Η General Motors βρίσκεται σε προκαταρκτικές συνομιλίες για την ανανέωση της μακροχρόνιας κοινοπραξίας της με την κινεζική SAIC Motor Corp., σηματοδοτώντας την ανανεωμένη αισιοδοξία της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για την πορεία της στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, έπειτα από χρόνια πτώσης.

Οι δύο πλευρές εξετάζουν στοιχεία μιας πιθανής συμφωνίας, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων και των εργοστασίων που θα μπορούσαν να εμπλακούν σε περίπτωση επίτευξης συμφωνίας, ανέφεραν στο Bloomberg άτομα με γνώση του θέματος. Οι συνομιλίες βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο και δεν έχουν ακόμη καθοριστεί τελικοί όροι, πρόσθεσαν οι ίδιες πηγές, που ζήτησαν ανωνυμία καθώς οι διαπραγματεύσεις είναι ιδιωτικές.

Η προσπάθεια αναζωογόνησης της σχεδόν 30ετούς συνεργασίας GM–SAIC σηματοδοτεί μια αλλαγή στάσης σε σχέση με έναν χρόνο πριν, όταν οι δύο εταιρείες προχωρούσαν σε περικοπές θέσεων εργασίας στο πλαίσιο μιας αναδιάρθρωσης ύψους 5 δισ. δολαρίων.

Οι ξένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν περιορίσει τη δραστηριότητά τους στην Κίνα, καθώς οι εγχώριες εταιρείες έχουν αποκτήσει μεγαλύτερο έλεγχο της αγοράς. Κατασκευαστές όπως η Stellantis, δημιουργός της Jeep, αποχώρησαν από παρόμοιες κοινοπραξίες με κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, προκαλώντας ερωτήματα για το αν η συμφωνία της GM με την SAIC θα διαλυθεί το 2027, με την αμερικανική εταιρεία να παραμένει στην Κίνα κυρίως ως εξαγωγέας μικρών, φθηνών μοντέλων.

Η SAIC δεν απάντησε σε αίτημα για σχόλιο. Εκπρόσωπος της GM επίσης αρνήθηκε να σχολιάσει. Τον Ιανουάριο, η GM είχε ανακοινώσει ότι σχεδίαζε να ξεκινήσει συνομιλίες για την ανανέωση της συνεργασίας με την SAIC.

Η Κίνα υπήρξε στο παρελθόν τεράστια πηγή κερδοφορίας για τη GM, αποφέροντας έως και 2 δισ. δολάρια ετησίως. Για περισσότερο από μια δεκαετία ήταν η μεγαλύτερη αγορά της, μέχρι που η απότομη πτώση των πωλήσεων επέτρεψε στις ΗΠΑ να ανακτήσουν την πρώτη θέση το 2023. Πιο πρόσφατα, η GM βρέθηκε απροετοίμαστη απέναντι στη ραγδαία μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, αφήνοντας τις ξένες μάρκες να προσπαθούν να καλύψουν το χαμένο έδαφος έναντι των εγχώριων παραγωγών όπως η BYD Co.

Η GM βλέπει τώρα μια ευκαιρία να διατηρήσει την παρουσία της στην Κίνα, η οποία δείχνει πρόσφατα σημάδια ανάκαμψης.

Μέχρι στιγμής φέτος, η εταιρεία ανέφερε κέρδη 116 εκατ. δολαρίων, αν και οι δραστηριότητες στην πραγματικότητα αποφέρουν περισσότερα, καθώς τα κέρδη από εξαγωγές καταγράφονται στις περιοχές όπου πωλούνται τα οχήματα. Η GM είχε χάσει 4,4 δισ. δολάρια στην Κίνα το 2024.

Οι πωλήσεις της GM στην Κίνα έχουν αυξηθεί στο πρώτο εξάμηνο του έτους, με άλμα 20% στο δεύτερο τρίμηνο, φτάνοντας τα 447.000 οχήματα. Μια δεύτερη κοινοπραξία με την SAIC και την Wuling Motors Holdings Ltd. έχει σημειώσει επιτυχία στις πωλήσεις μικρών ηλεκτρικών οχημάτων και στις εξαγωγές βενζινοκίνητων μοντέλων, πολλά εκ των οποίων καταλήγουν στο Μεξικό, όπου τα χαμηλού κόστους μοντέλα Chevrolet βρίσκουν αγοραστές.

Οι παραδόσεις μαρκών όπως Buick και Cadillac στην Κίνα αυξήθηκαν σχεδόν κατά 30% στο οκτάμηνο του έτους, ενώ η φθηνότερη κοινοπραξία Wuling κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 37% την ίδια περίοδο.

Ο οικονομικός διευθυντής της GM, Paul Jacobson, δήλωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι η επιχείρηση μπορεί να αποτελέσει ισχυρό συνεισφέρον στο μέλλον.

«Παρά το γεγονός ότι η δραστηριότητα στην Κίνα δεν είναι αυτό που ήταν κάποτε και πιθανότατα δεν θα ξαναγίνει, παραμένουμε κερδοφόροι εκεί και το πετυχαίνουμε με πολύ μεγαλύτερη κεφαλαιακή αποδοτικότητα», είπε ο Jacobson σε επενδυτικό συνέδριο στις 16 Σεπτεμβρίου.

Παρά τη βελτίωση, η απόδοση της GM στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία βιώνει παρατεταμένο «πόλεμο τιμών» και αντιμετωπίζει υπερβάλλουσα παραγωγική ικανότητα, που έχει αφήσει αδρανή εργοστάσια κατασκευής συμβατικών βενζινοκίνητων οχημάτων.

Για να ανταπεξέλθει καλύτερα στον πόλεμο τιμών, η SAIC μείωσε τις εργοστασιακές τιμές και εισήγαγε σταθερή τιμολόγηση για νέα μοντέλα από πέρυσι, όπως το ανανεωμένο σεντάν Cadillac CT5, που ξεκινά από 206.900 γουάν (περίπου 29.100 δολάρια).

Στο παρελθόν, η μάρκα Cadillac ακολουθούσε στρατηγική «υψηλής τιμής – υψηλής έκπτωσης». Η νέα προσέγγιση ευθυγραμμίζεται περισσότερο με την τελική τιμή συναλλαγής και περιορίζει τον ανταγωνισμό και τις εκπτώσεις στο επίπεδο των αντιπροσωπειών, σύμφωνα με τον Li Yanwei, σύμβουλο της Ένωσης Εμπόρων Αυτοκινήτων Κίνας.

Προηγούμενο άρθροYANGWANG U9 Xtreme: Tελική 496,22 χλμ./ώρα – Το ταχύτερο παραγωγής
Επόμενο άρθροBMW iX5 Hydrogen: Ξεκινάει η παραγωγή το 2028 – Προηγήθηκε δοκιμή πιλοτικού στόλου