Κομψό και δυναμικό, ευρύχωρο, ευέλικτο και αμιγώς ηλεκτρικό. Αυτό είναι το νέο Grandland SUV, που παρουσίασε η Opel.

Στο νέο μοντέλο διακρίνουμε πολλά από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που πρωτοείδαμε στο πρωτότυπο Opel Experimental, για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής. Αυτά τα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν το 3D Vizor με το φωτιζόμενο λογότυπο του ‘Κεραυνού’, που τοποθετείται περήφανα στο κέντρο της μάσκας, καθώς και τα μόνιμα φωτιζόμενα γράμματα “OPEL” στο πίσω μέρος. Άλλα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά αποτελούν το σύστημα φωτισμού Intelli-Lux Pixel HD με περισσότερα από 50.000 αυτόνομα στοιχεία, η νέα πλατφόρμα STLA Medium για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και η νέα, επίπεδη εγκατάσταση της μπαταρίας, που επιτρέπει την τοποθέτηση μιας μπαταρίας χωρητικότητας 98 kWh, η οποία χαρίζει στο Grandland Electric έως και περίπου 700 km ηλεκτρικής αυτονομίας (WLTP).

“Το λανσάρισμα του νέου Grandland αποτελεί ορόσημο για την Opel. Πλέον, κάθε μοντέλο της Opel, χωρίς εξαίρεση, είναι διαθέσιμο και ως αμιγώς ηλεκτρικό. Αποτελεί  ένα σημαντικό βήμα προς την υλοποίησης της στρατηγικής εξηλεκτρισμού μας. Το νέο Grandland σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στο Rüsselsheim και θα κατασκευάζεται στο Eisenach. Η σχέση του με το Opel Experimental είναι αδιαμφισβήτητη, αφού φέρει καινοτομίες που πρωτοεμφανίστηκαν σε αυτό το εξαιρετικό concept car. Το νέο Grandland θα ενισχύσει τη θέση μας στη σημαντική κατηγορία των C-SUV”, δήλωσε ο Florian Huettl, CEO της Opel.

Η νέα πλατφόρμα EV εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία έως και 700 km

Η νέα γενιά του Grandland αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθεια της Opel να κάνει την ηλεκτροκίνηση ακόμα πιο ελκυστική. Είναι το πρώτο μοντέλο Opel που επωφελείται από την πλατφόρμα του Ομίλου Stellantis STLA Medium για τα ηλεκτρικά οχήματα. Χάρη στη νέα αρχιτεκτονική, τη νέα επίπεδη τοποθέτηση της μπαταρίας με χωρητικότητα έως και 98 kWh, τον ηλεκτροκινητήρα νέας γενιάς και πλήθος χαρακτηριστικών εξοικονόμησης ενέργειας, όπως η αντλία θερμότητας, το νέο Grandland Electric θα είναι σε θέση να προσφέρει μια ηλεκτρική αυτονομία έως και περίπου 700 km (WLTP). Επιπλέον, υπόσχεται ότι θα απαιτούνται σύντομες στάσεις για την επαναφόρτισή του. Σε έναν δημόσιο σταθμό ταχείας φόρτισης, χρειάζονται μόνο 26 λεπτά περίπου, για την επαναφόρτισης της μπαταρίας στο 80% της χωρητικότητάς της.

3DVizor, φωτιζόμενο Blitz, κορυφαία τεχνολογία φωτισμού και Intelli-LuxPixelMatrixHD

Η υιοθέτηση της νέας πλατφόρμας πρόσφερε στους σχεδιαστές μια νέα ελευθερία, για αυτό και το νέο Grandland εντυπωσιάζει με την πρώτη κιόλας ματιά. Με 173 mm επιπλέον μήκος, 19 mm επιπλέον ύψος και 64 mm επιπλέον πλάτος σε σχέση με τον προκάτοχό του, το νέο μοντέλο αποπνέει αυτοπεποίθηση (μήκος: 4650 mm, πλάτος: 1905 mm, ύψος: 1660 mm). Οι ζάντες αλουμινίου, έως και 20’’, ενισχύουν την τολμηρή εμφάνιση του Grandland και το τοποθετούν στην κορυφή της γκάμας των SUV της Opel. Εντυπωσιακό είναι και το 3D Vizor, που αποτελεί τη νέα έκφραση της χαρακτηριστικής μάσκας της Opel. Το ανανεωμένο 3D Vizor συνδυάζεται με το φωτιζόμενο λογότυπο Opel Blitz, το οποίο γίνεται ακόμα πιο ευδιάκριτο χάρη στην τεχνολογία Edge Light Technology. Το νέο Grandland υιοθετεί τις αρχές της σχεδίασης “Opel Compass” που εισήγαγε το Experimental concept, με την κεντρική πτυχή και όλα τα υπόλοιπα στοιχεία να στοιχίζονται οριζόντια, ενώ το νέο έμβλημα του “Κεραυνού” τοποθετείται στο κέντρο.

