Ο κινεζικός γίγαντας των smartphone Xiaomi έκανε το εντυπωσιακό ντεμπούτο του στο χώρο της αυτοκίνησης, πουλώντας περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα από την Toyota το περασμένο τρίμηνο. Και αυτό αφού κυκλοφόρησε το πρώτο του όχημα μόλις πριν από έξι μήνες.
Συγκεκριμένα, η Xiaomi κυκλοφόρησε το πρώτο της EV, το SU7, στις 28 Μαρτίου 2024. Μέσα σε μόλις έξι μήνες, έχει ήδη ξεπεράσει τις πωλήσεις πολλών παγκόσμιων αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης της Toyota.
Είναι ξεκάθαρο ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναδεικνύονται ως πραγματική απειλή στην παγκόσμια αγορά EV, καθώς επεκτείνονται στο εξωτερικό για ανάπτυξη. Για πρώτη φορά, οι μισοί από τους δέκα κορυφαίους παγκόσμιους ηγέτες πωλήσεων EV ήταν από την Κίνα.
Σύμφωνα με νέα στοιχεία της MarkLines (μέσω της Nikkei ), 2,52 εκατομμύρια EV πωλήθηκαν σε 55 παγκόσμιες αγορές το τρίτο τρίμηνο. Η Tesla κατείχε την πρώτη θέση με 432.000 πωλήσεις οχημάτων μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου, αύξηση 2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Η BYD, στη δεύτερη θέση, σημείωσε μεγάλη άνοδο, με τις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου να αυξάνονται κατά 9% στις 424.000 μονάδες. Ο ηγέτης των EV της Κίνας συνεχίζει να ανεβαίνει στις παγκόσμιες θέσεις πωλήσεων, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χαμηλού κόστους να υπονομεύουν πολλά ισοδύναμα θερμικά (ICE).
Το EV της BYD με τις περισσότερες πωλήσεις, το Seagull , είναι επίσης το φθηνότερο, με αρχική τιμή κάτω από 10.000 $ στην Κίνα. Το Seagull ήταν το αυτοκίνητο με τις υψηλότερες πωλήσεις στην Κίνα, με σχεδόν 41.000 αυτοκίνητα μόνο τον Αύγουστο.
Σύμφωνα με την AlixPartners, οι κινεζικές μάρκες αναμένεται να ελέγχουν πάνω από το ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς EV έως το 2030. Εν τω μεταξύ, πολλές αμερικανικές και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες υστερούν. Η Volkswagen υποχώρησε στην πέμπτη θέση, -δύο θέσεις κάτω-, αφού οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 17% το τρίτο τρίμηνο στις 170.000. Η Jeep (Stellantis) και η Mercedes βρέθηκαν εκτός της πρώτης δεκάδας, με τις πωλήσεις να βυθίζονται πάνω από 20%.
Η GM κατέλαβε την τέταρτη θέση με 184.000 πωλήσεις οχημάτων, αύξηση 27%, κυρίως λόγω της κινεζικής κοινοπραξίας SAIC-GM-Wuling.
Καμία ιαπωνική μάρκα δεν μπήκε στην πρώτη 20άδα λόγω των μεγαλύτερων καθυστερήσεων στη στροφή τους προς τον εξηλεκτρισμό. Η Nissan ήταν το νούμερο 22 με 34.000 πωλήσεις και η Toyota και η Honda κατέλαβαν την 23η και 24η θέση, αντίστοιχα.
Ενώ πολλές κορυφαίες παγκόσμιες μάρκες αυτοκινήτων, όπως η Toyota, η Ford, η GM και η Volkswagen συνεχίζουν να καθυστερούν τις νέες εκδόσεις EV, την τεχνολογία μπαταριών κλπ, οι κινεζικές εταιρείες επωφελούνται.
Η Κίνα κυριαρχεί, ήδη, στην παγκόσμια αγορά μπαταριών. Σύμφωνα με στοιχεία της CnEVPost, η κινεζική CATL και η BYD ήλεγχαν ένα επιβλητικό μερίδιο άνω του 50% της παγκόσμιας αγοράς μπαταριών EV μέχρι τον Οκτώβριο του 2024.
Άλλοι κορυφαίοι κατασκευαστές παρακολουθούν στενά την αυξανόμενη παρουσία των κινεζικών εμπορικών σημάτων στις παγκόσμιες αγορές. Αφού «πέταξε» το Xiaomi SU7 στο Ντιτρόιτ και το οδήγησε για έξι μήνες, ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Jim Farley, είπε ότι «δεν θέλει να το παρατήσει»… Ο Farley χαρακτήρισε τη Xiaomi «αγωνιστή της βιομηχανίας». Είπε, μάλιστα, ότι είναι «μια καταναλωτική μάρκα που είναι πολύ ισχυρότερη από τις εταιρείες αυτοκινήτων»!