Η Continental ατενίζει το δεύτερο εξάμηνο του έτους με αισιοδοξία και διατηρεί τις προοπτικές της για το τρέχον οικονομικό έτος. Όπως αναμενόταν, το συνεχιζόμενο ταραγμένο περιβάλλον αγοράς είχε αξιοσημείωτο αντίκτυπο στο δεύτερο τρίμηνο του 2022.

Ειδικότερα οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες του πολέμου κατά της Ουκρανίας, η διατάραξη των αλυσίδων εφοδιασμού και οι τεράστιες αυξήσεις τιμών πρώτων υλών, τα ημικατεργασμένα προϊόντα, η ενέργεια και τα logistics, σε συνδυασμό με την έλλειψη ηλεκτρονικών εξαρτημάτων και τις συνέπειες των περιορισμών λόγω κορωνοϊού στην Κίνα, επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό τα αποτελέσματα της Continental. Ταυτοχρόνως, η εταιρεία έλαβε σημαντικές παραγγελίες από τον κλάδο Αυτοκινήτου, άνω των 6 δισ. ευρώ.

Οι ενοποιημένες πωλήσεις του περασμένου τριμήνου ανήλθαν στα 9,4 δισ. ευρώ (2ο τρίμηνο 2021: 8,4 δισ. ευρώ, +13,0%) και τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων (EBIT) ήταν 411 εκατ. ευρώ (Β’ τρίμηνο 2021: 512 εκατ. ευρώ, -19,8%). Αυτό αντιστοιχεί σε προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT 4,4% (2ο τρίμηνο 2021: 6,2%).

«Το περιβάλλον της αγοράς παρέμεινε εξαιρετικά προκλητικό για τους προμηθευτές συστημάτων αυτοκινήτων κατά το δεύτερο τρίμηνο. Παράλληλα, υπάρχει σημαντική πρόοδος στην ανάπτυξη και την εμπορία των τεχνολογιών μας, με ισχυρές παραγγελίες από την Αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό σημαίνει πως διαθέτουμε την σωστή στρατηγική και την σωστή τοποθέτηση. Η πρόσφατη μελέτη κινητικότητάς μας το επιβεβαιώνει», δήλωσε ο CEO της Continental, Nikolai Setzer.

Όπως εμφαίνεται στην αντιπροσωπευτική μελέτη Continental Mobility που δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο του 2022, η συνδεσιμότητα, η αυτοματοποίηση και η εμπειρία χρήστη διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο για την πλειονότητα του κόσμου (στην Κίνα, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιαπωνία, τη Νορβηγία και τις ΗΠΑ) κατά την αγορά νέου οχήματος. Το αυτοκίνητο και η ενσωματωμένη τεχνολογία πρέπει να λειτουργούν διαισθητικά, να είναι ασφαλή και οικονομικά προσιτά. Η Continental δύναται να το παρέχει σε όλους τους τομείς – από ηλεκτρονικά οχημάτων και ελαστικά έως υλικά επενδύσεων vegan.

Το προσαρμοσμένο EBIT του προηγούμενου τριμήνου ήταν πάνω από το αναφερόμενο EBIT των -165 εκατ. ευρώ. Αυτό οφειλόταν κυρίως σε λογιστικές πράξεις περίπου 370 εκατ. ευρώ που έπρεπε να ληφθούν υπόψη στον τομέα Αυτοκινήτου λόγω των υψηλότερων επιτοκίων. Σε ό,τι αφορά στην επιχειρηματική της δραστηριότητα στη Ρωσία, η Continental προέβη σε απομείωση περιουσιακών στοιχείων ύψους περίπου 75 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα των πρόσθετων κυρώσεων. Επιπλέον, υπήρξαν δαπάνες αναδιάρθρωσης 63 εκατ. ευρώ στον όμιλο ContiTech το δεύτερο τρίμηνο του 2022, κυρίως στις δραστηριότητες του τομέα Mobile Fluid Systems, λόγω μετασχηματισμού κάποιων χώρων παραγωγής, όπως ανακοινώθηκε στα τέλη Ιουνίου 2022.

Αυτά είχαν επίσης αντίκτυπο στο καθαρό εισόδημα το οποίο ανήλθε στα -251 εκατ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο του 2022 (2ο τρίμηνο 2021: 545 εκατ. ευρώ για συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες). Οι προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές ήταν -687 εκατ. ευρώ (2ο τρίμηνο 2021: 302 εκατ. ευρώ για συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες).

