
Τρεις ιαπωνικές εταιρείες με προτάσεις που δείχνουν το μέλλον της αυτοκίνησης σε πολλά επίπεδα. Τoyota, Nissan, Honda είχαν την τιμητική τους στο Japan Mobility Show, στο Τόκιο.
Η νέα Corolla Concept, που παρουσιάστηκε στις 29 Οκτωβρίου στο Japan Mobility Show, αξιοποιεί τη νέα γενιά πιο μικρών και αποδοτικών κινητήρων της εταιρείας, προσφέροντας μεγαλύτερη καμπίνα, καλύτερη ορατότητα, βελτιωμένη αεροδυναμική και πιο σταθερή, δυναμική παρουσία στο δρόμο.
Η Toyota ετοιμάζει μια ριζική αναμόρφωση της θρυλικής Corolla, προσφέροντας στο πιο εμπορικό αυτοκίνητο του κόσμου μια εντελώς νέα πλατφόρμα που μπορεί να υποστηρίξει υβριδικά, αμιγώς ηλεκτρικά και συμβατικά κινητήρια συστήματα, μέσα σε ένα κομψό, χαμηλό, φαρδύ και σπορτίφ αμάξωμα.
Καθοριστικής σημασίας είναι η νέα αρχιτεκτονική πλατφόρμα, η οποία έχει σχεδιαστεί ώστε να υποστηρίζει διαφορετικά συστήματα μετάδοσης, διευρύνοντας έτσι την ελκυστικότητα του μοντέλου — σε συμφωνία με τη στρατηγική της Toyota Motor Corp. να προσφέρει πολλαπλές ενεργειακές επιλογές και όχι να επικεντρώνεται αποκλειστικά στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Η 13η γενιά του δημοφιλέστερου μικρού αυτοκινήτου θα προσφέρεται σε πλήρως ηλεκτρικές, υβριδικές, βενζινοκίνητες και πιθανώς ακόμη και εναλλακτικά καύσιμα εκδόσεις. Η τολμηρή αυτή ανανέωση έρχεται καθώς η Corolla προετοιμάζεται να γιορτάσει τα 60 χρόνια της το 2026.

Επαναπροσδιορισμός σχεδιασμού με την Corolla Concept
Το πρωτότυπο της Corolla παρουσιάζει μια καθαρή, αιχμηρή σιλουέτα, με εμπρός τμήμα κεκλιμένο σχεδόν όσο και του Prius. Το παρμπρίζ εκτείνεται προς τα εμπρός, εισχωρώντας βαθιά στο καπό, ενώ τα πλαϊνά παράθυρα κατεβαίνουν χαμηλά κάτω από την εμπρός κολόνα. Οι αλλαγές αυτές βελτιώνουν την ορατότητα και την αεροδυναμική, ενώ δημιουργούν μια ανοιχτή, φωτεινή αίσθηση στην καμπίνα.
Τα πίσω καθίσματα αντίθετα είναι «κουκουλωμένα» από ένα στενό πίσω άκρο που βοηθά στη ροή του αέρα γύρω από τους φουσκωμένους, σχεδόν φτερωτούς θόλους.
Η νέα Corolla θα είναι χαμηλότερη και φαρδύτερη από την τρέχουσα, με μεγαλύτερη καμπίνα αλλά περίπου ίδιες εξωτερικές διαστάσεις — λίγο πιο μακριά από το Prius.
Το εσωτερικό παραμένει εμφανώς πρωτότυπο, με κεντρική κονσόλα που αναδύεται από το επίπεδο πάτωμα της πρώτης σειράς, επίπεδη επιφάνεια και διακοσμητικό μοχλό αλλαγής ταχυτήτων.
Η πλευρά του συνοδηγού διαθέτει ξεχωριστή οθόνη, ενώ τα προσκέφαλα διαφοροποιούνται ανάλογα με τη λειτουργία του καθίσματος. Ο συνοδηγός έχει φαρδύ προσκέφαλο με ενσωματωμένα ηχεία, ενώ του οδηγού είναι πιο απλό για να κρατά το βλέμμα προσηλωμένο στο δρόμο.

