήλωσε ο Πιγκουνάκης στο Automotive News Europe, κατά τη διάρκεια της ευρωπαϊκής πρεμιέρας τους στο Goodwood Festival of Speed.

Πέραν του σπορ μοντέλου Cyberster, η MG μέχρι τώρα απευθυνόταν στην Ευρώπη στο χαμηλότερο τμήμα της αγοράς μαζικής παραγωγής.

«Αυτό είναι αχαρτογράφητο έδαφος για εμάς και τους αντιπροσώπους μας», ανέφερε ο Πιγκουνάκης. Η εταιρεία έχει αρχικά εισάγει 400 μονάδες για πώληση από τον Σεπτέμβριο στο Ηνωμένο Βασίλειο, με κάθε έναν από τους 150 αντιπροσώπους να λαμβάνει ένα αυτοκίνητο επίδειξης.

Η MG πούλησε 126.493 αυτοκίνητα στην Ευρώπη έως τα τέλη Μαΐου, σημειώνοντας αύξηση 30% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με στοιχεία της  εταιρείας Dataforce.

Η μέχρι τώρα φετινή ανάπτυξη της MG προήλθε κυρίως από τα υβριδικά μοντέλα, καθώς οι πωλήσεις των BEV μειώθηκαν κατά 47%, στις 16.572 μονάδες, λόγω του τερματισμού των πωλήσεων του MG5 (compact wagon) και του ZS (μικρό ηλεκτρικό SUV).

Η MG παρουσίασε πρόσφατα το νέο compact ηλεκτρικό SUV S5, ενώ αναμένεται η κυκλοφορία του μεγαλύτερου S6 αργότερα μέσα στο έτος.

Οι υβριδικές πωλήσεις της MG στην Ευρώπη εκτοξεύτηκαν στις 50.919 μονάδες μετά την κυκλοφορία του μικρού υβριδικού MG3 και του MG ZS υβριδικού SUV.

Η μητρική SAIC έχει επιβαρυνθεί με τον υψηλότερο συντελεστή πρόσθετων δασμών που έχει επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων – ποσοστό που φτάνει το 45% της αξίας εισαγωγής του αυτοκινήτου. Η Ε.Ε. επέβαλε τους αυξημένους δασμούς επειδή η SAIC δεν συνεργάστηκε με την έρευνα σχετικά με τις επιδοτήσεις που —σύμφωνα με την Ε.Ε.— θεωρούνται αθέμιτες για τους Κινέζους κατασκευαστές στην εσωτερική τους αγορά.

Οι δασμοί ανάγκασαν την MG να στραφεί σε υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα.

Η MG δεν έχει ακόμη ανακοινώσει πότε τα IM5 και IM6 θα λανσαριστούν στις αγορές της Ε.Ε. Το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και η Ελβετία δεν είναι μέλη της Ε.Ε. και δεν εφαρμόζουν υψηλούς δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές.

Προηγούμενο άρθροBenltley: Νέα Bentayga Speed – Πανίσχυρο SUV (εικόνες)
Επόμενο άρθρο«Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας»: Βραβεύθηκαν τα κορυφαία success stories του ελληνικού επιχειρείν – Μεγάλος χορηγός η Omoda & Jaecoo