Η Mazda Motor Corp. πρωτοπορεί στην εξαιρετικά αποδοτική λιτή παραγωγή. Τώρα, η εταιρεία παρουσιάζει κάτι νέο, τη Στρατηγική Λιτών Περιουσιακών Στοιχείων (Lean Asset Strategy).

Ο CEO Masahiro Moro περιέγραψε αυτή τη στρατηγική ως το μυστικό όπλο της Mazda για τη διατήρηση της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας σε μια εποχή πρωτοφανούς αλλαγής και αβεβαιότητας στη βιομηχανία. Παρουσιάζοντας την ιδέα σε συνέντευξη Τύπου στις 18 Μαρτίου, ο Moro και άλλα κορυφαία στελέχη δήλωσαν ότι αυτή η στρατηγική θα εξοικονομήσει δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030 και θα βοηθήσει στη μείωση της επένδυσης, του ανθρώπινου δυναμικού και του χρόνου ανάπτυξης για την πρώτη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων που αναπτύσσει εσωτερικά η Mazda, τα οποία θα κυκλοφορήσουν το 2027. Οι καινοτομίες στην ανάπτυξη και την παραγωγή θα καταστήσουν τα νέα ηλεκτρικά οχήματα της Mazda ανταγωνιστικά σε κόστος έναντι των κινεζικών μαρκών που προκαλούν τους διεθνείς παίκτες της αγοράς, ανέφεραν οι εκτελεστικοί διευθυντές. Χρησιμοποιώντας νέα ψηφιακά εργαλεία, μοντελοποίηση οχημάτων, τεχνητή νοημοσύνη και ένα διευρυμένο δίκτυο συνεργατών, η Mazda δηλώνει ότι έχει απλοποιήσει τη μηχανολογία και την παραγωγή. Το αποτέλεσμα είναι μια μικρού μεγέθους εταιρεία που εξακολουθεί να μπορεί να παράγει μια ευρεία γκάμα οχημάτων και κινητήρων.

«Ως μικρός παίκτης στον κλάδο, η Mazda ακολουθεί μια στρατηγική λιτών περιουσιακών στοιχείων για να ελαχιστοποιήσει τον επιχειρηματικό κίνδυνο και να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα,» δήλωσε ο Moro. «Θα επιτύχουμε βιώσιμη ανάπτυξη μέσω χαμηλών επενδύσεων, υψηλής απόδοσης περιουσιακών στοιχείων και ανταγωνιστικών τεχνολογιών και προϊόντων.»

Η Mazda ανέκαθεν κατάφερνε να κάνει περισσότερα με λιγότερους πόρους. Ωστόσο, η σημερινή εποχή ηλεκτροκίνησης, λογισμικού, ανταγωνισμού χαμηλού κόστους από την Κίνα, καθώς και η ξαφνική απειλή νέων δασμών στις ΗΠΑ, δοκιμάζουν τα όρια αυτής της προσέγγισης. Οι ετήσιες δαπάνες της Mazda για Έρευνα & Ανάπτυξη (R&D) είναι περίπου το ένα δέκατο των αντίστοιχων της Toyota Motor Corp.

Παρόλα αυτά, η Mazda, που πουλά 1,3 εκατομμύρια οχήματα ετησίως, διαθέτει μια ποικιλόμορφη γκάμα μοντέλων, από το σπορ κουπέ MX-5 Miata έως το μεγάλο crossover CX-90, καθώς και μια ευρεία ποικιλία τεχνολογιών – κινητήρες ντίζελ και βενζίνης, plug-in και ήπια υβριδικά συστήματα. Επιπλέον, χάρη στις καινοτομίες της στρατηγικής λιτών περιουσιακών στοιχείων, αναμένεται να παρουσιάσει νέα περιστροφικά, πλήρως υβριδικά και ηλεκτρικά συστήματα.

«Η ανταπόκριση στη διαφορετικότητα των κινητήρων και της ηλεκτροκίνησης είναι μια πρόκληση για μια εταιρεία στο δικό μας μέγεθος,» δήλωσε ο Διευθυντής Τεχνολογίας Ichiro Hirose. «Αλλά έχουμε τριπλασιάσει την αποδοτικότητα της ανάπτυξης.»

Η Στρατηγική Λιτών Περιουσιακών Στοιχείων θα μειώσει κατά 500 δισεκατομμύρια γιεν (3,36 δισεκατομμύρια δολάρια) τις προγραμματισμένες επενδύσεις της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Το 2022, η Mazda είχε ανακοινώσει ότι θα επενδύσει 1,5 τρισεκατομμύριο γιεν (10,08 δισεκατομμύρια δολάρια) στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030. Ωστόσο, λόγω του πληθωρισμού, η εκτίμηση αυτή αυξήθηκε στα 2 τρισεκατομμύρια γιεν (13,44 δισεκατομμύρια δολάρια). Παρ’ όλα αυτά, οι καινοτομίες στο κόστος, την ανάπτυξη και την παραγωγή θα διατηρήσουν τις συνολικές επενδύσεις στα 1,5 τρισεκατομμύρια γιεν.

Για το πλήρως ηλεκτρικό όχημα που θα λανσάρει το 2027, η Mazda εκτιμά ότι μπορεί να μειώσει κατά 40% την επένδυση στην ανάπτυξη και να περικόψει στο μισό τις εργατοώρες που απαιτούνται σε σύγκριση με τις προηγούμενες διαδικασίες ανάπτυξης.

Επιπλέον, αξιοποιώντας την ευέλικτη παραγωγή στα εργοστάσιά της, η Mazda σχεδιάζει να κατασκευάζει τα ηλεκτρικά της οχήματα παράλληλα με άλλα μοντέλα. Αυτό θα μειώσει την αρχική κεφαλαιακή επένδυση κατά 85% και τον χρόνο προετοιμασίας για μαζική παραγωγή κατά 80%, σύμφωνα με την εταιρεία.

Προηγούμενο άρθροVolvo Cars: AI & και εικονικοί κόσμοι με στόχο την ασφάλεια
Επόμενο άρθροΦεβρουάριος – ΕΕ: Τα κινεζικά στο +64% με οδηγό τα PHEV