Πολυδιάστατη στρατηγική: Πολλαπλές τεχνολογίες για την επόμενη Corolla
Οι νέες αναλογίες καθίστανται δυνατές χάρη στη νέα γενιά κινητήρων που παρουσιάστηκε πέρυσι.
Οι κινητήρες είναι 10–20% μικρότεροι από τους σημερινούς, αλλά προσφέρουν ίση ή καλύτερη απόδοση καυσίμου και μεγαλύτερη ισχύ. Το σημαντικότερο είναι ότι μπορούν να λειτουργούν με ουδέτερα ως προς τον άνθρακα καύσιμα, όπως συνθετικά e-fuels, βιοντίζελ ή υδρογόνο, εκτός από τη βενζίνη.
Το μικρότερο μέγεθος και οι χαμηλότερες εκπομπές τους τους καθιστούν ιδανικούς για υβριδικά συστήματα. Επειδή οι κινητήρες αυτοί σχεδιάστηκαν να συνεργάζονται με ηλεκτροκινητήρες, οι μηχανικοί μπορούσαν να μειώσουν τη ροπή του κινητήρα και να αφήσουν το ηλεκτρικό σύστημα να αντισταθμίσει.
Ανάμεσα στους νέους κινητήρες της Toyota συγκαταλέγονται ένας 1.5 λίτρου (ατμοσφαιρικός ή υπερτροφοδοτούμενος) και ένας 2.0 λίτρων turbo.
Η Toyota δηλώνει ότι αυτοί οι συμπαγείς κινητήρες θα επιτρέψουν μια νέα εποχή σχεδίων όπως η νέα Corolla, με χαμηλά καπό, μικρούς προβόλους και μεγάλα, φωτεινά παράθυρα, αφού καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο κάτω από το καπό.
Ανάπτυξη και παγκόσμια πορεία
Την ανάπτυξη της 13ης γενιάς Corolla ηγούνται οι Toru Fukushima (αρχιμηχανικός) και Kazuhiro Sato (επικεφαλής σχεδίασης) — και για τους δύο είναι η πρώτη φορά που ηγούνται ομάδας εξέλιξης.
Ο Fukushima είχε διατελέσει υποδιευθυντής ανάπτυξης του τρέχοντος Corolla Cross, ενώ ο Sato έχει εργαστεί πάνω στην τρέχουσα Corolla και το compact crossover C-HR.
Στο εξής, ο Fukushima έχει την ευθύνη ολόκληρης της σειράς Corolla, που περιλαμβάνει hatchback, sedan, crossover και wagon εκδόσεις, καθώς και την GR Corolla υψηλών επιδόσεων.
Η τρέχουσα γενιά λανσαρίστηκε το 2018 με την hatchback έκδοση. Από την πρώτη παρουσίασή της το 1966, η Corolla έχει γίνει το πιο εμπορικό όνομα αυτοκινήτου παγκοσμίως, με 55,46 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι τον Δεκέμβριο του 2024.
Η Corolla διατίθεται σε 150 χώρες και περιοχές, με 1,66 εκατομμύρια πωλήσεις το 2024. Η Κίνα ήταν η μεγαλύτερη αγορά (510.000 οχήματα), ακολουθούμενη από τη Βόρεια Αμερική (402.000).

Η Honda, από την πλευρά της, ετοίμασε δύο νέα ηλεκτρικά οχήματα για τις παγκόσμιες αγορές στο Tokyo Mobility Show, καθώς η ζήτηση στις ΗΠΑ παρουσιάζει αστάθεια
Η Honda Motor Co. ενισχύει τη δέσμευσή της προς τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) παρουσιάζοντας δύο νέα μοντέλα για τις παγκόσμιες αγορές, την ίδια στιγμή που περιορίζει τις φιλοδοξίες της για την αγορά της Βόρειας Αμερικής.
