O Green NCAP δημοσίευσε τα τελευταία αποτελέσματα δοκιμών εκπομπών αερίων και ενεργειακής απόδοσης και σχεδιάζει περαιτέρω βελτιώσεις για το 2022.

O Green NCAP ολοκληρώνει τη χρονιά με μια παρτίδα πέντε αυτοκινήτων, εν όψει κάποιων μεγάλων αλλαγών δοκιμών το 2022. Τα αμιγώς ηλεκτρικά Lexus UX 300e και Nissan LEAF e+ επιτυγχάνουν αμφότερα μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων. Δύο plug-in υβριδικά – το Renault CAPTUR -TECH και το Volkswagen Golf 8 GTE – αποσπούν τρεισήμισι αστέρια και το μοναδικό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το Audi A3 Sportback 35 TDI, εξακολουθεί να παίρνει τρία αστέρια.

Μέχρι στιγμής, o Green NCAP βαθμολογεί τα αυτοκίνητα μόνο βάσει εκπομπών εξάτμισης και έτσι, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – τα οποία δεν έχουν εκπομπές εξάτμισης – διαθέτουν πλεονέκτημα. Τόσο το Nissan, όσο και το Lexus, εκμεταλλεύονται πλήρως αυτό το πλεονέκτημα και επιτυγχάνουν τη μέγιστη βαθμολογία, βάσει μικτών επιδόσεων καθαρού αέρα, εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και ενεργειακής απόδοσης. Μόνο στο τελευταίο κριτήριο, αυτά τα EV χάνουν κλάσμα βαθμού – το Lexus κυρίως λόγω της ενέργειας που καταναλώνει για τη θέρμανση της καμπίνας στη δοκιμή ψυχρού περιβάλλοντος (-7°). Ο Green NCAP κατέγραψε επίσης αυτονομία οδήγησης αρκετά χαμηλότερη αυτής που ισχυρίζεται η Lexus, αποτέλεσμα των πιο ρεαλιστικών δοκιμών σε σχέση με τους κανονισμούς.

 

Το 2022, ο Green NCAP θα βασίσει την αξιολόγησή του για τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου σε ανάλυση «από το διυλιστήριο (ή άλλη πηγή ενέργειας) στον τροχό – well-to-wheel», που σημαίνει πως θα συμπεριληφθούν και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις παραγωγής της ενεργειακής πηγής. Αυτό θα δώσει καλύτερη ένδειξη του πραγματικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος των αυτοκινήτων στους καταναλωτές, ειδικά για τα ηλεκτρικά οχήματα.

 

Ο Alex Damyanov, νέος Τεχνικός Διευθυντής του Green NCAP εξηγεί: «Η εξέταση μόνο των εκπομπών εξάτμισης δίνει πλεονέκτημα στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, παραβλέποντας την ενέργεια που καταναλώνεται για την παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούν. Το αντιλαμβανόμαστε και επιχειρούμε να βελτιώσουμε το σύστημα αξιολόγησης ώστε να περιλαμβάνει αυτό το γεγονός. Του χρόνου, σχεδιάζουμε επίσης να παρέχουμε στους καταναλωτές ανάλυση συνολικού κύκλου ζωής (LCA), η οποία θα τους επιτρέψει να αντιληφθούν ποιο αυτοκίνητο προσφέρει τον καθαρότερο τρόπο μεταφοράς, ανάλογα με τη χρήση του, από πού προέρχεται η ηλεκτρική ενέργεια, πού παράγεται το όχημα και πώς ανακυκλώνεται τελικά».

Τα δύο PHEV, το Golf 8 GTE και το CAPTUR E-TECH Plug-in 160, ισοβαθμούν στη δεύτερη θέση του γύρου δοκιμών, αποσπώντας τρεισήμισι αστέρια έκαστο. Όπως όλα τα PHEV, αποδίδουν καλύτερα όταν η μπαταρία φορτίζεται τακτικά, αλλά και τα δύο διαθέτουν αποτελεσματική επεξεργασία καυσαερίων, που διατηρεί χαμηλές εκπομπές ρύπων όταν λειτουργούν με βενζίνη.

Τέλος, το Audi A3 Sportback 35 TDI με κινητήρα ντίζελ παρουσίασε πολύ καλά αποτελέσματα Καθαρού Αέρα και Ενεργειακής Απόδοσης, αλλά μέτρια απόδοση κατακράτησης αερίων θερμοκηπίου. Ωστόσο, η βαθμολογία τριών αστέρων του Green NCAP αποτελεί καλή απόδοση για ένα παραδοσιακό, πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο.

 

Προηγούμενο άρθροElgrand: κινητό γραφείο συσκέψεων από την Nissan
Επόμενο άρθροΕπιπλέον αυτονομία για τα Peugeot e-208 και e-2008