H κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία οχημάτων νέας ενέργειας (NEV) BYD είναι κορυφαία στα επιβατικά αυτοκίνητα NEV για άλλη μια χρονιά, ξεπερνώντας την Tesla τα τελευταία δύο χρόνια και απειλώντας την πρωτοκαθεδρία της στα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV), μάλιστα την ξεπέρασε σε αυτά το τέταρτο τρίμηνο του 2023 αλλά όχι συνολικά το περασμένο έτος.

Οι δύο διαφορετικές στρατηγικές πλησιάζουν η μία την άλλη. Ο δυτικός κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας υψηλής ποιότητας (BEV) Tesla επικρατεί στη Βόρεια Αμερική και σταδιακά κυριαρχεί στην Ευρώπη με ένα στιβαρό δίκτυο φόρτισης. Ο εξ ανατολών κατασκευαστής BEV και plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) BYD έχει ήδη κατακτήσει την Κίνα και τώρα ηγείται των κινεζικών μαρκών στην Ευρώπη.

Μέχρι το τέλος του 2023, η κινεζική επέκταση ενισχύθηκε και σκοπεύει να αναταράξει τις αγορές των αμιγώς ηλεκτρικών, όπου η Tesla συνιστά ήδη την κορυφαία επιλογή.

Η BYD πούλησε 526.409 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το τρίμηνο, κυρίως λόγω της πολύ ευρύτερης γκάμα φθηνότερων μοντέλων της στην Κίνα. Οι ετήσιες παραδόσεις της BYD ήταν 3,02 εκατομμύρια (+61,9% έναντι του 2022), αν και περιελάμβαναν περίπου 1,4 εκατομμύρια plug-in υβριδικά EV, που σημαίνει ότι η Tesla προπορεύεται ακόμα στις παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων για το έτος. Τον τελευταίο μήνα του 2022, η BYD πούλησε 190.754 BEV και 149.424 PHEV.

Το 2022, η BYD παρήγαγε 1,88 εκατομμύρια αυτοκίνητα, έναντι 1,37 εκατομμυρίων αυτοκινήτων της Tesla. Ωστόσο, η Tesla δεν αδρανεί, ενισχύοντας την παραγωγή της και προετοιμαζόμενη να εξαπλωθεί σε νέες αγορές. Ο ανταγωνισμός στις μεγάλες αγορές, την Κίνα και την Ευρώπη, μεταξύ των δύο εταιρειών είναι εξίσου έντονος.

Στην κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, η BYD απέσπασε το 25,38% των πωλήσεων τον Νοέμβριο του 2023, φτάνοντας τις 140.103. Η Tesla κατέλαβε τη δεύτερη θέση, με 11,87% της αγοράς και 65.504 πωλήσεις. Το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο εκείνου του μήνα ήταν το Tesla Model Y, με 49.877 μονάδες, ακολουθούμενο από το BYD Seagull με 40.594.

Τον ίδιο μήνα, το 56,36% των 301.903 αυτοκινήτων BYD που πουλήθηκαν ήταν BEV. Έτσι, η BYD προηγήθηκε επίσης για πρώτη φορά της Nissan σε μηνιαίες πωλήσεις EV, η οποία πούλησε 279.102 οχήματα.

Η μέγα-βιομηχανική μονάδα της Tesla στην Σαγκάη παρέδωσε 947.000 οχήματα το 2023, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία στην ετήσια αναφορά της για την παραγωγή, αλλά και για τις παραδόσεις οχημάτων κατά την προηγούμενη χρονιά.

Η ετήσια αύξηση καταγράφεται στο 33%, σύμφωνα με την εταιρεία για το 2023, που πρόσθεσε ότι το εργοστάσιο της Σαγκάης παρέδωσε ποσοστό μεγαλύτερο από το 50% των 1,8 και πλέον εκατομμυρίων οχημάτων που παρέδωσε παγκοσμίως η Tesla την προηγούμενη χρονιά.

Η αναφερόμενη εργοστασιακή μονάδα μπορεί να παράγει ένα αυτοκίνητο σε χρόνο μικρότερο των 40 δευτερολέπτων, με τη χρήση εξαρτημάτων που παράγονται στην Σανγκάη να ξεπερνάει το 95%.

Το 2023, η μέγα-βιομηχανική μονάδα της Tesla στην Σανγκάη παρέδωσε περισσότερα από 600.000 ηλεκτρικά οχήματα στην κινεζική αγορά.