Η ιαπωνική εταιρεία, που παραμένει ένας από τους πιο σταθερούς υποστηρικτές της ηλεκτροκίνησης, παρουσίασε στις 29 Οκτωβρίου στο Japan Mobility Show τα Honda 0 Alpha Prototype και Super-One Prototype, επιβεβαιώνοντας ότι η εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης παραμένει στο επίκεντρο της στρατηγικής της.
Τα δύο ηλεκτρικά οχήματα θα κυκλοφορήσουν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια — απευθυνόμενα σε αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ασία και η Ιαπωνία — και θα παραχθούν εκτός Ηνωμένων Πολιτειών, σύμφωνα με την πρώτη λεπτομερή ανακοίνωση της Honda σχετικά με τα σχέδιά της να κατασκευάζει επόμενης γενιάς EVs εκτός Βόρειας Αμερικής και Κίνας.

Οι νέες παρουσιάσεις επιβεβαιώνουν τη δέσμευση της Honda στα EVs, ακόμη κι αν η αυξανόμενη αβεβαιότητα για τη ζήτηση και τις επιδοτήσεις αναγκάζει κατασκευαστές παγκοσμίως να αναβάλουν ή να ακυρώνουν προγράμματα παραγωγής.
Στις ΗΠΑ, η κατάργηση της φορολογικής έκπτωσης για EVs αναμένεται να πλήξει τις πωλήσεις το τελευταίο τρίμηνο του έτους και πιθανόν να επιβραδύνει την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων για αρκετά χρόνια.
Τον Μάιο, ο CEO Toshihiro Mibe προχώρησε σε δραστική μείωση των επενδυτικών και εμπορικών στόχων της Honda για την ηλεκτροκίνηση, ανταποκρινόμενος στο μεταβαλλόμενο ρυθμιστικό και εμπορικό περιβάλλον.
Η εταιρεία περικόπτει κατά 30% μέχρι το τέλος της δεκαετίας τις επενδύσεις σε R&D για ηλεκτροκίνηση και λογισμικό, ενώ ανέστειλε τα σχέδια για νέο εργοστάσιο παραγωγής EV στον Καναδά.
Η Honda, δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, προβλέπει πλέον ότι θα φτάσει 700.000–750.000 ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030, πολύ χαμηλότερα από τον στόχο των 2 εκατομμυρίων που είχε ανακοινώσει μόλις πέρυσι.
Ωστόσο, τα νέα ηλεκτρικά οχήματα που παρουσιάστηκαν στο Τόκιο δείχνουν πως η Honda επενδύει δυναμικά σε αγορές εκτός Αμερικής.

Honda 0 Alpha: Το νέο προσιτό crossover για Ινδία, Ιαπωνία και διεθνείς αγορές
Το Honda 0 Alpha, ένα μικρό crossover, θα είναι το τρίτο μοντέλο στη νέα σειρά 0 Series της Honda. Η σειρά αυτή περιλαμβάνει ήδη ένα μεγαλύτερο SUV και ένα αεροδυναμικό sedan Saloon, ενώ συνολικά η Honda σχεδιάζει επτά μοντέλα της σειράς.
Το 0 Alpha θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Rajasthan στην Ινδία, με στόχο κυρίως την Ινδία, την Ιαπωνία και άλλες διεθνείς αγορές, και θα κυκλοφορήσει το 2027.
Δεν προβλέπεται να διατεθεί στη Βόρεια Αμερική.
Η Honda έχει ήδη ανακοινώσει ότι το Honda 0 SUV θα λανσαριστεί στις ΗΠΑ το 2026, ενώ το Honda 0 Saloon το 2027.

Το 0 Alpha είναι μικρότερο από το SUV της σειράς 0 και θα τοποθετηθεί κάτω από αυτό ως προσιτό μοντέλο εισαγωγής. Η Honda έχει αναφέρει ότι οι βασικές εκδόσεις της σειράς 0 θα τιμολογούνται κάτω από 30.000 δολάρια.
Το 0 Alpha θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα που κατασκευάζεται στην Ινδία από τη Honda — ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια στρατηγική παραγωγής της.
