Οι αδύναμοι στόχοι των Υπουργών της ΕΕ για την ανακύκλωση μπαταριών βλάπτουν την οικονομία επισημαίνει η Transport & Environment σχετικά με την απόφαση του Συμβουλίου για τις μπαταρίες.

Οι κυβερνήσεις θέλουν να αναβάλουν τις προδιαγραφές ανακύκλωσης λιθίου παρά τις τιμές ρεκόρ των πρώτων υλών.

Οι υπουργοί Περιβάλλοντος δήλωσαν πως επιθυμούν να αναβάλουν την υιοθέτηση των ήδη αδύναμων στόχων ανακύκλωσης μπαταριών. Οι κυβερνήσεις επιθυμούν την εφαρμογή των προδιαγραφών ανάκτησης του 35% μόνον του συνολικού λιθίου των χρησιμοποιημένων μπαταριών εκ μέρους των κατασκευαστών, το 2029 – τρία χρόνια αργότερα από ό,τι πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Transport & Environment (T&E) επεσήμανε πως ο αποδυναμωμένος στόχος θα επιφέρει πλήγμα στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και στις επιχειρήσεις της ΕΕ, λόγω του κόστους χρήσης περισσότερων πρώτων υλών.

Ο Alex Keynes, Διευθυντής Καθαρών Οχημάτων της T&E, δήλωσε: «Οι συνεχώς αυξανόμενες τιμές λιθίου τονίζουν την οικονομική επιβάρυνση που δημιουργούν οι κυβερνήσεις αναβάλλοντας τους ήδη αδύναμους στόχους ανακύκλωσης. Η ευρωπαϊκός κλάδος μπαταριών δεν μπορεί να περιμένει μέχρι το 2029 για να αρχίσει να δημιουργεί εγχώρια παροχή κρίσιμων μετάλλων. Οι αυστηροί στόχοι ανακύκλωσης θα συμβάλουν στη βελτίωση της στρατηγικής αυτονομίας της Ευρώπης δημιουργώντας ασφαλή εγχώριο εφοδιασμό πρώτων υλών που θα μειώσει το κόστος των μπαταριών που απαιτούνται για την πράσινη μετάβαση».

Οι κυβερνήσεις θέλουν οι κατασκευαστές να ανακτούν μόλις το 35% του λιθίου των χρησιμοποιημένων μπαταριών από το 2029. Η T&E υποστήριξε την έκκληση των ευρωβουλευτών για τον πιο φιλόδοξο στόχο του 70% –όπως είναι εφικτό βάσει της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας– από το 2026. Οι τιμές του λιθίου αυξήθηκαν κατά 750% το 12μηνο Ιανουαρίου 2021-2022.

Οι κυβερνήσεις ανέφεραν επίσης πως οι υποχρεωτικοί έλεγχοι για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις περιβαλλοντικές παραβιάσεις της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών πρέπει να αναβληθούν κατά δύο χρόνια, το 2026. Ωστόσο, συμφώνησαν με το χρονοδιάγραμμα που πρότεινε η Επιτροπή για την θέσπιση ορίων αποτυπώματος άνθρακα στην παραγωγή μπαταριών το 2024, ενισχύοντας περαιτέρω τα κλιματικά διαπιστευτήρια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Φωτογραφία: Transport & Environment 

Προηγούμενο άρθροΒιώσιμες μπαταρίες και σχετική νομοθεσία στην ΕΕ
Επόμενο άρθροΟ Όμιλος Σφακιανάκη στηρίζει τους πληγέντες της Ουκρανίας