Μια νέα μελέτη με βάση επιστημονικές εργασίες και αναφορές απορρίπτει την άποψη ότι οι στόλοι θα μπορούν να βασίζονται σε ηλεκτρονικά καύσιμα (e-fuel) για εταιρικά αυτοκίνητα ή ακόμα και για φορτηγά.

Η ανάλυση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα ηλεκτρονικά καύσιμα θα περιοριστούν στη βιομηχανία, την αεροπορία και τη ναυτιλία, όπου οι εναλλακτικές λύσεις αντί των ορυκτών καυσίμων αποδεικνύεται πολύ πιο δύσκολο να αναπτυχθούν.

Τα ηλεκτρονικά καύσιμα παράγονται από τη μετατροπή της αλκοόλης σε συνθετικά καύσιμα. Μπορούν να προκύψουν από γεωργικά απόβλητα ή με συνδυασμό υδρογόνου και διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό καθιστά τα ηλεκτρονικά καύσιμα ανανεώσιμα και η παραγωγή τους μπορεί να είναι κλιματικά ουδέτερη, εφόσον η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται παράγεται από πηγές μηδενικών εκπομπών. Επιπλέον, εάν η αρχική πηγή είναι οι αγροτικές καλλιέργειες, οι υποστηρικτές των e-fuel υποστηρίζουν ότι το καύσιμο είναι ουδέτερο από άνθρακα, επειδή το CO2 που παράγεται στην εξάτμιση αντισταθμίζεται από το CO2 που απορροφάται, καθώς αναπτύσσονται τα φυτά.

Από την άποψη του στόλου, τα ηλεκτρονικά καύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, αποφεύγοντας τα ζητήματα του ωφέλιμου φορτίου, της αυτονομίας, της φόρτισης και του χρόνου διακοπής λειτουργίας που σχετίζονται με ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία. Οι στόλοι βαρέων επαγγελματικών οχημάτων και ορισμένοι στόλοι ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τη χρήση ηλεκτρονικών καυσίμων ως εναλλακτική λύση στην ισχύ της μπαταρίας. Πριν από δύο χρόνια, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φαινόταν να σχεδιάζει να καταργήσει σταδιακά την πώληση νέων αυτοκινήτων ICE από το 2035, προτού αφήσει ανοιχτή την πόρτα στα οχήματα ICE που κινούνται με ηλεκτρονικά καύσιμα. Ωστόσο, η μετα-μελέτη από το Forum Ecological and Social Market Economy (FÖS) αναιρεί την ιδέα ότι τα ηλεκτρονικά καύσιμα θα μπορούσαν να παρέχουν μια βιώσιμη εναλλακτική λύση στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV).

Αναφέρει, ειδικότερα, στοιχεία για την αναποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών καυσίμων, τα οποία απαιτούν μεγάλες ποσότητες ενέργειας για να παραχθούν, ενέργεια που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί πολύ καλύτερα στη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η μελέτη υπολογίζει ότι η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από 150 ανεμογεννήτριες στην ξηρά θα μπορούσε να τροφοδοτήσει 240.000 ηλεκτρονικά αυτοκίνητα, αλλά μόνο 37.500 κινητήρες εσωτερικής καύσης με ηλεκτρονικά καύσιμα.

Ο Matthias Runkel, Επικεφαλής Μεταφορών και Χρηματοοικονομικής Πολιτικής στο FÖS και συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε: «Με την ίδια ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας, περισσότερα από έξι φορές περισσότερα οχήματα θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ηλεκτρικά».

Η μελέτη προβλέπει επίσης ότι η προσφορά ηλεκτρονικών καυσίμων θα είναι εξαιρετικά περιορισμένη και δαπανηρή η παραγωγή.

Η Stefanie Langkamp, ​​Διευθύνουσα Σύμβουλος Πολιτικής της Climate Alliance Germany, δήλωσε: «Τα ηλεκτρονικά καύσιμα στον τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων σίγουρα δεν αποτελούν εναλλακτική λύση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι πολύ ακριβά, αναποτελεσματικά και επιβλαβή για το περιβάλλον. Ως εκ τούτου, οι πολιτικοί πρέπει να εμμείνουν στον συμβιβασμό της ΕΕ για να μην επιτρέπονται πλέον οι κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035».

Προηγούμενο άρθροThyssenkrupp: Mέτρα μείωσης του κόστους
Επόμενο άρθροArval: ΄Ετοιμη για την επόμενη φάση – Σταθερά τα αποτελέσματα του 2024