Super-One: Μικρό, ευέλικτο και διασκεδαστικό ηλεκτρικό hatchback
Το Super-One Prototype είναι ένα συμπαγές hatchback, που αντικατοπτρίζει το όραμα της Honda για μικρά, ευέλικτα και ψυχαγωγικά EVs.
Η εταιρεία ήδη δοκιμάζει σε δημόσιους δρόμους το πρωτότυπο, προκειμένου να καλύψει τη ζήτηση για compact ηλεκτρικά στην Ιαπωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ασία.
Διαθέτει ελαφρύ αμάξωμα, χαμηλό και φαρδύ προφίλ για ζωντανή οδική συμπεριφορά, καθώς και τονισμένα φτερά που του προσδίδουν ρετρό-σπορ αισθητική.
Η Honda αναφέρει ότι θα διαθέτει λειτουργία “stepped-gear”, που προσομοιώνει την αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων, καθώς και λειτουργία “boost” για πρόσθετη ώθηση ισχύος.
Το Super-One θα κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, χρησιμοποιώντας εξελιγμένη πλατφόρμα βασισμένη στην αρχιτεκτονική της σειράς N — τα δημοφιλή μίνι αυτοκίνητα της Honda για την εγχώρια αγορά. Ωστόσο, το Super-One θα καταταχθεί ως όχημα κατηγορίας Α για τις παγκόσμιες αγορές.
Η παραγωγή και διάθεσή του αναμένεται να ξεκινήσει το 2026.

Η Nissan έδωσε ώθηση στο Japan Mobility Show 2025 με τα εμβληματικά της μοντέλα και καινοτομίες στην ηλεκτροκίνηση
Η Nissan παρουσίασε μια στρατηγικά επιλεγμένη σειρά νέων μοντέλων που στοχεύει να ενισχύσει τη θέση της στην ιαπωνική αγορά. Τα εντελώς νέα Elgrand, Patrol SUV (με επίσημη επιβεβαίωση για κυκλοφορία στην Ιαπωνία) και η ανανεωμένη Ariya πρωταγωνιστούν στην έκθεση, αντανακλώντας τη νοημοσύνη και την καινοτομία της προσέγγισης της Nissan στην κινητικότητα.
Αυτά τα νέα, συναρπαστικά μοντέλα σηματοδοτούν ένα σημαντικό βήμα στο επόμενο κεφάλαιο της Nissan, ενισχύοντας τη νέα προϊοντική στρατηγική της εταιρείας στο πλαίσιο του σχεδίου Re:Nissan. Μαζί με τα πρόσφατα λανσαρισμένα νέα LEAF, Roox Kei και το ανανεωμένο Skyline MY26, τα νέα αυτά μοντέλα αναμένεται να αναζωογονήσουν την παρουσία της Nissan στην Ιαπωνία και να ενισχύσουν τη μελλοντική της ανάπτυξη.
Το σχέδιο Re:Nissan σε δράση
Η Nissan διαμορφώνει με αυτοπεποίθηση το μέλλον της κινητικότητας μέσω του σχεδίου Re:Nissan, το οποίο εστιάζει στην παροχή καινοτόμων προϊόντων, ευφυών τεχνολογιών και αξέχαστων εμπειριών.
Η ανανεωμένη αυτή στρατηγική αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της εταιρείας στην καινοτομία, την ικανοποίηση των πελατών και τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη, τόσο στην Ιαπωνία όσο και διεθνώς.
Στην Ιαπωνία, αυτό σημαίνει ανανεώσεις βασικών μοντέλων, επέκταση σε νέες κατηγορίες και εισαγωγή “εμβληματικών” οχημάτων που προκαλούν συναισθηματική σύνδεση με τους καταναλωτές, συνδυάζοντας κληρονομιά και τεχνολογική πρωτοπορία.
Καθοδηγούμενη από προηγμένες, εξειδικευμένες τεχνολογίες, η Nissan οραματίζεται ένα μέλλον όπου τα ευφυή και συγκινησιακά φορτισμένα οχήματα ενώνουν το παρελθόν με την καινοτομία, στηρίζοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Ιαπωνία και παγκοσμίως.
