
Ένα ιστορικό ορόσημο για την MAN Truck & Bus: Ξεκίνησε η παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών.
Ο CEO της MAN, Alexander Vlaskamp, και το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Παραγωγή και Εφοδιαστική Aλυσίδα, Michael Kobriger, μαζί με τον ευρωβουλευτή και πρόεδρο του Ευρωπαικού Λαικού Κόμματος, Manfred Weber, έδωσαν το έναυσμα από το εργοστάσιο του Μονάχου. Πλέον, φορτηγά diesel και ηλεκτρικά θα παράγονται με έναν πλήρως ενσωματωμένο μικτό τρόπο παραγωγής στην ίδια γραμμή.
Η MAN προχωρά με σταθερά βήματα στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, μεταμορφώνοντας το κύριο εργοστάσιό της στο Μόναχο σε πρότυπο ευελιξίας και τεχνολογικής καινοτομίας. Πλέον, η μέγιστη παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου ανέρχεται σε περίπου 100 φορτηγά ημερησίως – ανεξαρτήτως τύπου κίνησης – με τον χρόνο κατασκευής κάθε οχήματος να φτάνει περίπου τις οκτώ ώρες.
Η εμπορική πορεία των ηλεκτρικών φορτηγών της εταιρείας καταγράφει σημαντική πρόοδο. Πριν καν την έναρξη της μαζικής παραγωγής, έχουν ήδη κατασκευαστεί σχεδόν 200 οχήματα προ-σειράς, τα οποία έχουν παραδοθεί σε πελάτες σε όλη την Ευρώπη. Τα ηλεκτρικά αυτά φορτηγά έχουν διανύσει περισσότερα από δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες, φτάνοντας ακόμη και σε ημερήσιες διαδρομές έως 850 χλμ., με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση – μόλις 97 kWh ανά 100 χλμ. κατά μέσο όρο.
Μέχρι σήμερα, η MAN έχει ήδη λάβει περίπου 700 παραγγελίες για ηλεκτρικά φορτηγά. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο ηλεκτρικός ημιρυμουλκούμενος τράκτορας με χαμηλού ύψους σασί, ο οποίος είναι μοναδικός στην αγορά χάρη στο ύψος πετάλου ζεύξης μόλις 950 χιλιοστών και στο μεταξόνιο 3,57 μέτρων. Οι διαστάσεις αυτές καθιστούν δυνατή την πλήρως ηλεκτρική μεταφορά με εσωτερικό ύψος φόρτωσης τριών μέτρων – μια ιδιότητα εξαιρετικά ελκυστική για χρήση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το συγκεκριμένο μοντέλο χρησιμοποιείται ήδη για τη διανομή οχημάτων σε περιοχές όπως το Wolfsburg και η Βαυαρία.
Το ηλεκτρικό φορτηγό της MAN προσφέρει από τρεις έως έξι αρθρωτές μπαταρίες τεχνολογίας NMC, οι οποίες κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Νυρεμβέργη. Η συνολική ακαθάριστη χωρητικότητα φτάνει έως και τις 534 kWh, επιτρέποντας αυτονομία έως 500 χιλιομέτρων χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Με την προσθήκη μιας προαιρετικής έβδομης μπαταρίας, η αυτονομία μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 740 χιλιόμετρα, προσφέροντας λύσεις και για πιο απαιτητικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.
Πέρα από τα φορτηγά, η MAN καταγράφει σημαντική παρουσία και στον τομέα των ηλεκτρικών λεωφορείων. Ήδη περισσότερα από 2.500 ηλεκτρικά λεωφορεία της κυκλοφορούν σε ευρωπαϊκές πόλεις, κατασκευασμένα στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Starachowice της Πολωνίας. Η MAN ήταν, μάλιστα, ο πρώτος ευρωπαϊκός κατασκευαστής που παρουσίασε ηλεκτρικό πούλμαν. Η νέα γενιά λεωφορείων θα εφοδιάζεται επίσης με μπαταρίες από τη Νυρεμβέργη, με την εταιρεία να έχει επενδύσει 250 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή μονάδας παραγωγής μπαταριών στην πόλη.
Δέσμευση για ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050
Η στρατηγική της MAN έχει σαφή προσανατολισμό προς τη βιωσιμότητα. Η εταιρεία έχει θέσει ως στόχο την πλήρη ουδετερότητα ως προς τις εκπομπές CO₂ έως το 2050. Η ηλεκτροκίνηση του στόλου αποτελεί κεντρικό μοχλό επίτευξης αυτού του στόχου, καθώς το 95% των συνολικών εκπομπών CO₂ της εταιρείας προέρχεται από τα οχήματα που βρίσκονται σε χρήση.
Στο άμεσο μέλλον, η MAN σκοπεύει να παραδώσει πάνω από 1.000 ηλεκτρικά φορτηγά έως το 2025. Υπολογίζεται ότι εάν αυτά τα οχήματα αντικαταστήσουν ισάριθμα ντιζελοκίνητα φορτηγά με ετήσια χρήση 120.000 χιλιομέτρων και μέση κατανάλωση 24 λίτρων, μπορούν να εξοικονομηθούν έως και 80.000 τόνοι CO₂ ετησίως, υπό την προϋπόθεση ότι τροφοδοτούνται με 100% πράσινη ενέργεια. Η εξοικονόμηση αυτή αντιστοιχεί στις ετήσιες εκπομπές μιας μικρής γερμανικής πόλης.