Η ηλεκτρική Mustang Super Cobra Jet 1800 στοχεύει σε νέα παγκόσμια ρεκόρ NHRA για ηλεκτρικά οχήματα σε αγώνες dragster.
Στο πλαίσιο των συνεχών προσπαθειών της στο τομέα του ηλεκτροκίνητου μηχανοκίνητου αθλητισμού, η Ford Performance παρουσίασε την Mustang Super Cobra Jet 1800, μια εξελιγμένη και ακόμα πιο επιθετική έκδοση της Mustang Cobra Jet 1400.
Στόχος της νέας έκδοσης είναι να καταρρίψει το παγκόσμιο ρεκόρ NHRA της Cobra Jet 1400 για ηλεκτρικά οχήματα με πλήρες κιτ αμαξώματος στο “400άρι”, και συγκεκριμένα την επίδοση των 8,128 δευτ. με ταχύτητα εξόδου 171,97 μίλια/ώρα.
Τον Ιούνιο του 2021, ο Bob Tasca III οδήγησε την Cobra Jet 1400 στο Norwalk του Οχάιο. Το όχημα, προϊόν συνεργασίας μεταξύ των Ford Performance, MLe Racecars, AEM-EV, Cascadia Motion και Watson Engineering, ήταν τότε έτοιμο για την επόμενη πρόκληση.
Η ομάδα της Ford Performance επέστρεψε στο σχεδιαστήριο και έδωσε τον καλύτερο εαυτό της προχωρώντας σε αναθεωρήσεις και αναβαθμίσεις του πλαισίου, του συστήματος κίνησης και των συστημάτων ελέγχου. Σε συνάρτηση με το πνεύμα του όλου project, η Ford Performance επανέφερε το περίφημο όνομα Super Cobra Jet, το οποίο δόθηκε για πρώτη φορά στις Mustang του 1969 ως βελτίωση του στάνταρ πακέτου Cobra Jet.
«Προσπαθούμε πάντα να πιέζουμε τους εαυτούς μας σε κάθε κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού», δήλωσε ο Mark Rushbrook, παγκόσμιος διευθυντής της Ford Performance Motorsports. «Οι αγώνες dragster παραμένουν ένα βασικό πεδίο δοκιμών για τα προϊόντα και την τεχνολογία μας και είμαστε ενθουσιασμένοι που όχι μόνο θα προσπαθήσουμε να ξεπεράσουμε το δικό μας ρεκόρ στο 400άρι, αλλά και να αναδείξουμε περαιτέρω τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη που επιτελείται σε ολόκληρο τον των ηλεκτρικών οχημάτων».
Η Super Cobra Jet 1800 χρησιμοποιεί τους ίδιους τέσσερις μετατροπείς PN-250-DZR σε συνδυασμό με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες DS-250-115 όπως και πριν, που πλέον συνεργάζονται με ένα νέο σύστημα μετάδοσης της Liberty και τροφοδοτούνται από ένα εντελώς ανανεωμένο και ελαφρύτερο σύστημα μπαταριών το οποίο σχεδιάστηκε από την Ford Performance και την MLe Racecars. Η ισχύς μεταδίδεται σε ένα αναθεωρημένο από την MLe Racecars πίσω άξονα που διαθέτει βελτιωμένη γεωμετρία ανάρτησης από την PMR και μεγαλύτερα drag radial ελαστικά της Mickey Thompson για ακόμα καλύτερες εκκινήσεις από στάση.
Τη συνολική ενορχήστρωση όλων των παραπάνω διαχειρίζεται ένα πατενταρισμένο λογισμικό ελέγχου της Ford Performance που «τρέχει» σε hardware της AEM-EV, με νέο σύστημα συλλογής δεδομένων, πίνακα ελέγχου και σύστημα διανομής ισχύος, όλα σχεδιασμένα εσωτερικά.
«Οι αλλαγές μας επέφεραν σημαντικές βελτιώσεις στο αυτοκίνητο, όπως η μείωση του βάρους κατά μερικές εκατοντάδες κιλά και η αύξηση της ιποδδύναμης στους 1800 ίππους», εξήγησε ο Rushbrook.
Εκτός από το νέο ρεκόρ ηλεκτρικού οχήματος με πλήρες body kit, η Super Cobra Jet 1800 θα επιχειρήσει επίσης να πετύχει την ταχύτερη επίδοση 0-60 mph στην κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και την καλύτερη επιτάχυνση 0-60 mph στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με κίνηση στους δύο τροχούς κατά τη διάρκεια ενός αγώνα της NHRA αργότερα μέσα στη σεζόν. Ο συνιδρυτής της MLe Racecar και επίσημος οδηγός δοκιμών του προγράμματος Pat McCue είναι προγραμματισμένο να βρεθεί στη θέση του οδηγού.