
Ο ερευνητικός οίκος EV Rho Motion ανέφερε ότι ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν, παγκοσμίως, τον Φεβρουάριο του 2025 είναι 1,2 εκατομμύρια.
Αλλά μειώθηκε κατά 3% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2025.
Ήταν μια καλή αρχή της χρονιάς για τις πωλήσεις EV με 50% αύξηση τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Μεγάλο μέρος της ανάπτυξης συνεχίζει να προέρχεται από την Κίνα, η οποία βλέπει μια καθαρά “ηλεκτρική αναγέννηση” φέτος, σε σύγκριση με τηναβάπυξη των υβριδικών το 2024. Παρά τους υψηλούς δασμούς, η εγχώρια μάρκα, BYD, δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και σε σχέση με τη διεθνή επέκτασή της.
Εν τω μεταξύ, στην Ευρώπη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία (BEV) είναι η καλή είδηση του μήνα με άλμα 29% σε ετήσια βάση. Το φορολογικό τέλος της Γαλλίας στα υβριδικά plug-in είχε μεγάλο αντίκτυπο στις πωλήσεις τους που έχουν μειωθεί σχεδόν 50% μέχρι στιγμής φέτος. Οι κατασκευαστές μπορεί να νιώθουν ανακούφιση που η ΕΕ έχει εισαγάγει ευελιξία στα πρότυπα των εκπομπών, αλλά θα πρέπει να πατήσουν γκάζι για να αποφύγουν μεγάλα πρόστιμα.
Όσον αφορά τη Βόρεια Αμερική, η περιοχή σημειώνει σταθερή ανάπτυξη 20% μέχρι στιγμής φέτος. Οι Αμερικανοί αγόρασαν 30% περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα από ό,τι είχαν την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, αξιοποιώντας τους τελευταίους μήνες των φορολογικών ελαφρύνσεων του IRA προτού τα κίνητρα αναμένεται να καταργηθούν σύντομα.
Πιο αναλυτικά,
Ευρώπη. Η ευρωπαϊκή αγορά EV συνεχίζει να αυξάνεται κατά 20% YTD. Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) παίρνει τη μερίδα του λέοντος αυτής της ανάπτυξης με 29% YTD, με τα Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEV) να αυξάνονται μέτρια στο 2% YTD. Οι περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές παρουσιάζουν άνοδο YTD, με εξαίρεση τη Γαλλία που παραμένει μειωμένη λόγω της εισαγωγής φόρου βάρους στα PHEV που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2025, ο οποίος οδήγησε σε μείωση των PHEV κατά 48% YTD. Ωστόσο, οι πωλήσεις BEV στη Γαλλία είναι τώρα αυξημένες κατά 1% YTD. Η γερμανική και η βρετανική αγορά BEV συνεχίζουν τις ισχυρές πωλήσεις με πάνω από 40% YTD. Η Επιτροπή της ΕΕ έχει προτείνει ευελιξία για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών που πληρούν τα πρότυπα CO 2. Η ευελιξία θα επέτρεπε σε αυτούς τους κατασκευαστές να επιτύχουν αυτούς τους στόχους με τη μέση απόδοση για τρία χρόνια, συμβάλλοντας στην αποφυγή μεγάλων προστίμων που αναμενόταν να αντιμετωπίσουν αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Κίνα. Η κινεζική αγορά αυξήθηκε κατά 76% τον Φεβρουάριο του 2025 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Ωστόσο, η κινεζική Πρωτοχρονιά ήταν στα μέσα Φεβρουαρίου πέρυσι, σε σύγκριση με φέτος που ήταν στις αρχές του μήνα. Επομένως, είναι καλύτερο να συγκρίνουμε τα στοιχεία του YTD, τα οποία εξακολουθούν να δείχνουν την κινεζική αγορά αυξημένη κατά 35%. Πέρυσι, η ανάπτυξη του PHEV ξεπέρασε την ανάπτυξη του BEV. Ωστόσο, μέχρι στιγμής φέτος στην Κίνα οι πωλήσεις BEV έχουν αυξηθεί κατά 46% και τα PHEV κατά 22%. Τους δύο πρώτους μήνες του 2025, η BYD έχει ήδη πουλήσει πάνω από 130.000 EV στο εξωτερικό καθώς συνεχίζει την παγκόσμια επέκτασή της. Στην ΕΕ και τον ΕΟΧ, οι δασμοί δεν έχουν ακόμη αποτρέψει την BYD καθώς τα στοιχεία των μηνιαίων πωλήσεων συνεχίζουν να αυξάνονται.
Βόρεια Αμερική. Η αγορά EV της Βόρειας Αμερικής (ΗΠΑ, Καναδάς και Μεξικό) έχει αυξηθεί κατά 20% YTD, με την αγορά του Μεξικού να υπερδιπλασιάζεται λόγω της αύξησης των κινεζικών εισαγωγών EV που ξεκίνησαν χύμα πέρυσι. Οι ΗΠΑ σημείωσαν αύξηση 28% στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία μέχρι στιγμής φέτος.
Ενώ η πίστωση φόρου καθαρού οχήματος των ΗΠΑ δεν έχει ακόμη καταργηθεί, έχει εισαχθεί το πρώτο νομοσχέδιο για την κατάργηση της πίστωσης φόρου. Ο νόμος Eliminating Lavish Incentives to Electric (ELITE) Vehicles Act (S. 541) καταργεί τις πιστώσεις για νέα και μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα, καταργεί το «παραθυράκι μίσθωσης» και εξαλείφει την πίστωση φόρου του σταθμού φόρτισης EV. Αναμένεται ότι θα χρειαστούν αρκετοί μήνες για να αφαιρεθεί η και οι καταναλωτές είναι πιθανό να προσπαθήσουν να την εκμεταλλευτούν πριν σταματήσει να ισχύει.
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής BEV των ΗΠΑ, η Tesla, είχε ένα δύσκολο ξεκίνημα της χρονιάς με τις πωλήσεις του Ιανουαρίου να παρουσιάζουν δυσκολίες στην Ευρώπη (-47%) και την Κίνα (-15%). Αυτό συγκρίνεται με τις ίδιες τις αγορές BEV που σημειώνουν ανάπτυξη 33% και 16% αντίστοιχα. Οι πωλήσεις της Tesla στη Γαλλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Βέλγιο επλήγησαν ιδιαίτερα, σημειώνοντας πτώση 63%.