Μετά από μακρά περίοδο πτώσης, οι ευρωπαϊκές ταξινομήσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 3,5% τον Αύγουστο 2022, ενώ, όπως δείχνει η ανάλυση της JATO Dynamics, η ζήτηση EV κινεζικής κατασκευής αυξήθηκε κατά 78% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2021. Ακόμα, τα βενζινοκίνητα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους, ενώ επιβραδύνθηκε η ανάπτυξη των EV. Το Volkswagen T-Roc ηγήθηκε της αγοράς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics για 27 ευρωπαϊκές αγορές, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3,5% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2021, στις 739.037 μονάδες. Παρά την αύξηση αυτή, ο συνολικός όγκος σε ετήσια βάση συνέχισε να μειώνεται, υποχωρώντας κατά 12%, στις 7.143.46 μονάδες.

Από τις 27 ευρωπαϊκές αγορές, μόνον έξι σημείωσαν πτώση τον Αύγουστο, οι πέντε μεγάλες ευρωπαϊκές (Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο) παρουσίασαν ανάπτυξη. Ο Felipe Munoz, Global Analyst της JATO Dynamics, σχολίασε: «Η κατάσταση είναι ακόμα αρκετά περίπλοκη. Αν και ο κλάδος μαθαίνει σιγά-σιγά πώς να αντιμετωπίζει την έλλειψη εξαρτημάτων και ανταλλακτικών, οι καταναλωτές εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν μεγάλες λίστες αναμονής για νέα οχήματα, με πολλούς να αναγκάζονται να στραφούν στην αγορά μεταχειρισμένων».

Τα SUV και τα Κατηγορίας B ηγούνται της ανάπτυξης

Τον περασμένο μήνα, τα SUV αντιπροσώπευσαν σχεδόν το 48% των ταξινομήσεων νέων οχημάτων. Οι Κατηγορίες C-SUV και B-SUV εξασφάλισαν μερίδιο αγοράς 18,9% και 18,3% αντίστοιχα, μπροστά από την Κατηγορία B (hatchback και sedan) με 17,9%. Το Volkswagen Group ηγήθηκε της κατηγορίας SUV, με ποσοστό 28%, ξεπερνώντας το μερίδιό του 26,5% στη συνολική αγορά. Η γερμανική εταιρεία σημείωσε αύξηση όγκου κατά 16%, κυρίως χάρη στο Volkswagen T-Roc – το κορυφαίο σε πωλήσεις όχημα στην Ευρώπη τον Αύγουστο – και τις ισχυρές επιδόσεις των Tiguan, ID.4 και Taigo.

Η Stellantis έπεται του Volkswagen Group  στην κατηγορία SUV, αλλά σημείωσε πτώση 9%. Οι ταξινομήσεις των Peugeot 3008 (-39%), Opel/Vauxhall Grandland (-29%), Citroen C5 Aircross (-16%) και Jeep Renegade και Compass (-42% και -53% αντίστοιχα) μειώθηκαν. Παρόλα αυτά, οι θετικές επιδόσεις των Peugeot 2008 (+27%), Opel/Vauxhall Mokka (+25%) και Opel/Vauxhall Crossland (+21%) εξασφάλισαν στην Stellantis την δεύτερη θέση στην αγορά SUV.

Αντιθέτως, η Stellantis ηγήθηκε της αγοράς στην Κατηγορία B με μερίδιο 32%, λόγω της συνεχιζόμενης επιτυχίας του Peugeot 208 – του δεύτερου οχήματος με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα και του δημοφιλέστερου από τον Ιανουάριο.

Τα κινεζικά BEV σημειώνουν άνοδο

Παρά τη συνολική ανάπτυξη της αγοράς τον Αύγουστο, τα ηλεκτρικά οχήματα (BEV και PHEV) έχασαν την δυναμική τους. Ενώ οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυξήθηκαν κατά 6%, στις 422.659 μονάδες, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν μόνον κατά 3,2%, στις 157.075 μονάδες. Ο όγκος των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) αυξήθηκε κατά 11%, αντιπροσωπεύοντας το 61% της συνολικής ζήτησης EV.

Το 20% των BEV που ταξινομήθηκαν τον Αύγουστο κατασκευάστηκαν στην Κίνα – τη δεύτερη πιο δημοφιλή χώρα προέλευσης μετά την Γερμανία (28%). Οι ταξινομήσεις κινεζικώνν BEV αυξήθηκαν κατά 78% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2021, ενώ αυτών που παράγονται στην Ευρώπη αυξήθηκαν μόλις κατά 17%. Ο κ. Munoz πρόσθεσε: «Η ταχεία ανάπτυξη των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη αποτελεί πρώιμη ένδειξη πως, αργά ή γρήγορα, θα διαδραματίσουν βασικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά». Αξίζει να σημειωθεί ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα δεν παράγονται από κινεζικές εταιρείες. Σχεδόν τα μισά κατασκευάστηκαν από την Tesla, ενώ το Dacia Spring και διάφορα μοντέλα MG συνέβαλαν στο σύνολο. Τον Αύγουστο, μόνον το 18% των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη ήταν κινεζικής μάρκας.

Το Volkswagen T-Roc προηγείται και πάλι

Το Volkswagen T-Roc πρωτοστάτησε στην συνολική κατάταξη μοντέλων για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, με ταξινόμηση σχεδόν 16.000 μονάδων τον Αύγουστο – αύξηση 43%. Χάρη σε αυτά τα αποτελέσματα, το T-Roc ξεπέρασε το VW Golf στην ετήσια κατάταξη και εξασφάλισε τη θέση του πιο δημοφιλούς ευρωπαϊκού SUV.

Καλές επιδόσεις τον Αύγουστο σημείωσαν και τα Peugeot 208, Citroen C3 και Opel/Vauxhall Corsa. Οι ταξινομήσεις των Kia Sportage και Ford Kuga αυξήθηκαν κατά 63% και 59%, αντίστοιχα, ενώ του Tesla Model Y σχεδόν διπλασιάστηκαν, καθιστώντας το τό BEV με τις καλύτερες πωλήσεις τον Αύγουστο. Η Peugeot πούλησε 6.275 μονάδες του 308, σημαντική αύξηση σε σχέση με τις 1.980 μονάδες που ταξινομήθηκαν τον Αύγουστο του 2021.

Η Volkswagen ταξινόμησε πάνω από 5.400 μονάδες του Taigo, ενώ το Dacia Jogger λίγο περισσότερες από 5.000 μονάδες. Οι ταξινομήσεις του Cupra Born ανήλθαν στις 2.838 μονάδες και του Kia EV6 ανήλθαν στις 2.227 μονάδες.

Φωτογραφία: Volkswagen T-Roc

Προηγούμενο άρθροVolvo Cars: αυξημένες πωλήσεις τον Σεπτέμβριο 2022
Επόμενο άρθροΈρευνα για μεταφορές φιλικές στο περιβάλλον