Η Ford θα επεκτείνει τη γκάμα των επιβατικών της αυτοκινήτων στην Ευρώπη με νέα μοντέλα από το 2027, όπως ενημερώθηκαν οι αντιπρόσωποι της εταιρείας.

Η παγκόσμια ηγεσία της Ford έχει εγκρίνει μακροπρόθεσμες επενδύσεις στην Ευρώπη για την ανάπτυξη νέων υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με όσα δήλωσε στους αντιπροσώπους ο Christoph Herr, επικεφαλής της μάρκας στις γερμανόφωνες χώρες.

«Το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε ότι θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε νέα και πρόσθετα οχήματα, ώστε να καταστήσουμε εφικτή μια μέτρια ανάπτυξη στον τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια», ανέφερε ο Herr σε μήνυμα προς τους αντιπροσώπους, το οποίο είδε η γερμανική έκδοση του Automotive News Europe, Automobilwoche.

Ο Herr πρόσθεσε ότι η Ford θα «επενδύσει σε αρκετά οχήματα, κάποια σε συνεργασία με εταίρους και με διάφορες μορφές κίνησης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και των αμιγώς ηλεκτρικών».

Δεν αποκάλυψε ποιοι είναι οι συνεργάτες που εμπλέκονται στην ανάπτυξη των νέων μοντέλων, ούτε σε ποιες κατηγορίες θα ενταχθούν αυτά τα οχήματα.

Πιθανή ηλεκτρική Fiesta βασισμένη στη VW

Υπάρχουν εδώ και καιρό εικασίες στον κλάδο ότι η Ford ενδέχεται να επεκτείνει τη συνεργασία της με τον Όμιλο Volkswagen.

Τα πιο πρόσφατα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Ford, τα Explorer και Capri (στην κατηγορία των compact), βασίζονται στην πλατφόρμα MEB της VW, πάνω στην οποία στηρίζονται και τα VW ID.3 και ID.4.

Η Ford ενδέχεται να λανσάρει μια ηλεκτρική έκδοση της Fiesta, βασισμένη στη νέα, μικρότερη πλατφόρμα MEB της VW για προσιτά ηλεκτρικά οχήματα, η οποία θα υποστηρίζει τα μελλοντικά μοντέλα ID.1 και ID.2.

Ο επικεφαλής του τομέα επιβατικών οχημάτων της Ford Ευρώπης, Martin Sander, είχε δηλώσει το 2023 ότι η αυτοκινητοβιομηχανία «δεν αποκλείει» το ενδεχόμενο πώλησης μιας ηλεκτρικής αντικατάστασης της Fiesta βασισμένης σε τεχνολογία της VW.

Ένα οικονομικό ηλεκτρικό όχημα ως εισαγωγικό μοντέλο θα αποτελούσε θεμελιώδες στοιχείο για την επιστροφή της Ford στην Ευρώπη στον τομέα των μαζικών πωλήσεων. Οι αντιπρόσωποι ελπίζουν επίσης σε ένα νέο μοντέλο που θα αντικαταστήσει το συμπαγές Focus.

Η Ford Ευρώπης ενδέχεται επίσης να αξιοποιήσει μια νέα, βασισμένη στο λογισμικό, ηλεκτρική πλατφόρμα που αναπτύσσει επί του παρόντος στην Καλιφόρνια. Αν και αρχικά προορίζεται για pickups μεσαίου μεγέθους, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σε μικρότερα ευρωπαϊκά μοντέλα, λόγω της υψηλής ευελιξίας της.

Πτώση πωλήσεων επιβατικών Ford στην Ευρώπη

Τα τελευταία χρόνια, το μερίδιο αγοράς της Ford στην Ευρώπη έχει μειωθεί, καθώς η εταιρεία περιόρισε τη γκάμα επιβατικών μοντέλων της για να επικεντρωθεί στον πιο κερδοφόρο τομέα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.

Οι ταξινομήσεις της Ford στις αγορές της Ε.Ε., της EFTA και του Ηνωμένου Βασιλείου μειώθηκαν κατά 1,5% στους 185.404 το πρώτο πεντάμηνο του έτους, σύμφωνα με την ένωση της αυτοκινητοβιομηχανίας ACEA. Το μερίδιό της στην αγορά έπεσε στο 3,3% από 3,4% την ίδια περίοδο του 2024.

Η Fiesta αποσύρθηκε το 2023, μαζί με τα μίνι βαν Galaxy και S-Max. Το Focus αναμένεται να σταματήσει την παραγωγή του το φθινόπωρο.

Το πιο εμπορικό επιβατικό μοντέλο της Ford στην Ευρώπη είναι το μικρό crossover Puma, με πωλήσεις 64.212 στο πεντάμηνο, ακολουθούμενο από το SUV Kuga με 44.573 και το Focus με 32.499, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Dataforce.

Τα Explorer και Capri κινούνται με αργούς ρυθμούς πωλήσεων λόγω της υποτονικής αγοράς EV στην Ευρώπη. Οι ταξινομήσεις του Explorer έως τον Μάιο έφτασαν τις 15.764, ενώ του Capri μόλις τις 5.068.

Η Ford αρνήθηκε να σχολιάσει το μέλλον της γκάμας και των επενδύσεων της στην Ευρώπη, αλλά οι αντιπρόσωποι υποδέχτηκαν θερμά την είδηση.

Η ανακοίνωση δημιουργεί νέο κλίμα αισιοδοξίας σε πολλούς αντιπροσώπους και εργαζόμενους. «Αγαπάμε αυτή τη μάρκα — είναι μέρος της Ευρώπης και πρέπει να παραμείνει έτσι», δήλωσε ένας Γερμανός αντιπρόσωπος.

Ένας άλλος πρόσθεσε: «Ανακούφιση. Χρειαζόμαστε νέα μοντέλα — και όχι μόνο ηλεκτρικά».

Προηγούμενο άρθροΔυναμική τιμολόγηση στη φόρτιση ηλεκτρικών – Πιλοτικά προγράμματα από τη Shell στη Γερμανία
Επόμενο άρθροBYD: Πρώτη σε πωλήσεις EV στην Ελλάδα το α΄ εξάμηνο