Η δημόσια φόρτιση δεν θα εμποδίσει τους απώτερους στόχους της ΕΕ για τα EV, σύμφωνα με ανάλυση της Transport & Environment.

Μπορεί να εγκατασταθούν έως και 10 εκατομμύρια φορτιστές έως το 2035, εάν οι νομοθέτες αυξήσουν τα πρότυπα CO2 των αυτοκινήτων, ακολουθώντας την Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ.

Η υποδομή φόρτισης θα συμβαδίζει με την αύξηση του αριθμού των ηλεκτρικών οχημάτων, βάσει της αυστηροποίησης των κανόνων της ΕΕ για καθαρά αυτοκίνητα, επισημαίνει νέα ανάλυση της Transport & Environment. Έως και 10,4 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης μπορούν να εγκατασταθούν στην Ευρώπη έως το 2035, εάν ενισχυθούν οι στόχοι CO2 των αυτοκινήτων, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της ΕΕ για την Πράσινη Συμφωνία, επισημαίνεται στο μοντέλο της Transport & Environment. Η T&E δήλωσε πως οι νομοθέτες της ΕΕ μπορούν να αυστηροποιήσουν τον νόμο για το CO2 αυτοκινήτων πέραν αυτού που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με τη βεβαιότητα πως θα υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης.

Μπορεί να διατίθενται έως και 5,1 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης μέχρι το 2030, διαπιστώνει η ανάλυση, ως αποτέλεσμα του σχεδίου νόμου για τις υποδομές της ΕΕ, που απαιτεί από τα κράτη μέλη ανάπτυξη υποδομής φόρτισης ανάλογη της επέκτασης του στόλου EV. Σήμερα υπάρχουν περίπου 340.000 δημόσιοι φορτιστές, αλλά η Επιτροπή της ΕΕ και οι κυβερνήσεις αναγνωρίζουν πως θα χρειαστούν πολύ περισσότεροι. Η T&E διαμόρφωσε ένα μοντέλο επέκτασης του δημόσιου δικτύου φόρτισης στην περίπτωση που η ΕΕ αυξήσει τους στόχους CO2 αυτοκινήτων το 2025 και το 2030 και θέσει νέο ενδιάμεσο στόχο για το 2027.

Ο Fabian Sperka, διευθυντής πολιτικής οχημάτων της T&E, δήλωσε: «Η δημόσια φόρτιση αποτελεί βασικό μέλημα των οδηγών και οι κυβερνήσεις θα υποχρεωθούν από το νόμο να το αντιμετωπίσουν, επεκτείνοντας τα εθνικά δίκτυα ανάλογα με τον στόλο ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι Ευρωπαίοι νομοθέτες δεν πρέπει να καθυστερήσουν την θέσπιση υψηλότερων στόχων CO2 για τα αυτοκίνητα, φοβούμενοι έλλειψη σημείων φόρτισης».

Ενώ ο πολύ μεγάλος αριθμός δημόσιων φορτιστών μπορεί να είναι επιθυμητός, η συντριπτική πλειονότητα φόρτισης θα συνεχίσει να γίνεται με ιδιωτικούς φορτιστές στο σπίτι και στην εργασία. Το λόμπι της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας επιθυμεί 31 εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές μέχρι το 2035, σύμφωνα με την ανάλυση της T&E. Αυτό θα σήμαινε χρήση φορτιστών μικρότερη της μιας ώρας ημερησίως – πολύ κάτω από τις 3,6 ώρες που απαιτούνται για να είναι οικονομικά βιώσιμοι, σύμφωνα με έκθεση του αρμόδιου κλάδου.

Η T&E ανέφερε πως οι στόχοι της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι αδικαιολόγητα υψηλοί και θα απαιτούσαν τεράστιες συνεχείς δημόσιες επιδοτήσεις του δικτύου φόρτισης. Οι στόχοι του κλάδου βασίζονται στις μη ρεαλιστικές υποθέσεις πως το 60% της φόρτισης θα είναι δημόσιο και πως το μέσο ηλεκτρικό όχημα το 2030 θα είναι λιγότερο αποδοτικό από τα σημερινά μοντέλα.

Ο Fabian Sperka δήλωσε: «Το όσο περισσότεροι τόσο καλύτερα δεν ισχύει για τη φόρτιση. Η μαζική ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης, όπως ζητούν κάποιοι στην αυτοκινητοβιομηχανία, είναι περιττή και θα έπρεπε οι φορολογούμενοι να πληρώσουν τον λογαριασμό. Η Ευρώπη μπορεί με έως και 10 εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές να καλύψει τις ανάγκες του διευρυμένου στόλου ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2035 και να διαθέτει οικονομικά βιώσιμο δίκτυο. Οι μη ρεαλιστικές απαιτήσεις υποδομής δεν πρέπει να παρεμποδίζουν τους φιλόδοξους στόχους για το κλίμα».

Οι ευρωβουλευτές και οι κυβερνήσεις αποφασίζουν σχετικά με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μείωση CO2 αυτοκινήτων τη δεκαετία του 2020 και για μηδενικές εκπομπές των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται το 2035.

Φωτογραφία: Transport & Environment

Προηγούμενο άρθροRed Dot Award στο νέο Skoda FABIA
Επόμενο άρθροVolvo Cars: Σταθερές επιδόσεις το πρώτο τρίμηνο 2022