
Το νέο μικρό SUV της Leapmotor θα προσφέρει μία από τις μεγαλύτερες ηλεκτρικές αυτονομίες στην κατηγορία, δήλωσε ο Κινέζος κατασκευαστής EV κατά την παρουσίαση του αυτοκινήτου στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γκουανγκζού.
Το μοντέλο, που ονομάζεται A10 στην Κίνα, θα κυκλοφορήσει ως B03X στις ευρωπαϊκές αγορές. Βασίζεται στην πλατφόρμα Leap 3.5, η οποία υποστηρίζεται από τη Stellantis και μοιράζεται με μεγαλύτερα μοντέλα, όπως το B10, ένα compact SUV.
Η παραγωγή θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο της Leapmotor στο Χανγκζού της Κίνας, το δεύτερο τρίμηνο του 2026. Οι τιμές και τα τελικά τεχνικά χαρακτηριστικά θα ανακοινωθούν στο σαλόνι αυτοκινήτου του Πεκίνου τον Απρίλιο του 2026. Το λανσάρισμα στην Ευρώπη αναμένεται έως το τέλος του 2026.

Σε αντίθεση με τα μεγαλύτερα μοντέλα της Leapmotor, το B03X θα διατίθεται μόνο ως αμιγώς ηλεκτρικό, χωρίς έκδοση με range extender. Αντίπαλοι θα είναι τα Hyundai Kona, Ford Puma Gen E, Renault 4 E-Tech, Peugeot 2008, Opel Frontera, Citroën C3 Aircross, BYD Atto 2 και Jeep Avenger.
Η Leapmotor δήλωσε ότι το B03X θα ξεπεράσει τον ανταγωνισμό σε αυτονομία, με αναφερόμενα 500 km από μπαταρία LFP (λιθίου–σιδήρου–φωσφορικού), βάσει του πιο γενναιόδωρου κινεζικού κύκλου CLTC. Δεν ανακοινώθηκε η χωρητικότητα της μπαταρίας, αλλά αναμένεται να είναι ίδια με το πακέτο των 67,1 kWh του μεγαλύτερου B10, που έχει αυτονομία 434 km στον ευρωπαϊκό κύκλο WLTP.

Η Leapmotor αναφέρει ότι το B03X διαθέτει αυτονομία, εσωτερικούς χώρους και τεχνολογία μεγαλύτερων μοντέλων, παρά το μήκος των περίπου 4.200 mm. Το ύψος είναι 1.600 mm και το πλάτος 1.800 mm, χωρίς να δίνονται ακριβέστερες διαστάσεις.
Το B03X θα διαθέτει προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, πιλοτήριο με τεχνητή νοημοσύνη και ενημερώσεις over-the-air καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος, ανέφερε η εταιρεία. Μία μονάδα lidar μπορεί να ενσωματωθεί στην οροφή για καλύτερη ορατότητα των αισθητήρων κατά την ημι-αυτόνομη οδήγηση.

Παρά τον συμβατικό, «όρθιο» σχεδιασμό SUV, η Leapmotor δηλώνει ότι το A10 (B03X στην Ευρώπη) έχει χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26. Η τεχνολογία αποδοτικότητας περιλαμβάνει εμπρόσθιες εισαγωγές αέρα που μειώνουν την αντίσταση και ψύχουν τα φρένα.