Το νέο, φωτιζόμενο έμβλημα συνοδεύεται από μια ακόμη καινοτομία φωτισμού, το κορυφαίο Intelli-Lux Pixel Matrix HD. Το σύστημα διαθέτει περισσότερα από 50.000 στοιχεία (51.200 για την ακρίβεια, με 25.600 σε κάθε πλευρά) για την κατανομή φωτός υψηλής ευκρίνειας. Ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες, τα διερχόμενα οχήματα ή άλλα αντικείμενα ανιχνεύονται από μια κάμερα και τα φώτα Intelli-Lux Pixel Matrix HD αποκόπτουν αυτά τα οχήματα/αντικείμενα με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια, σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα φωτισμού Matrix Light. Το αποτέλεσμα είναι μια πολύ πιο φωτεινή και ομοιογενής δέσμη φωτός, χωρίς να τυφλώνονται οι άλλοι χρήστες του δρόμου. Επιπλέον, τα νέα κινούμενα σχέδια καλωσορίσματος/αποχαιρετισμού με γραφική προβολή μπροστά από το όχημα δίνουν ήδη μια πρόγευση για τις δυνατότητες του συστήματος στο μέλλον.

Η δίχρωμη οροφή, που μοιάζει να αιωρείται, προσδίδει στο Grandland μια κομψή εμφάνιση. Οι αιχμηρές χαρακτηριστικές γραμμές των τόξων των τροχών διατρέχουν το αυτοκίνητο και ενισχύουν τη στιβαρή εικόνα του Grandland. Το μακρύ μεταξόνιο των 2.784 mm εξασφαλίζει αυξημένη ευρυχωρία στην καμπίνα και τον χώρο αποσκευών. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν κατά 40:20:40, δημιουργώντας έτσι έναν χώρο φόρτωσης έως και 1.641 lt.

Στο πίσω μέρος, η χαρακτηριστική υπογραφή φωτισμού “compass”, που περιλαμβάνει το φωτιζόμενο έμβλημα “OPEL”, κάνει την πρώτη της εμφάνιση σε μοντέλο παραγωγής. Επιπλέον, στα πλαίσια της στρατηγικής Greenovation της Opel για την εξοικονόμηση των πόρων που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, η ονομασία του μοντέλου δεν εμφανίζεται πλέον με χρωμιωμένα γράμματα, αλλά εντυπώνεται στο κέντρο της πίσω πόρτας.

Άνετο εσωτερικό, με κεντρική οθόνη 16’’, καθίσματα AGRκαι έξυπνες λύσεις αποθήκευσης

Στο εσωτερικό του νέου Grandland κυριαρχούν πλήθος ‘bold & pure’ σχεδιαστικών στοιχείων, σε συνδυασμό με μια ζεστή και ευχάριστη ατμόσφαιρα. Η διάταξη του εσωτερικού ακολουθεί ένα οριζόντιο θέμα, με γραμμές που διατρέχουν τον πίνακα οργάνων μέχρι τις πόρτες, ενισχύοντας την αίσθηση πλάτους και ευρυχωρίας, ενώ η ελαφρώς προσανατολισμένη προς τον οδηγό κεντρική οθόνη 16’’ και η ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα δημιουργούν μια σπορ αίσθηση. Πίσω από το τιμόνι, ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει βασικές πληροφορίες και, σε συνδυασμό με την οθόνη Intelli-HUD head-up display, επιτρέπει στον οδηγό να επικεντρωθεί στην απόλαυση της οδήγησης, χωρίς να χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο. Ο οδηγός έχει επίσης τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει χειροκίνητα ή αυτόματα τη λειτουργία Pure Mode. Η λειτουργία αυτή μειώνει το περιεχόμενο στην οθόνη πληροφόρησης οδηγού, την head-up display και την κεντρική οθόνη, εξασφαλίζοντας ακόμα λιγότερη απόσπαση της προσοχής κατά την οδήγηση τη νύχτα ή στη βροχή. Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Opel, οι πιο συχνά χρησιμοποιούμενες ρυθμίσεις, όπως ο κλιματισμός, μπορούν επίσης να επιλεχθούν μέσω φυσικών κουμπιών.