Η Continental διατηρεί τις προοπτικές για το τρέχον οικονομικό έτος

«Τα σημερινά προβλήματα δεν θα υποχωρήσουν σύντομα. Δεδομένου του περιβάλλοντος, πετύχαμε καλή απόδοση και αναπτύξαμε αντοχές. Δεν είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι με τα τρέχοντα αποτελέσματα –έστω κι αν είναι τα αναμενόμενα– αλλά είμαστε αισιόδοξοι για το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Προβλέπουμε αύξηση της παραγωγής αυτοκινήτων και τα μέτρα μας για βελτίωση της κερδοφορίας λειτουργούν. Επομένως, διατηρούμε τις προοπτικές μας για το τρέχον οικονομικό έτος», δήλωσε η Katja Dürrfeld, CFO της Continental. Το δεύτερο εξάμηνο του έτους, η Continental αναμένει σταθεροποίηση των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού, ελαφρά βελτίωση στη διαθεσιμότητα ημιαγωγών και συνεχή σταθερό ενεργειακό εφοδιασμό στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στη Γερμανία.

Συνολικά, η Continental εξακολουθεί να προβλέπει ενοποιημένες πωλήσεις για το σύνολο του έτους περίπου 38,3 έως 40,1 δισ. ευρώ και προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT περίπου 4,7% έως 5,7%. Αυτό περιλαμβάνει πρόσθετο κόστος 3,5 δισ. ευρώ, λόγω των μεγάλων αυξήσεων των τιμών πρώτων υλών, των ημικατεργασμένων προϊόντων, της ενέργειας και των logistics. Το κόστος θαλάσσιας μεταφοράς ενός στάνταρ εμπορευματοκιβωτίου έχει οκταπλασιαστεί σε ορισμένες περιπτώσεις.

Για να ξεπεραστούν αυτές οι σημαντικές προκλήσεις, η Continental έλαβε μια σειρά μέτρων στα οποία περιλαμβάνονται η διάθεση σε πολλαπλές αγορές, η δημιουργία και διατήρηση αποθεμάτων ασφαλείας, η διεξαγωγή πιο ολοκληρωμένων επιθεωρήσεων της αλυσίδας προμηθειών και υλικοτεχνικής υποστήριξης ηλεκτρονικών, η διαπραγμάτευση τιμών με τους πελάτες για διαμοιρασμό του αυξημένου κόστους και η εστίαση σε δραστηριότητες τεχνολογικά προηγμένων προϊόντων. Για παράδειγμα, το μερίδιο των πωλήσεων ελαστικών premium αυξάνεται σταθερά.

Στασιμότητα παραγωγής αυτοκινήτων κατά το δεύτερο τρίμηνο

Τους μήνες Απρίλιο έως Ιούνιο του 2022, η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων ήταν στο ίδιο επίπεδο με το συγκριτικά αδύναμο δεύτερο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, όταν η έλλειψη ημιαγωγών έγινε για πρώτη φορά πραγματικά αισθητή. Η παραγωγή επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2022, ιδιαίτερα στην Κίνα, λόγω των προσωρινών περιορισμών που επιβλήθηκαν σε πολλές πόλεις λόγω της πανδημίας (5,4 εκατ. μονάδες, -5,8%). Η Ευρώπη κατέγραψε επίσης ασθενέστερο δεύτερο τρίμηνο λόγω διαταραγμένων αλυσίδων εφοδιασμού (3,8 εκατ. μονάδες, -5,4%). Στη Βόρεια Αμερική, ωστόσο, η παραγωγή επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων αυξήθηκε έναντι της πολύ ασθενούς περιόδου του προηγούμενου έτους (3,6 εκατ. μονάδες, +11,6%). Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία, η παγκόσμια παραγωγή επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων παρέμεινε στάσιμη σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2021, στα 18,8 εκατ. μονάδες (2ο τρίμηνο 2021: 18,8 εκατ. μονάδες).

Η αυτοκινητοβιομηχανία ξεπερνά τις επιδόσεις της αγοράς αυτοκινήτου

Η συνεχιζόμενη αδύναμη παραγωγή αυτοκινήτων εν μέσω μεγάλων αυξήσεων κόστους επηρέασε ιδιαίτερα τον τομέα Αυτοκινήτου. Ωστόσο, λόγω της συνεχιζόμενης υψηλής ζήτησης προϊόντων και των θετικών επιπτώσεων των διαφόρων μέτρων, ο κλάδος ξεπέρασε σημαντικά την αγορά. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13,7%, στα 4,3 δισ. ευρώ (2ο τρίμηνο 2021: 3,8 δισ. ευρώ). Μετά τις προσαρμογές συναλλαγματικής ισοτιμίας και τις αλλαγές ενοποίησης, επήλθε οργανική αύξηση πωλήσεων +7,7%, ενώ η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων παρέμεινε στάσιμη. Το προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT ήταν -2,3% (2ο τρίμηνο 2021: -2,3%).

Επιπλέον, η εταιρεία συνέχισε να αυξάνει τον όγκο των παραγγελιών της, ο οποίος ανήλθε σε περισσότερα από 6 δισ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο, περίπου 40% υψηλότερος από του προηγούμενου έτους. Η εταιρεία κατέγραψε ισχυρή αύξηση παραγγελιών και στους πέντε επιχειρηματικούς τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας το περασμένο τρίμηνο – από οθόνες ενδείξεων και συστήματα σύνδεσης διαδικτύου τελευταίας τεχνολογίας, μέχρι λύσεις βάσει cloud για μείωση της κατανάλωσης επαγγελματικών οχημάτων, καθώς και κάμερες, υπολογιστές υψηλής απόδοσης και συμβατικά ηλεκτρονικά συστήματα.

