
Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων χαιρέτισαν τη νέα εμπορική συμφωνία μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία μειώνει τους δασμούς στα αυτοκίνητα που εξάγονται από την ΕΕ στις ΗΠΑ στο 15%, από το σημερινό 27,5%. Υπάρχουν, όμως και δεύτερες σκέψεις…
Η Mercedes-Benz δήλωσε πως η συμφωνία προσφέρει ανακούφιση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η εταιρεία κάλεσε για συνέχιση του διαλόγου μεταξύ ΕΕ και ΗΠΑ με σκοπό τη μείωση των εμπορικών φραγμών, τονίζοντας τη σημασία της συνεργασίας για την ανάπτυξη του κλάδου.
Ο Όμιλος Volkswagen ανέφερε ότι αναμένει σύντομα περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη συμφωνία.
«Χαιρετίζουμε τη συμφωνία μεταξύ ΕΕ και ΗΠΑ για τη διαμάχη των δασμών και την ασφάλεια στον σχεδιασμό που προσφέρει στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε η VW.
«Αναμένουμε τον οριστικό καθορισμό και την κοινοποίηση των λεπτομερειών της συμφωνίας στο εγγύς μέλλον. Μόλις έχουμε τα ακριβή περιεχόμενα, θα τα εξετάσουμε και θα τα αξιολογήσουμε προσεκτικά», πρόσθεσε η εταιρεία.
Σύμφωνα με την Bloomberg Intelligence, η BMW, η Mercedes και άλλοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναμένεται να ωφεληθούν από τη συμφωνία κατά €4 δισ. ($4,7 δισ.) σε κέρδη.
Η BMW και η Mercedes επωφελούνται επίσης από απαλλαγές δασμών για περίπου 185.000 αυτοκίνητα που εξάγουν ετησίως από τα εργοστάσιά τους στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τον αναλυτή της BI, Michael Dean.
«Είναι το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε μια κατάσταση που φαινόταν αρνητική», δήλωσε ο αναλυτής αυτοκινητοβιομηχανίας Matthias Schmidt στις 27 Ιουλίου. «Νομίζω ότι οι CEO της Γερμανίας και της Σουηδίας θα κοιμηθούν πιο ήσυχοι απόψε απ’ ό,τι τις τελευταίες εβδομάδες».
Η VDA προειδοποιεί για επιβάρυνση των γερμανικών εταιρειών
Η πρόεδρος της Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας (VDA), Hildegard Mueller, δήλωσε ότι η συμφωνία αποτρέπει μια περαιτέρω κλιμάκωση της εμπορικής διαμάχης, αλλά παραμένει επιβαρυντική για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
«Είναι σαφές ότι ο δασμός 15% των ΗΠΑ στα αυτοκινητιστικά προϊόντα θα κοστίζει δισεκατομμύρια ετησίως στις γερμανικές εταιρείες», είπε. Επιπλέον, η συμφωνία θα επιβαρύνει τις εταιρείες με υψηλότερο κόστος, ενώ αυτές επενδύουν μαζικά στη μετάβαση προς τον ηλεκτρισμό.
«Καθοριστικός παράγοντας θα είναι το πώς θα διαρθρωθεί η συμφωνία στην πράξη και πόσο αξιόπιστη θα αποδειχθεί», πρόσθεσε η Mueller.
Ο νέος δασμός του 15% είναι σημαντικά υψηλότερος από τον προηγούμενο των 2,5%, που ίσχυε πριν τις αυξήσεις του πρώην Προέδρου Donald Trump, και υποχρεώνει τις εταιρείες να εξετάσουν αν θα μετακυλίσουν το κόστος στους καταναλωτές ή θα μεταφέρουν περισσότερη παραγωγή στις ΗΠΑ.
Η Audi αξιολογεί τις επιπτώσεις
Η Audi δήλωσε στις 28 Ιουλίου ότι ακόμα αξιολογεί τις επιπτώσεις της συμφωνίας. Η Audi είναι από τις πιο ευάλωτες στον δασμό των ΗΠΑ, καθώς δεν διαθέτει μονάδες παραγωγής στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Σύμφωνα με πηγές του Automobilwoche, η Audi εξετάζει την κατασκευή οχημάτων σε τρεις τοποθεσίες στις ΗΠΑ, αξιοποιώντας τις δυνατότητες παραγωγής του μητρικού ομίλου Volkswagen. Η Audi έχει δηλώσει ότι θα λάβει αποφάσεις για την ενίσχυση της παρουσίας της στις ΗΠΑ μέσα στο έτος.
«Αν ο δασμός του 15% διατηρηθεί μακροπρόθεσμα, θα θέσει την Audi σε ανταγωνιστικό μειονέκτημα, καθώς οι βασικοί ανταγωνιστές της έχουν πιο ισχυρή παραγωγική παρουσία στις ΗΠΑ», σημείωσε ο αναλυτής της Warburg Research, Fabio Hoelscher.
Οι έμποροι προειδοποιούν για αύξηση τιμών στις ΗΠΑ
Η Ένωση Γερμανών Εμπόρων Αυτοκινήτων (ZDK) δήλωσε ότι ο δασμός του 15% αυξάνει δομικά την τιμή των γερμανικών οχημάτων στην αγορά των ΗΠΑ.
«Αυτό θα επηρεάσει τις αποφάσεις παραγωγής και τη στρατηγική των μοντέλων των κατασκευαστών», δήλωσε ο πρόεδρος της ZDK, Thomas Peckruhn.
«Αυτό που παρουσιάζεται τώρα ως διπλωματική επιτυχία, τελικά πλήττει τους καταναλωτές — με λιγότερες επιλογές και υψηλότερες τιμές».
Ο Peckruhn πρόσθεσε: «Αν οι κατασκευαστές αποσυρθούν από την αγορά των ΗΠΑ ή προσαρμόσουν τους όγκους παραγωγής, αυτό θα έχει άμεσο αντίκτυπο στη διαθεσιμότητα, στους χρόνους παράδοσης και στην ποικιλία μοντέλων και στη Γερμανία».