
Η Γερμανία είναι η πιο ακριβή χώρα στην Ευρώπη για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος, ενώ η Τουρκία είναι η φθηνότερη, σύμφωνα με έρευνα της Switcher.ie.
Το κόστος φόρτισης διαφέρει σημαντικά σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Το 2024, το μέσο κόστος για πλήρη φόρτιση ηλεκτρικού οχήματος στο σπίτι στην Ευρώπη ήταν 13,83 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 0,5%. Το κόστος για διαδρομή 100 χιλιομέτρων ανήλθε στα 3,79 ευρώ, σύμφωνα με την έρευνα της υπηρεσίας σύγκρισης τιμών Switcher.ie, που χρησιμοποίησε δεδομένα της Eurostat για τα 25 κορυφαία σε πωλήσεις ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας.
Παρά το αυξημένο κόστος, τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν περίπου 70% φθηνότερα στη χρήση σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματα, σύμφωνα με τη μελέτη.
Πέρσι, στη Γερμανία κόστιζε 25,73 ευρώ για πλήρη φόρτιση στο σπίτι και 7,06 ευρώ για διαδρομή 100 χιλιομέτρων, καθιστώντας την τη πιο ακριβή χώρα στην Ευρώπη για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων.
Το 2024, οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 27%, φτάνοντας τις 381.772, σύμφωνα με την Dataforce, καθώς οι καταναλωτές αποθαρρύνθηκαν από την περικοπή των προηγούμενων επιδοτήσεων αγοράς.
Η Δανία ήταν η δεύτερη πιο ακριβή χώρα, με κόστος 24,56 ευρώ για πλήρη φόρτιση και 6,74 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Ωστόσο, εξακολουθεί να διαθέτει ένα από τα υψηλότερα μερίδια ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, στο 52%, σύμφωνα με την Dataforce, παρά τη σταδιακή κατάργηση των φοροαπαλλαγών.
Η Ιρλανδία κατέλαβε την τρίτη θέση, με 24,14 ευρώ για πλήρη φόρτιση και 6,62 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Πέρυσι, καταγράφηκαν 17.581 νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, χάρη στις κρατικές επιδοτήσεις, φορολογικές απαλλαγές και επιχορηγήσεις.
Μέχρι τον Απρίλιο του 2024, οι νέες ταξινομήσεις EV στην Ιρλανδία αυξήθηκαν κατά 26%, φτάνοντας τις 11.482, καταλαμβάνοντας 15% του μεριδίου της αγοράς νέων οχημάτων.
Σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη, οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 28%, φτάνοντας τις 759.415 οχήματα μετά από τέσσερις μήνες, σύμφωνα με την Dataforce. Η Ιταλία (+79%), η Γερμανία (+42%) και το Βέλγιο (+31%) παρουσίασαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις.
«Παρότι το μέσο κόστος φόρτισης στο σπίτι έχει σταθεροποιηθεί, εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικές διαφορές τιμών μεταξύ των χωρών της Ε.Ε.», δήλωσε ο Eoin Clarke, εμπορικός διευθυντής της Switcher.ie. «Οι διαφορές αυτές πιθανώς οφείλονται στην απόσυρση κρατικών επιδοτήσεων που είχαν εισαχθεί κατά την ενεργειακή κρίση —ορισμένες πιο γενναιόδωρες από άλλες— και σε συνεχιζόμενες συγκρούσεις που επηρεάζουν διαφορετικά τις χώρες.»
Εν τω μεταξύ, οι φθηνότερες χώρες για φόρτιση EV βρίσκονται κυρίως στην κεντρική και νοτιοανατολική Ευρώπη, όπου η ιδιοκτησία EV παραμένει περιορισμένη λόγω του υψηλού κόστους αγοράς και φόρτισης σε σχέση με τους μέσους μισθούς.
Η Τουρκία είναι η φθηνότερη χώρα, με 4,05 ευρώ για πλήρη φόρτιση. Στη Γεωργία, η δεύτερη πιο φθηνή, το κόστος είναι 4,59 ευρώ, και στο Κόσοβο 4,87 ευρώ.
Κατά μέσο όρο, μια πλήρης φόρτιση στην Ευρώπη αντιστοιχεί στο 4% του καθαρού εβδομαδιαίου εισοδήματος, σύμφωνα με τη μελέτη.