
O Hakan Samuelsson, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo, σε συνέντευξή του στο Automotive News Europe, υποστήριξε πως η Volvo θα επιστρέψει σε ρυθμούς ανάπτυξης εντός του 2026, καθώς οι βασικές αιτίες της φετινής πτώσης πωλήσεων υποχωρούν. Η μείωση αυτή αποδίδεται κατά τον ίδιον, κυρίως στη μεταφορά παραγωγής του EX30 στο Βέλγιο και στη βραδύτερη από το αναμενόμενο άνοδο του EX90. Με την ομαλοποίηση της παραγωγής και την ισχυρή πορεία του XC70 long range plug-in hybrid στην Κίνα, η εταιρεία θεωρεί ότι έχει πλέον τα σωστά εργαλεία για ανάκαμψη.
Στις ΗΠΑ, η Volvo προσαρμόζεται στην υποχώρηση της ζήτησης για αμιγώς ηλεκτρικά μετά το τέλος των κινήτρων, ενισχύοντας την παραγωγή του XC60 plug-in hybrid στη Νότια Καρολίνα. Ο Samuelsson υποστηρίζει ότι η αγορά δεν θα επιστρέψει μαζικά στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, δεδομένου πως τα plug-in υβριδικά μεγάλης αυτονομίας προσφέρουν τη δυνατότητα μετακινήσεων αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα τους, ενώ το θερμικό μοτέρ τους μπορεί να λειτουργεί «εφεδρικά».
Η Volvo σκοπεύει να αναπτύξει δεύτερης γενιάς plug-in υβριδικά με αρχιτεκτονική που θα καλύπτει σχεδόν ολόκληρη τη χρήση σε ηλεκτρική λειτουργία, λειτουργώντας ως γέφυρα μεταξύ αμιγώς ηλεκτρικών και βενζινοκίνητων οχημάτων, έως τα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Σύμφωνα με τον ίδιο, το XC70 προορίζεται και για την Ευρώπη, ωστόσο απαιτούνται αλλαγές σε λογισμικό, ηλεκτρονικά και κανονιστικές προδιαγραφές, όμως προτεραιότητα δίνεται στην ενίσχυση του XC60 στις ΗΠΑ.
Κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής αποτελεί η αξιοποίηση συνεργειών εντός του ομίλου Geely. Για την ακρίβεια, η κοινή ανάπτυξη λογισμικού και η τυποποίηση εξαρτημάτων μπορούν να εξοικονομήσουν δισεκατομμύρια, ιδιαίτερα στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης και στις προσαρμοσμένες πλατφόρμες. «Η αύξηση των κοινών προμηθειών μειώνει το κόστος χωρίς να επηρεάζει την ταυτότητα της μάρκας» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Οι αμερικανικοί δασμοί θα συνεχίσουν να πιέζουν τα περιθώρια κερδοφορίας το 2025, ενώ η Ευρώπη πρέπει κατά τον Samuelsson να επιμείνει στον στόχο για μηδενικές εκπομπές το 2035 και να επιταχύνει την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης. Ο ίδιος επισήμανε ότι η ομαλή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι κρίσιμη για τη διατήρηση του παγκόσμιου ρόλου της Volvo.
Για τον διάδοχό του, ο Samuelsson επιθυμεί έναν ηγέτη με βαθιά κατανόηση των τεχνολογιών αιχμής, ικανότητα στρατηγικής κρίσης και προσήλωση στις σωστές προτεραιότητες. Όπως λέει, το σημαντικό δεν είναι να γίνονται όλα τέλεια, αλλά να γίνονται τα σωστά πράγματα.













