Η παραδοσιακή συζήτηση των CEO του leasing έκλεισε το Fleet Europe Conference, τη δεύτερη ημέρα των Fleet Europe Days στη Λισαβόνα.

Πολλά γνωστά πρόσωπα συμμετείχαν, με μια νέα λειτουργία, αφού ο Tim Albertsen δεν εκπροσωπεί πλέον την ALD, αλλά είναι επικεφαλής της Ayvens, της συγχωνευμένης εταιρείας των ALD και LeasePlan.

Η νέα πραγματικότητα της αγοράς ήταν το πρώτο θέμα προς συζήτηση. Θα έπαιρνε η Arval πελάτες της Ayvens, που θα ήταν πολύ απασχολημένη με θέματα ενοποίησης, όπως είχε προβλέψει ο CEO Alain Van Groenendael; «Ας πούμε ότι η συγχώνευση μας βοήθησε κάπως, αλλά όχι ιδιαιτέρως», δήλωσε ο Bart Beckers, CCO της Arval.

Η συγκέντρωση της αγοράς θα συνεχιστεί

«Ήταν ευγενικό εκ μέρους του Alain, που προσφέρθηκε να μας βοηθήσει, αλλά δεν χρειάζεται», χαμογέλασε ο κ. Albertsen. «Παρεμπιπτόντως, η βαθμολογία ικανοποίησης των πελατών μας αυξήθηκε προσφάτως κατά 4%, επομένως τα πάμε πολύ καλά σε αυτό το θέμα».

Η Ayvens είναι μια ένδειξη για αυτά που θα ακολουθήσουν, δήλωσε ο Markus Deusing, CEO της Alphabet: «Οι συγχωνεύσεις θα συνεχιστούν στο μέλλον. Πόσες μεγάλες εταιρείες leasing θα υπάρχουν; Σίγουρα περισσότερες από τρεις. Υπάρχουν πολλές δυνατότητες ανάπτυξης στην αγορά. Έτσι, θα υπάρχουν πάντα τέσσερις ή πέντε μεγάλες εταιρείες που θα εκπροσωπούνται σε αυτή τη συζήτηση».

Θα μπορούσαν οι συγχωνεύσεις να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακας προσφέροντας φθηνότερα προϊόντα, ρωτήθηκε από τον συντονιστή Steven Schoefs ο Christian Schüler, CEO της Athlon. “Η τιμολόγηση είναι πάντα ένα καυτό θέμα, επομένως είναι καλή ερώτηση. Αλλά όλα τα κόστη είναι υπό πίεση από τον πληθωρισμό. Νομίζω ότι στόχος θα είναι να προσφέρουμε περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες που συμβάλλουν στη μείωση του κόστους, όπως ευέλικτα προϊόντα, leasing μεταχειρισμένων ή ακόμα και λιγότερα ή μικρότερης κατηγορίας προϊόντα».

Υπολειμματικές αξίες

Η ψηφιοποίηση θα βοηθήσει, καθώς και το γεγονός ότι τα EV έχουν πλέον καταστεί «κανονικό» μέρος του κύκλου προϊόντων. «Όταν εισήχθησαν τα EV, το μεγάλο ερώτημα ήταν: Πώς ορίζουμε τις υπολειμματικές αξίες του νέου τύπου οχήματος; Παρ’ ολίγο να αρχίσουμε τις εικασίες. Τώρα, όμως, έχουμε στοιχεία της αγοράς για τις πραγματικές αξίες των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων».

«Τα EV είναι επίσης ιδανικά για χρήση σε δεύτερο κύκλο ζωής», είπε ο Tim Albertsen. «Πέρυσι είχαμε 60.000 μισθώσεις μεταχειρισμένων – όχι μόνο EV. Αλλά μια δεύτερη μίσθωση EV είναι ένας καλός τρόπος για να εισέλθεις στην ηλεκτρική κινητικότητα».

Παραμένοντας στα EV, ο Steven Schoefs ρώτησε πώς οι εταιρείες μίσθωσης αντιμετώπισαν τη μεταβλητή τιμολόγηση που ξεκίνησε από την Tesla στις αρχές του τρέχοντος έτους. «Στο κλάδο του leasing δεν αρέσουν τα απροσδόκητα θέματα», είπε ο Bart Beckers. «Δεν μας πειράζει να μειωθούν οι τιμές των EV, αλλά μας αρέσει η προβλεψιμότητα. Τώρα, επειδή είναι ακόμα καινούργια, ορίσαμε τις υπολειμματικές τιμές για τα EV αρκετά χαμηλά, επομένως δεν θα επηρεαστούμε πολύ από αυτές τις μειώσεις τιμών».

Σύμφωνα με τον Markus Deusing, το σημείο καμπής στο οποίο οι πωλήσεις EV θα ξεπεράσουν εκείνες των ICE πλησιάζει γρήγορα: «Η εικασία μου είναι το 2025 ή το 2026. Θα είναι τότε επικίνδυνο να έχoυμε πολλά ICE στο χαρτοφυλάκιό μας; δεν νομίζω. Θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για διασυνοριακό remarketing.

Ευέλικτο και προσιτό

«Στην Ολλανδία, έχουμε σχεδόν 50% EV στις παραγγελίες μας», δήλωσε ο Christian Schüler. «Έτσι, μπορείτε πραγματικά να νιώσετε τη διαφορετική πραγματικότητα της αγοράς. Όμως ο εξηλεκτρισμός είναι μια μετάβαση που δεν συμβαίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Θα πάρει πολύ περισσότερο χρόνο σε ορισμένες χώρες».

«Αυτή τη στιγμή έχουμε περίπου 14% EV στο παγκόσμιο χαρτοφυλάκιό μας. Ο μόνος τρόπος να αυξηθεί αυτό το μέγεθος είναι να αρθούν τα εμπόδια για τον πελάτη», δήλωσε ο Rolando D’Arco, CEO της Leasys. «Αυτό το κάνουμε προσφέροντας ευέλικτες λύσεις – ο πελάτης μπορεί να παραδώσει το EV όποτε επιθυμεί – και οικονομικές».

Ο Tim Albertsen σε προηγούμενη συζήτηση αναφέρθηκε στην ανακοίνωση της Transport & Environment, για το ότι  οι εταιρείες leasing μπορούν να πράξουν πολύ περισσότερα για τον εξηλεκτρισμό των στόλων τους. «Το 34% των παραδόσεων μας είναι ηλεκτροκίνητο, δηλαδή πολύ πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ. Οπότε νομίζω ότι κάνουμε καταπληκτική δουλειά. Δεχόμαστε επίθεση από την T&E πως είμαστε δεινόσαυροι, αλλά κάνουν λάθος. Αυτό που χρειαζόμαστε για να επιταχύνουμε πραγματικά την ηλεκτροκίνηση, είναι φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα, της τάξης των 20 έως 25 χιλιάδων ευρώ».

Προηγούμενο άρθροΟ Matthieu Tenenbaum COO της Mobilize Beyond Automotive
Επόμενο άρθρο Μοτοδυναμική: Front Runners in Sports Management 5.0