Η καινοτομία και η ευφυΐα στο επίκεντρο της μελλοντικής Nissan
Ο CEO της Nissan, Ivan Espinosa, επιβεβαίωσε τη δέσμευση της εταιρείας για ενίσχυση της απόδοσης στις κύριες αγορές της, δηλώνοντας:
«Μια ισχυρή και δυναμική ιαπωνική αγορά είναι κρίσιμη για την παγκόσμια επιτυχία της Nissan. Θέλουμε να αναζωπυρώσουμε αυτό το πνεύμα, τιμώντας την κληρονομιά μας, φέρνοντας το Patrol ως νέο εμβληματικό SUV για την Ιαπωνία, αναβαθμίζοντας το Elgrand μέσα από την ηλεκτροκίνηση και την έξυπνη τεχνολογία, και διευρύνοντας τα τεχνολογικά μας όρια με τα EVs. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε μια γκάμα ελκυστικών οχημάτων — από το μικρό Roox έως τα εμβληματικά μας μοντέλα — που καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες, αλλά και εμπνέουν συγκίνηση και περηφάνια».
Νέο Elgrand: Άνεση, ασφάλεια και χαρά για την οικογένεια
Από το 1997, το Elgrand πρωτοστάτησε στη δημιουργία της κατηγορίας των premium μίνι βαν στην Ιαπωνία, χάρη στους ευρύχωρους και πολυτελείς εσωτερικούς χώρους και τη δυναμική οδηγική εμπειρία του.
Η τέταρτη γενιά βασίζεται σε αυτή την κληρονομιά, ενσωματώνοντας την τελευταία τεχνολογία ηλεκτροκίνησης της Nissan, ενώ συνδυάζει σύγχρονη σχεδίαση και άνεση κορυφαίου επιπέδου για όλους τους επιβάτες.
Η κυκλοφορία του στην Ιαπωνία προγραμματίζεται για το καλοκαίρι του 2026.
Το νέο Elgrand υπόσχεται ομαλή, αθόρυβη και εκλεπτυσμένη εμπειρία οδήγησης, δημιουργώντας συνθήκες για ταξίδια γεμάτα έμπνευση και ενθουσιασμό.
Σχεδιασμός εμπνευσμένος από την ιαπωνική κουλτούρα
Η εξωτερική σχεδίαση ακολουθεί τη φιλοσοφία “Timeless Japanese Futurism”, αντλώντας έμπνευση από την παραδοσιακή ιαπωνική αισθητική και δεξιοτεχνία, επαναπροσδιορισμένες μέσα από σύγχρονα υλικά και τεχνολογίες.
Η μάσκα του εμπνέεται από το παραδοσιακό μοτίβο Kumiko, που ενσωματώνεται αρμονικά στη φωτεινή υπογραφή του εμπρός μέρους. Η χρωματική παλέτα περιλαμβάνει νέες αποχρώσεις όπως το Fuji Dawn (εμπνευσμένο από την αυγή στο Όρος Φούτζι) και το Shigoku, ένα βαθύ κόκκινο-μοβ που συμβολίζει την κομψότητα και τη μεγαλοπρέπεια.
Στο εσωτερικό, η καμπίνα παραπέμπει σε ιδιωτικό lounge, με καθίσματα δεύτερης σειράς τύπου “zero gravity”, δέρμα TailorFit™, ξύλινες λεπτομέρειες και μοτίβα Kumiko στις πόρτες και τα καθίσματα.
Για πρώτη φορά στην κατηγορία, διαθέτει διπλές ενσωματωμένες οθόνες 14,3 ιντσών, ηχοσύστημα Bose® 22 ηχείων και φωτισμό περιβάλλοντος 64 χρωμάτων, δημιουργώντας μια πολυαισθητηριακή εμπειρία πολυτέλειας.
Ισχύς, άνεση και προηγμένη τεχνολογία
Το νέο Elgrand θα κινείται αποκλειστικά από το τρίτης γενιάς e-POWER υβριδικό σύστημα της Nissan, που διαθέτει νέο κινητήρα και αρθρωτό ηλεκτρικό σύστημα 5 σε 1, προσφέροντας ομαλότερη λειτουργία, βελτιωμένη απόδοση και μειωμένο θόρυβο.