Οι πλευρικοί αεραγωγοί είναι ενσωματωμένοι στην πόρτα, γεγονός που δίνει έμφαση στο πλάτος του πίνακα οργάνων. Το επάνω τμήμα του πίνακα οργάνων διαθέτει μια όμορφη σχεδίαση και χωρίζεται αισθητικά σε δύο επιφάνειες. Στο κάτω τμήμα, το “edge light”, το οποίο βασίζεται στην ίδια τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο Vizor, προσδίδει μια “γυάλινη” εικόνα χρώματος και φωτός, που ενισχύεται από τον περιφερειακό φωτισμό στον πίνακα οργάνων και στα ένθετα των θυρών. Το μεσαίο τμήμα του πίνακα οργάνων είναι ντυμένο με ύφασμα και οπτικά καταλήγει στην πόρτα, δημιουργώντας ένα ελκυστικό cockpit.

Το εσωτερικό προσφέρει επίσης μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εμπειρία, χάρη στα βραβευμένα εργονομικά καθίσματα AGR της Opel. Πιστοποιημένα από την “Aktion Gesunder Rücken e. V.” (“Καμπάνια για υγιέστερη πλάτη”), εισάγουν ένα νέο χαρακτηριστικό άνεσης: τα ηλεκτρικά μαξιλαράκια, για τη βελτίωση της πλευρικής άνεσης. Τα καθίσματα διαθέτουν επίσης λειτουργία εξαερισμού και μασάζ για τον οδηγό. Παράλληλα, οι επιβάτες στο πίσω μέρος απολαμβάνουν 20 mm επιπλέον χώρο για τα πόδια, σε σχέση με το απερχόμενο Grandland. Επιπλέον, το πατενταρισμένο χαρακτηριστικό Intelli-Seat των μπροστινών καθισμάτων παρέχει καλύτερη υποστήριξη στο κάτω τμήμα της σπονδυλικής στήλης, εξασφαλίζοντας εξαιρετική άνεση, ακόμα και στα μακρινά ταξίδια στην Autobahn. Τέλος, όλα τα υφάσματα στο εσωτερικό προέρχονται από 100% ανακυκλωμένα υλικά.

Καθώς πρόκειται για οικογενειακό όχημα, δόθηκε μεγάλη έμφαση στην ευελιξία του εσωτερικού. Ο στόχος δεν ήταν μόνο να συμπεριληφθούν πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι, αλλά και να βρεθούν καινοτόμες λύσεις που θα διευκολύνουν τη ζωή των πελατών. Το αποκορύφωμα αυτών των έξυπνων λύσεων είναι το PixelBox. Με το φωτιζόμενο ημιδιαφανές γυαλί και το υφασμάτινο περιτύλιγμα, αυτό το στοιχείο βελτιώνει αισθητικά την εμφάνιση της κονσόλας, ενώ παράλληλα είναι εξαιρετικά λειτουργικό. Ο ασύρματος φορτιστής smartphone βρίσκεται πίσω από το γυαλί, ώστε οι συσκευές να φορτίζονται ενώ αποθηκεύονται με ασφάλεια. Συνολικά, το νέο Grandland προσφέρει πάνω από 35 lt αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό, από το Pixel Box και τις θήκες τηλεφώνων στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, μέχρι τον μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από την κεντρική κονσόλα.

Εναλλακτικά συστήματα κίνησης, τεχνολογία επιλεκτικής απόσβεσης ανάλογα με τη συχνότητα και πλήθος συστημάτων υποβοήθησης οδηγού

Οι πελάτες που προτιμούν άλλα συστήματα κίνησης από μια αμιγώς ηλεκτρική επιλογή, θα βρουν αυτό που επιθυμεί η καρδιά τους στην ολοκληρωμένη γκάμα κινητήριων συνόλων του νέου Grandland. Το νέο Grandland Plug-in Hybrid με ηλεκτρική αυτονομία έως και 85 km (WLTP1) και το Grandland Hybrid με τεχνολογία 48V προσφέρουν περαιτέρω συναρπαστικές λύσεις, οι οποίες προσφέρουν οδηγική απόλαυση και ταυτόχρονα περιορίζουν την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.

