![(17) MG4](https://fleetnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/17-MG4-696x523.jpg)
Η BYD, η MG και άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μειώσουν τις τιμές τους κατά, σχεδόν, 30% για να κερδίσουν τη μεγάλη μάζα των αγοραστών στην Ευρώπη.
Ένας στους 10 θα πρέπει να δει πτώση τιμής 10% για να δείξει ενδιαφέρον, σημειώνει η Escalent, εταιρείας ανάλυσης δεδομένων και παροχής συμβουλών, με βάση μια έρευνα σε περισσότερους από 1.600 αγοραστές νέων αυτοκινήτων στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι τιμές είναι πιο πιθανό να προσελκύσουν νέους αγοραστές αυτοκινήτων στην Ιταλία και την Ισπανία, σύμφωνα με τη μελέτη.
Η μέση μείωση τιμής που απαιτείται για τους πελάτες, προκειμένου να εξετάσουν το ενδεχόμενο μετάβασης σε μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία είναι 27%, ενώ περίπου το ένα τρίτο (31%) θα ενδιαφερόταν εάν η διαφορά τιμής ήταν μεταξύ 11 και 20%.
Μέχρι στιγμής, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που ανταγωνίζονται στην Ευρώπη έχουν τιμές που είναι, κατά προσέγγιση, κοντά σε εκείνες των εγχώριων ανταγωνιστών ή ακόμη και λίγο υψηλότερες. Για παράδειγμα, η τρέχουσα τιμή ενός MG4 είναι 34.990 ευρώ στη Γερμανία, ενώ ο αντίπαλός του από τη Volkswagen, το ID3, ξεκινά από 33.330 ευρώ. Μέρος της διαφοράς τιμής οφείλεται στο ότι η MG αντιμετωπίζει, τώρα, υψηλότερους δασμούς σε ηλεκτρικά οχήματα όπως το προαναφερθέν που κατασκευάζονται στην Κίνα και εξάγονται στην ΕΕ.
Πέρυσι, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD, MG, Nio και Xpeng που ανήκουν στην SAIC, αύξησαν τις πωλήσεις στην Ευρώπη κατά 15% στις 368.213 μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία της DataForce. Οι Κινέζοι μάχονται να διαμορφώσουν όρους εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές στην Ευρώπη. Η έλλειψη εμπιστοσύνης είναι ένας βασικός παράγοντας που αποτρέπει τους καταναλωτές από την αγορά κινεζικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με τη μελέτη.
Γενικά, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές εμπιστεύονται τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα περισσότερο από αυτά που κατασκευάζονται στην Κίνα, ανέφερε η μελέτη. Και η σχετική έλλειψη κατασκευαστικής κληρονομιάς των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών καθιστά «σχετικά εύκολο για τους Ευρωπαίους καταναλωτές να αναπτύξουν απορριπτικά και καχύποπτα συναισθήματα» προς τα κινεζικά οχήματα, τονίζεται χαρακτηριστικά.
Μεγάλο ρόλο παίζει και η μη εξοικείωση του κοινού. Μόνο η MG και η BYD ήταν στην κατάταξη των κορυφαίων 25 πιο γνωστών εμπορικών σημάτων στη μελέτη του Escalent, καταλαμβάνοντας την 22η και την 25η θέση, αντίστοιχα. Ωστόσο, οι καταναλωτές εξοικειώνονται γρήγορα με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω των «έξυπνων στρατηγικών επικοινωνίας και προϊόντων τους». Αυτή η δυναμική είναι πιθανό να τους βοηθήσει να επισκιάσουν ορισμένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες στην πορεία.