Η κινεζική BYD (Build Your Dreams) ανακοίνωσε την πρόθεσή της να εξαγοράσει την γερμανική εταιρεία διανομής της, Hedin Electric Mobility (Hedin eMobility).

Αυτή η στρατηγική κίνηση είναι ένα σημαντικό βήμα στις ευρύτερες φιλοδοξίες της BYD για εδραίωση της θέσης της ως σημαντικός κατασκευαστής EV στην Ευρώπη. Με την εξαγορά, η BYD φιλοδοξεί να αποκτήσει μεγαλύτερο έλεγχο των πωλήσεών της στη Γερμανία, ενισχύοντας την επιρροή και τη στρατηγική της σε μία από τις βασικές ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτου.

Στρατηγική εξαγορά

Η BYD, γνωστή για την ηγετική της θέση στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών στην Κίνα, επεκτείνει ραγδαία το παγκόσμιο αποτύπωμά της. Η εξαγορά της Hedin Electric Mobility θα προσδώσει στην BYD άμεσο έλεγχο στις πωλήσεις της, στη διανομή ανταλλακτικών και στη διαχείριση των καταστημάτων της σε μεγάλες γερμανικές πόλεις, όπως η Στουτγάρδη και η Φρανκφούρτη. Όπως ανακοίνωσαν και οι δύο εταιρείες, η συμφωνία προβλέπεται να ολοκληρωθεί το τέταρτο τρίμηνο του έτους, κατόπιν έγκρισης των ρυθμιστικών αρχών.

Πρόκειται για προγραμματισμένο βήμα της BYD για μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά της Γερμανίας, από τις πιο ανταγωνιστικές ευρωπαϊκές αγορές EV. Αποκτώντας τον έλεγχο των πωλήσεων, η BYD θα προσαρμόσει πιο αποτελεσματικά τις στρατηγικές της μάρκετινγκ και πωλήσεων, κάτι απαραίτητο καθώς η εταιρεία διέρχεται περίοδο μειωμένης ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων BYD στη Γερμανία ανήλθαν πέρυσι σε λίγο περισσότερες από 4.000 μονάδες. Ωστόσο, φέτος σημειώθηκε πτώση στον κλάδο, λόγω των ευρύτερων προκλήσεων στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο ρόλος της Hedin Electric Mobility

Η Hedin Electric Mobility, μέρος του σουηδικού Hedin Mobility Group, διευκόλυνε καθοριστικά την είσοδο της BYD στη γερμανική αγορά. Η εταιρεία διαχειρίστηκε τις σχέσεις με έξι εγχώριους αντιπροσώπους, βοηθώντας την BYD να εδραιωθεί στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της Γερμανίας. Η Hedin ενεπλάκη επίσης στη διανομή άλλων κινεζικών μαρκών, όπως των XPeng και Hongqi, αναδεικνύοντας την τεχνογνωσία της στην εισαγωγή διεθνών μαρκών στην ευρωπαϊκή αγορά.

Παρ’ όλο που η BYD αναλαμβάνει τη διαχείριση των πωλήσεων σε βασικές τοποθεσίες, η Hedin θα συνεχίσει να πουλά οχήματα BYD σε τρεις γερμανικές πόλεις, διασφαλίζοντας την συνέχιση της συνεργασίας της με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία και μετά την εξαγορά.

Παγκόσμια επέκταση της BYD

Αυτή η εξαγορά αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής παγκόσμιας επέκτασης της BYD. Τους τελευταίους μήνες, η εταιρεία θέτει τις βάσεις για εργοστάσια παραγωγής όχι μόνον στην Ευρώπη αλλά και στο Μεξικό, σηματοδοτώντας την πρόθεσή της να καταστεί κυρίαρχη εταιρεία EV διεθνώς. Καθώς η παγκόσμια αγορά EV καθίσταται όλο και πιο ανταγωνιστική, η BYD έθεσε φιλόδοξους στόχους για τις διεθνείς πωλήσεις της. Η εταιρεία στοχεύει φέτος σε αύξηση ετήσιων πωλήσεων 20%, με ιδιαίτερες εκπτώσεις στα πλέον ευπώλητα μοντέλα της για διατήρηση της ηγετικής της θέσης.

Τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους, οι πωλήσεις στο εξωτερικό αντιπροσώπευαν το 11,9% των συνολικών πωλήσεων της BYD. Το Ηνωμένο Βασίλειο απεδείχθη ιδιαίτερα ισχυρή αγορά για τη μάρκα, υπογραμμίζοντας περαιτέρω την αυξανόμενη παρουσία της BYD στην Ευρώπη.

Πολύπλευρη προσέγγιση επέκτασης αγοράς

Η επιτυχία της BYD δεν περιορίζεται στις πωλήσεις οχημάτων. Η εταιρεία έχει επίσης επικεντρωθεί στην ανάπτυξη ισχυρών σχέσεων με ευρωπαίους αντιπροσώπους, ως αξιόπιστος συνεργάτης για στόλους και εταιρείες leasing. Στη Γερμανία, η BYD συνεργάστηκε και με άλλους αντιπροσώπους, όπως η Sternauto, η οποία άνοιξε κατάστημα για τη μάρκα στο Βερολίνο. Αυτή η προσέγγιση την βοηθά όχι μόνο να πουλά οχήματα, αλλά και να διατηρεί ισχυρό δίκτυο υποστήριξης μετά την πώληση, που είναι απαραίτητο για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία σε μια αγορά γνωστή για τους απαιτητικούς καταναλωτές της.

Η BYD προέβη σε συνεργασίες με πολλούς από τους 30 κορυφαίους ευρωπαϊκούς ομίλους αντιπροσώπων, συμπεριλαμβανομένων των Emil Frey στην Ελβετία και το Λιχτενστάιν, Hedin στη Γερμανία και Σουηδία, Inchcape στο Βέλγιο και Λουξεμβούργο και Louwman στην Ολλανδία. Στην Ελλάδα συνεργάζεται με τον Όμιλο Σφακιανάκη. Η ικανότητα της εταιρείας στη δημιουργία σταθερού δικτύου αντιπροσώπων αποδεικνύει τη δέσμευσή της για παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών μετά την πώληση, βασική προϋπόθεση στην εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Μελλοντικές Προκλήσεις

Παρά τις διεθνείς φιλοδοξίες της, η BYD αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις στη γερμανική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Η ζήτηση μειώθηκε, εν μέρει λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας και των μειωμένων κρατικών κινήτρων. Η Γερμανία, μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης και από τις σημαντικότερες αγορές αυτοκινήτου, θα αποτελέσει κρίσιμο πεδίο ανταγωνισμού για την BYD, στην επιδίωξή της να ανταγωνιστεί με καθιερωμένες ευρωπαϊκές μάρκες.

Ωστόσο, η ολοκληρωμένη προσέγγιση της BYD – που συνδυάζει άμεσο έλεγχο πωλήσεων με ισχυρές συνεργασίες αντιπροσώπων – ίσως αποτελεί πλεονέκτημα. Με επιθετικές στρατηγικές τιμολόγησης και στενή συνεργασία με καθιερωμένους ομίλους αντιπροσώπων, η BYD επιδιώκει να κατακτήσει σημαντικό μερίδιο της γερμανικής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων καθώς η ζήτηση ανακάμπτει.

Επιπλέον, η έντονη εστίαση της BYD στην υποστήριξη μετά την πώληση και οι συνεργασίες της με μεγάλους ομίλους αντιπροσώπων διασφαλίζουν την εξυπηρέτηση τόσο μεμονωμένων πελατών, όσο και μεγάλων στόλων. Αυτή η πολύπλευρη προσέγγιση μπορεί να αποδειχθεί βασικός μοχλός επιτυχίας, καθώς η BYD επιδιώκει να καθιερωθεί στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Προηγούμενο άρθροΒιώσιμη σχεδίαση στο καινούργιο Škoda Elroq
Επόμενο άρθροΝέα προσθήκη από την Volkswagen στα plug-in υβριδικά LCV