Θα είναι το πρώτο μοντέλο παγκοσμίως που θα ενσωματώνει το ενημερωμένο ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE, για υπερβολικά σταθερή οδήγηση σε κάθε οδική συνθήκη. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας μειώνει τις ταλαντώσεις κατά την επιτάχυνση και την επιβράδυνση, προσφέροντας άνεση στους επιβάτες και λιγότερες πιθανότητες ναυτίας.
Για τον οδηγό, το σύστημα χρησιμοποιεί ενεργά τη ροπή του πίσω κινητήρα στις στροφές, προσφέροντας πιο δυναμική και απολαυστική οδήγηση.
Η ενεργή ανάρτηση Intelligent Dynamic Suspension περιορίζει τις κλίσεις αμαξώματος, διατηρώντας σταθερή οριζόντια στάση.
Το νέο Elgrand θα διαθέτει την τελευταία έκδοση του ProPILOT1, που για πρώτη φορά επιτρέπει χειρισμό χωρίς χέρια κάτω από 50 km/h, ενώ η έκδοση ProPILOT 2.0 θα υποστηρίζει hands-free οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και βοήθεια αλλαγής λωρίδας, καθιστώντας τα μακρινά ταξίδια πιο ξεκούραστα και ευχάριστα.
Το εμβληματικό Nissan Patrol επιστρέφει στην Ιαπωνία
Μαζί με το Elgrand, η Nissan θα λανσάρει το θρυλικό Patrol στην Ιαπωνία το πρώτο εξάμηνο του 2027 οικονομικού έτους.
Το ισχυρό και πολυτελές SUV σηματοδοτεί την επιστροφή της Nissan σε μια κατηγορία που είχε εγκαταλείψει μετά τη διακοπή παραγωγής του Safari το 2007.
Το Patrol θεωρείται ένα “heartbeat model” για τη Nissan, ένα σύμβολο ισχύος, αντοχής και τεχνολογικής υπεροχής, ικανό να κατακτά κάθε είδους τοπίο και να εκφράζει το περιπετειώδες πνεύμα των οδηγών του.
Η επαναφορά του ενισχύει τη θέση της Nissan στην κατηγορία SUV, υπογραμμίζοντας τη δέσμευσή της να προσφέρει οχήματα που εμπνέουν αυτοπεποίθηση, ενθουσιασμό και ευελιξία — τόσο εκτός δρόμου όσο και σε αστικό περιβάλλον.
Ανανεωμένη Ariya: Στυλ, συνδεσιμότητα και άνεση
Η ανανεωμένη Ariya EV crossover θα φτάσει στην Ιαπωνία μέσα στο οικονομικό έτος, με εξελιγμένη εξωτερική σχεδίαση, σύστημα infotainment με υποστήριξη Google, λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) και βελτιωμένη ανάρτηση για μεγαλύτερη άνεση.
Οι αναβαθμίσεις στοχεύουν σε μια πιο συνδεδεμένη, κομψή και άνετη εμπειρία ηλεκτρικής οδήγησης, ειδικά προσαρμοσμένη στις ανάγκες των Ιαπώνων καταναλωτών.
Όπως και το νέο LEAF, η ανανεωμένη Ariya ενσωματώνει τεχνολογίες που στηρίζουν το όραμα της Nissan για “ευφυή κινητικότητα”, συμβάλλοντας σε ένα ευρύτερο οικοσύστημα ενέργειας.
Τα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan αποτελούν κεντρικό άξονα στη δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος, μέσω πρωτοβουλιών όπως το Nissan Energy, που δείχνουν πώς τα EVs μπορούν να υποστηρίξουν τη διαχείριση ενέργειας, να μειώσουν την εξάρτηση από το δίκτυο και να προωθήσουν ενεργούς, βιώσιμους τρόπους ζωής — επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της εταιρείας στη βιωσιμότητα.






