Η Stellantis σημείωσε αύξηση όγκου 1,8% (PC+CV) στην ΕΕ29 το πρώτο πεντάμηνο του 2024, με μερίδιο αγοράς 18,5%, αυξημένο κατά 0,2% έναντι του 2023.
Η εταιρεία ηγείται σε ετήσια βάση στη Γαλλία, την Ιταλία και την Πορτογαλία και τον Μάιο στην Ισπανία, με αύξηση πωλήσεων 7,2%. Η αύξηση των πωλήσεων πενταμήνου έφτασε στο 3% στη Γαλλία, 3,4% στο Ηνωμένο Βασίλειο, 0,3% στην Ισπανία, 11,2% στην Πορτογαλία και σχεδόν 22% στη Γερμανία, όπου το μερίδιο αγοράς της ανήλθε στο 13,6%. Διψήφια αύξηση πωλήσεων σημείωσε σε Βουλγαρία, Κροατία, Τσεχία, Δανία, Ιρλανδία και Σλοβενία.
Στις βασικές αγορές της, η Stellantis κερδίζει δημοτικότητα. Στη Γαλλία, πέτυχε μερίδιο αγοράς 31%, με τέσσερα μοντέλα μεταξύ των 10 κορυφαίων (Peugeot 208, 308, 2008 και Citroën C3). Στην Ιταλία, πέτυχε μερίδιο αγοράς 33,4%, με πέντε μοντέλα στην πρώτη δεκάδα τον Μάιο, με επικεφαλής τα Fiat Panda, Citroën C3 και Lancia Ypsilon, ενώ τα Jeep Avenger και Opel Corsa σημείωσαν επίσης καλές επιδόσεις. Στη Γερμανία, οι πωλήσεις της Peugeot αυξήθηκαν πάνω από 60%, της Opel 33%, και των DS Automobiles και Citroën 28,8% και 14%, αντιστοίχως.
Η επιχειρηματική μονάδα Stellantis Pro One Commercial Vehicles διατηρεί την ηγετική της θέση στην αγορά σε ετήσια βάση, με μερίδιο άνω του 29% και 7% αύξηση όγκου. Αυτή η επίδοση εκτείνεται σε όλη την Ευρώπη, ενώ η Γερμανία βρίσκεται στο επίκεντρο, χάρη στην αξιοσημείωτη αύξηση 3,4% του μεριδίου αγοράς, με αύξηση πωλήσεων άνω του 35%.
Ο Uwe Hochgeschurtz, Chief Operating Officer Ευρύτερης Ευρώπης της Stellantis, σχολίασε: “Τα αποτελέσματά μας υπογραμμίζουν την ισχυρή απόδοση της πλούσιας σειράς προϊόντων μας, συμπεριλαμβανομένων των BEV, τα οποία έχουν απήχηση στους πελάτες που εκτιμούν τη σχεδίαση, τις επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση. Η Stellantis Pro One διατηρεί την ηγετική της θέση στον τομέα επαγγελματικών οχημάτων, με λύσεις πολλαπλής ενέργειας για επαγγελματίες. Δεσμευόμαστε να αξιοποιούμε τις συνέργειες της μάρκας και να παρέχουμε μοναδικές προσφορές, στοχεύοντας πάντα την κορυφή».
Παρά την επιβράδυνση της αγοράς BEV, η Stellantis κατέκτησε μερίδιο 13,8% σε ετήσια βάση στην ΕΕ29 και ηγήθηκε σε διάφορες κατηγορίες. Στη Γαλλία, ο όγκος των BEV αυξήθηκε κατά 56%, με μερίδιο αγοράς 37,9%, με τα Peugeot E-208 και Fiat 500e να κατατάσσονται στην 1 και 2 θέσεις. Η Πολωνία πέτυχε μερίδιο αγοράς 9,4% σε ετήσια βάση, αυξημένο κατά 0,8% σε σύγκριση με πέρυσι.
Η επιχειρηματική μονάδα Stellantis Pre-Owned Vehicle επεκτείνει τις προσφορές ηλεκτρικών οχημάτων για να προωθήσει τη βιώσιμη κινητικότητα. Αυτή η προσπάθεια επέφερε αύξηση 140% του όγκου οχημάτων χαμηλών εκπομπών (LEV) σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, έναντι του 2023. Η Αυστρία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο αντιπροσωπεύουν πλέον άνω του 20% των πωλήσεων LEV.
Η διοίκηση της Stellantis επιβεβαίωσε τις οικονομικές της προβλέψεις και την απόδοση κεφαλαίου για το 2024:
- Διψήφιο περιθώριο προσαρμοσμένων λειτουργικών εσόδων (AOI) και θετικές ελεύθερες βιομηχανικές ταμειακές ροές.
- Απόδοση κεφαλαίου: ≥7,7 δισ. ευρώ σε μερίσματα και εξαγορές το 2024.
- Προοπτική περιθωρίου AOI πρώτου εξαμήνου 10%-11%, με βιομηχανικές ελεύθερες ταμειακές ροές εμφανώς χαμηλότερες του προηγούμενου έτους.
- Σημαντική κυκλοφορία νέων προϊόντων, πρωτοβουλίες κόστους και προβλεπόμενη βελτίωση κεφαλαίου κίνησης υποστηρίζουν από κοινού τη δυνατότητα σταδιακής βελτίωσης του AOI δευτέρου εξαμήνου και τις βιομηχανικές ελεύθερες ταμειακές ροές.
- Στόχος ρευστότητας στο 25%-30% των εσόδων μεσοπρόθεσμα, μετατόπιση της εστίασης στην κεφαλαιακή αποδοτικότητα και υποστήριξη ισχυρών αποδόσεων μετόχων.
- Η εταιρεία θα συνεχίσει την επαναγορά μετοχών και κοινών μερισμάτων, αποδίδοντας την πλεονάζουσα ρευστότητα στους μετόχους.
- Το 2025, η Stellantis θα επιδιώξει πληρωμές μερισμάτων της τάξης του 25%-30% έναντι του 25% των τελευταίων ετών.