Και ενώ το Grandland μειώνει τις εκπομπές ρύπων, εξακολουθεί να προσφέρει μια δυναμική και άνετη οδηγική εμπειρία. Αυτό καθίσταται εφικτό χάρη στα αμορτισέρ με τεχνολογία επιλεκτικής απόσβεσης ανάλογα με τη συχνότητα. Αυτή η μοναδική τεχνολογία δημιουργεί ένα δεύτερο υδραυλικό κύκλωμα στον θάλαμο του αμορτισέρ, για να προσαρμόζει μηχανικά τη δύναμη απόσβεσης σε σχέση με τη συχνότητα. Ανάλογα με την κατάσταση, τις συνθήκες του οδοστρώματος και το στυλ οδήγησης, επιτρέπει διαφορετικά χαρακτηριστικά απόσβεσης για άνετη ολίσθηση σε υψηλές συχνότητες, καθώς και για ένα σπορ στυλ οδήγησης με πιο άμεση επαφή με τον δρόμο σε χαμηλές συχνότητες. Το Grandland αντιδρά ακόμα πιο άμεσα σε κάθε εντολή του οδηγού και, όπως κάθε μοντέλο της Opel, παραμένει σταθερό κατά το φρενάρισμα, τις στροφές και τις υψηλές ταχύτητες στην Autobahn. Το DNA της Opel είναι εμφανές στην ειδική ρύθμιση των ελατηρίων, της αντιστρεπτικής ράβδου, του συστήματος διεύθυνσης και του ESC.

Το ελκυστικό πακέτο που προσφέρει το νέο, κορυφαίο SUV της Opel ολοκληρώνεται με μια εκτεταμένη σειρά από συστήματα υποστήριξης οδηγού, όπως το Αυτόματο Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, το σύστημα προηγμένης αναγνώρισης οδικών σημάτων και το In Crash Braking, ένα σύστημα που βοηθά στην αποφυγή δευτερεύουσας σύγκρουσης σε περίπτωση ατυχήματος. Επίσης, διατίθεται προαιρετικά το σύστημα Drive Assist 2.0, το οποίο ενσωματώνει πολυάριθμα ηλεκτρονικά βοηθήματα και τα συνδυάζει με ημιαυτόματη υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και έξυπνη προσαρμογή ταχύτητας. Εάν η λωρίδα στην οποία επιθυμεί να κινηθεί ο οδηγός είναι ελεύθερη, το σύστημα κατευθύνει το Grandland προς αυτήν με μικρές κινήσεις του τιμονιού. Η λειτουργία προσαρμογής ταχύτητας διασφαλίζει ότι η ταχύτητα του οχήματος μειώνεται όταν αναγνωριστεί ένα νέο, χαμηλότερο όριο ταχύτητας ή αυξάνεται μέχρι το όριο, αν αυτό είναι ψηλότερο.  Το Drive Assist 2.0 δεν χρησιμοποιεί μόνο αισθητήρες, αλλά και ‘over-the-air’ ενημερώσεις από το διαδίκτυο. Το παρκάρισμα και οι ελιγμοί διευκολύνονται επίσης από τους αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, την κάμερα οπισθοπορείας με λειτουργία αυτόματου καθαρισμού και την κάμερα Intelli-Vision 360°.

Χάρη στην υπερσύγχρονη νέα πλατφόρμα του, τις καινοτόμες νέες τεχνολογίες σε συνδυασμό με πολυάριθμα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που πρωτοεμφανίστηκαν στο πρωτότυπο Opel Experimental, το νέο Grandland τοποθετείται με άνεση στην κορυφή της γκάμας των SUV της Opel, ενώ φέρνει ένα νέο επίπεδο αμιγώς ηλεκτρικής ελευθερίας στη στρατηγική εξηλεκτρισμού της Opel.


Οι προκαταρκτικές τιμές αυτονομίας υπολογίζονται σύμφωνα με τη διαδικασία WLTP (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). Η πραγματική αυτονομία μπορεί να ποικίλλει σε καθημερινές συνθήκες και εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το ατομικό στυλ οδήγησης, τα χαρακτηριστικά της διαδρομής, η εξωτερική θερμοκρασία, η χρήση συστημάτων θέρμανσης/κλιματισμού και η θερμική προετοιμασία (preconditioning). Το όχημα δεν είναι ακόμα διαθέσιμο.>>

Προηγούμενο άρθροE-Transit: Μεγαλύτερη αυτονομία, ταχύτερη φόρτιση
Επόμενο άρθροΠιλοτική εφαρμογή ανέπαφων πληρωμών σε λεωφορεία