Νέες στρατηγικές και μοντέλα

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η BYD παράγει πλέον περισσότερα BEV από ό,τι PHEV, διευρύνοντας την διαφορά πωλήσεων BEV στην Κίνα έναντι της Tesla. Αφότου σταμάτησε την παραγωγή οχημάτων εσωτερικής καύσης (ICE) τον Απρίλιο του 2022, η BYD υιοθέτησε περικοπές τιμών ως βασική στρατηγική πωλήσεων και σημείωσε 3 εκατομμύρια πωλήσεις το 2023. Η Tesla το τέταρτο τρίμηνο, κατασκεύασε περίπου 495.000 αμιγώς ηλεκτρικά  οχήματα και παρέδωσε πάνω από 484.000 οχήματα παγκοσμίως.

Αν και η BYD κατέκτησε την πρώτη θέση το τέταρτο τρίμηνο, η Tesla έχει περισσότερα έσοδα και κέρδη από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, επειδή πουλά οχήματα σε πολύ υψηλότερες τιμές. Η εταιρεία βασίζεται σε δύο μοντέλα: το Model Y SUV και το Model 3 sedan που καταλαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις της. Και τα δύο μοντέλα αντιπροσώπευαν το 95% των παραδόσεων το τέταρτο τρίμηνο.

Πηγή: Tesla, επεξεργασία FleetNews

Το 2023, οι παραδόσεις οχημάτων της Tesla αυξήθηκαν 38% σε ετήσια βάση στα 1,81 εκατομμύρια, ενώ η παραγωγή αυξήθηκε 35% σε ετήσια βάση στα 1,85 εκατομμύρια.

Στην Ευρώπη, η κυριαρχία της Tesla είναι αδιαμφισβήτητη και το Model Y έχει καταλάβει την πρώτη θέση, όπως και στον υπόλοιπο κόσμο. Ωστόσο, η BYD κερδίζει σιγά-σιγά έδαφος.

Η BYD και η Tesla έχουν βάλει τα δυνατά τους στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και θα συνεχίσουν το 2024 με νέες στρατηγικές. Μπορούμε να συνοψίσουμε τις τρέχουσες και τις επόμενες κινήσεις των δύο μαρκών ως εξής:

Τρέχουσες και προηγούμενες κινήσεις BYD
  • Προσφορά οχημάτων EV και ICE σε ευρύ φάσμα πελατών.
  • Κορυφαίος πωλητής EV στην Κίνα.
  • Μείωση τιμών προς αντιμετώπιση του ανταγωνισμού.

Νέες

  • Διείσδυση σε νέες αγορές, όπως Ουγγαρία, Μεξικό, Ινδία, Τουρκία, Αυστραλία, Κολομβία, Βραζιλία και Ταϊλάνδη.
  • Δημιουργία δυναμικής στις ευρωπαϊκές αγορές επιβατικών αυτοκινήτων και στόλου μέσω ειδικών τιμών.
  • Δημιουργία εταιρικών σχέσεων στην Ευρώπη για μελλοντική επέκταση. Παράδειγμα, η συμφωνία Inter Cars και Armatus τον Ιούνιο του 2023 για παροχή βιώσιμων εμπορικών λύσεων στην Πολωνία.
  • Ενίσχυση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος μέσω τεχνολογίας μπαταριών EV.
Τρέχουσες και προηγούμενες κινήσεις Tesla
  • Κυριαρχία στις premium και οικονομικά προσιτές αγορές EV.
  • Ιδιαίτερος εξοπλισμός EV, ειδικά ο αυτόματος πιλότος.
  • Προσέλκυση πελατών με ισχυρές μειώσεις τιμών.

Νέες

  • Εδραίωση κυριαρχίας στη Βόρεια Αμερική μέσω μείωσης τιμών, κυβερνητικών εκπτώσεων φόρου και ισχυρής εφοδιαστικής αλυσίδας.
  • Επέκταση του δικτύου Supercharger στην Ευρώπη και σε άλλες περιοχές.
  • Είσοδος σε νέες στρατηγικές αγορές, συμπεριλαμβανομένων της Ινδίας, του Μεξικού και της Τουρκίας.
  • Ενίσχυση της απόδοσης μέσω της προηγμένης τεχνολογίας μπαταριών EV.
  • Βελτίωση της απόδοσης και της ικανοποίησης των πελατών με νέες εκδόσεις των υπαρχόντων μοντέλων, ειδικά του Model Y, το 2024.
  • Επέκταση στις αγορές επιβατικών και στόλου με τα Tesla Cybertruck και Tesla Semi truck.

Το 2024 θα υπάρξει έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των δύο εταιρειών, αλλά και πολλών άλλων κατασκευαστών EV, που θα φέρει καινοτομίες στην αγορά.

 

Προηγούμενο άρθροΤο Jeep Avenger στην κορυφή του Παρνασσού
Επόμενο άρθροΚατά 70% αυξήθηκαν τα BEV της Volvo Cars το 2023