Τα ελαστικά Continental ιδιαίτερα δημοφιλή σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ο τομέας ελαστικών έκλεισε με επιτυχία το δεύτερο τρίμηνο, σημειώνοντας αυξημένες πωλήσεις ελαστικών αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Με πωλήσεις 3,4 δισ. ευρώ (2 τρίμηνο 2021: 2,9 δισ. ευρώ, +17,1%), πέτυχε προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT 13,8% (2ο τρίμηνο 2021: 17,8%).

Τα ελαστικά Continental είναι ιδιαίτερα δημοφιλή για ηλεκτρικά οχήματα. Έχουν λάβει εγκρίσεις πρότυπου εξοπλισμού για περισσότερα από 300 διαφορετικά μοντέλα οχημάτων και επτά από τους δέκα πλέον γνωστούς κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως βασίζονται στα ελαστικά Continental ως προς τον αρχικό τους εξοπλισμό. Συνολικά, το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων είναι υψηλότερο από αυτό των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Επιπλέον, η Continental λανσάρει όλο και περισσότερα βιώσιμα εξαρτήματα και ελαστικά από πολυεστέρα ανακυκλωμένων φιαλών PET διατίθενται πλέον από τους αντιπροσώπους στην Ευρώπη. Η εταιρεία εισήγαγε την τεχνολογία ContiRe.Tex – η οποία επιτρέπει την αντικατάσταση του πολυεστέρα στο περίβλημα των ελαστικών – στην μαζική παραγωγή τον Απρίλιο του 2022. Η εταιρεία προσφέρει επί του παρόντος τρία μοντέλα με πολυεστέρα από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET, σε πέντε διαστάσεις: PremiumContact 6, EcoContact 6 και AllSeasonContact.

Η ContiTech επενδύει στη Βόρεια Αμερική και τη Σουηδία

Η ContiTech επηρεάστηκε επίσης από τις επιπτώσεις του αυξημένου κόστους και της μικρότερης παραγωγής αυτοκινήτων το δεύτερο τρίμηνο, σημειώνοντας πωλήσεις 1,6 δισ. ευρώ (2ο τρίμηνο 2021: 1,5 δισ. ευρώ, +8,2%) και προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT 4,9% (2ο τρίμηνο 2021: 7,9%). Η δραστηριότητα εύκαμπτων βιομηχανικών σωλήνων απέδωσε ιδιαίτερα καλά, ενώ αυξήθηκαν επίσης οι πωλήσεις μεταφορικών ταινιών και πνευματικών συστημάτων.

Η ContiTech επεκτείνει επίσης την βιομηχανική της δραστηριότητα. Στο San Luis Potosí του Μεξικού, κατασκευάζεται νέα υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής για εύκαμπτους βιομηχανικούς σωλήνες. Η προγραμματισμένη επένδυση ανέρχεται σε περισσότερα από 38 εκατ. ευρώ. Το νέο εργοστάσιο θα δημιουργήσει πρόσθετη παραγωγική δυνατότητα για ευρύ φάσμα εύκαμπτων σωλήνων, προκειμένου να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση της Βόρειας Αμερικής. Τα υδραυλικά προϊόντα υποστηρίζουν πολλούς βασικούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένης της γεωργίας, των κατασκευών, της ενέργειας, της μηχανικής και της μεταφοράς ρευστών με γεωργικά, κατασκευαστικά και διάφορα άλλα βιομηχανικά οχήματα. Στο νέο εργοστάσιο θα δημιουργηθούν περίπου 150 νέες θέσεις εργασίας. Επιπλέον, ο όμιλος εξαγόρασε την εταιρεία κατασκευής μεταφορικών ταινιών WCCO Belting, με έδρα το Wahpeton της Βόρειας Ντακότα των ΗΠΑ. Με αυτήν την εξαγορά, η ContiTech επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο πελατών της ιμάντων μεταφοράς και ενισχύει τη δραστηριότητα της στον αγροτικό κλάδο.

Η ContiTech εξαγόρασε επίσης την επιχείρηση συστημάτων και υπηρεσιών μεταφορικών ταινιών της NorrVulk AB, με έδρα το Gällivare της Σουηδίας. Αυτό συμπληρώνει το χαρτοφυλάκιο συστημάτων μεταφορικών ταινιών και συναφών υπηρεσιών της εταιρείας και ενισχύει τις δραστηριότητές της στην περιοχή.

 

Προηγούμενο άρθροΕξαγορά της WATT+VOLT από τη MYTILINEOS
Επόμενο άρθροΤο πρότυπο Dodge Charger Daytona SRT