Τα EV πέτυχαν νέο ρεκόρ μηνιαίου μεριδίου αγοράς, όπως δείχνει η ανάλυση της JATO Dynamics για τον μήνα Οκτώβριο, ενώ στην κατάταξη των μοντέλων παρατηρήθηκαν ανατροπές.

Ο Οκτώβριος ήταν δύσκολος μήνας για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 30%, στις 790.652 μονάδες, λόγω των συνεχιζόμενων ελλείψεων νέων αυτοκινήτων στις αντιπροσωπείες. Ο Felipe Munoz, Παγκόσμιος Αναλυτής της JATO Dynamics, σχολίασε: «Η έλλειψη ημιαγωγών αποδεικνύεται τόσο σοβαρή, όσο οι περιορισμοί της COVID του περασμένου έτους. Είδαμε εργοστάσια να κλείνουν σε ολόκληρη την ήπειρο και, επί του παρόντος, ο κλάδος προσπαθεί να βρει τη λύση στην κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας».

Σε ετήσια βάση, ο συνολικός όγκος των 26 αγορών της Ευρώπης συνεχίζει να έχει καλύτερες επιδόσεις σε σύγκριση με το 2020, αυξημένος κατά 2,6%, στα 9,85 εκατομμύρια μονάδες – ωστόσο η διαφορά μειώθηκε και πάλι σε σύγκριση με την άνοδο 7% του εννεαμήνου.

Οι ελλείψεις έχουν επίσης άμεσο αντίκτυπο στις πωλήσεις, σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή αγορά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics, τον περασμένο μήνα, για δεύτερη φορά στην εικοσαετία, το Volkswagen Group έχασε την ηγετική θέση των μηνιαίων ταξινομήσεων μεταξύ κατασκευαστών. Για πρώτη φορά από την ίδρυσή της, στις αρχές του έτους, η Stellantis ξεπέρασε τις πωλήσεις του γερμανικού ομίλου.

Τον περασμένο μήνα, η Volkswagen κατέγραψε πτώση 42% σε όγκο, με διψήφια πτώση σε όλες τις χώρες, εκτός της Ιρλανδίας. Οι κατηγορίες των συμπαγών και μεσαίων αυτοκινήτων της ήταν αυτές που επλήγησαν περισσότερο. Ο κ. Munoz συνέχισε: «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάζονται να δώσουν προτεραιότητα στις κατηγορίες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, που σημαίνει πως οι λίγοι διαθέσιμοι ημιαγωγοί χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την παραγωγή SUV και EV».

Το μερίδιο αγοράς των SUV εκτινάχθηκε, από 40,7% τον Οκτώβριο του 2020, στο νέο μηνιαίο ρεκόρ 46,8% τον περασμένο μήνα. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές κατηγορίες, η ζήτηση για SUV συνέχισε να αυξάνεται, καθώς οι κατασκευαστές παρουσιάζουν τα νέα μοντέλα τους EV. Επικεφαλής της κατηγορίας ήταν το Volkswagen Group, η Stellantis και ο όμιλος Hyundai-Kia, αλλά μόνον ο τελευταίος σημείωσε αξιοσημείωτη ανάπτυξη +23%, λόγω των τελευταίων μοντέλων του. Η Toyota, στην 6η θέση, σημείωσε επίσης αύξηση όγκου κατά 3%.

Κατά τη διάρκεια του μηνός ταξινομήθηκαν συνολικά 181.300 μονάδες BEV και PHEV, αντιπροσωπεύοντας το 22,9% του συνολικού μεριδίου αγοράς – νέο μηνιαίο ρεκόρ. Ενώ η κατηγορία των EV συνεχίζει την ανοδική της πορεία, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα προσπαθούν να ανακτήσουν έδαφος στην Ευρώπη, με το μερίδιο αγοράς τους να πέφτει στο 19%. Ο κ. Munoz πρόσθεσε: «Όπως είδαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η τρέχουσα κρίση αποτελεί ευκαιρία παρά απειλή για την αναπτυσσόμενη αγορά EV. Η COP 26 αποτέλεσε σημαντική καμπή για τη βιομηχανία, καθώς 24 χώρες και 11 κατασκευαστές δεσμεύτηκαν να μη παράγουν πλέον οχήματα ICE από το 2040 και έτσι η στροφή προς τα EV θα επιταχυνθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια.

Ως αποτέλεσμα της κρίσης, υπήρξε σημαντική αλλαγή στην κατάταξη των μοντέλων. Το Peugeot 2008 εξασφάλισε την πρώτη θέση για πρώτη φορά από την εμφάνισή του το 2013. Η Stellantis είδε πέντε από τα μοντέλα της στα 10 κορυφαία, ακολουθούμενη από το Renault Group, με δύο μοντέλα και το Volkswagen Group, τη Ford και τη Hyundai, από ένα μοντέλο.

Το Hyundai Tucson είχε και πάλι καλές επιδόσεις, βελτιωμένες κατά 59% χάρη στη νέα γενιά. Ισχυρά αποτελέσματα σημειώθηκαν επίσης από το Volkswagen T-Cross, +10%, την BMW X3, +74%, τα Kia Sportage και Ceed, +23% και +26%, αντίστοιχα. Το Mitsubishi Space Star, +45%, το Ford Ecosport, +36%, το Tesla Model 3, +236%, την Porsche Macan, +38%, την BMW 4-Series, +31%, το Volkswagen Arteon, +103%, την Porsche Taycan, +41% και το Lexus UX, +28%.

Μεταξύ των πλέον πρόσφατων μοντέλων, το Opel/Vauxhall Mokka εξασφάλισε θέση στην πρώτη δεκάδα SUV, το C4 κατέστη το δεύτερο σε πωλήσεις όχημα της Citrοen, το Arkana της Renault ξεπέρασε σε πωλήσεις τα Megane και Kadjar και το Dacia Spring ήταν το τρίτο BEV με τις περισσότερες πωλήσεις, μετά το Renault Zoe και το Volkswagen ID.3.

Προηγούμενο άρθροΣτην Ελλάδα η νέα Mustang Mach-E GT με 487 ίππους
Επόμενο άρθροStellantis: έσοδα 20 δισ. ευρώ μέχρι το 2030 από λογισμικό