Η Ferrari παρουσίασε το νέο της μοντέλο ειδικής έκδοσης, την 296 Speciale, μια plug-in hybrid berlinetta με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο πίσω.

Το νέο αυτό μοντέλο εντάσσεται στη διακεκριμένη σειρά των ειδικών εκδόσεων berlinetta της Ferrari – όπως οι Challenge Stradale, 430 Scuderia, 458 Speciale και 488 Pista – και έχει σχεδιαστεί για να αποτελεί το νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία όσον αφορά την οδηγική αίσθηση και την απόδοση.

Οι εντυπωσιακές ικανότητες της 296 Speciale σε ευελιξία, απόκριση στο τιμόνι και σταθερότητα την κάνουν να ξεχωρίζει. Δεν ενισχύει απλώς τις ήδη εξαιρετικές επιδόσεις της 296 GTB, αλλά προσφέρει και μια αίσθηση προβλεψιμότητας και φυσικής αλληλεπίδρασης που την καθιστά μοναδική. Προορίζεται για τους Ferraristi που αναζητούν μια ασύγκριτη εμπειρία οδήγησης και αντιπροσωπεύει την κορυφαία πρόταση στη γκάμα παραγωγής της Ferrari για καθαρή οδηγική απόλαυση.

Η 296 Speciale απογειώνει την ευελιξία και την απόκριση της 296 GTB, αξιοποιώντας στο έπακρο την plug-in hybrid αρχιτεκτονική της: έναν V6 twin-turbo κινητήρα 120° τοποθετημένο στο μέσον πίσω, έναν ηλεκτροκινητήρα, μικρό μεταξόνιο και καινοτόμα δυναμικά συστήματα ελέγχου. Η συνολική ισχύς φτάνει τους 880 ίππους, 50 περισσότερους από την 296 GTB – ρεκόρ για πισωκίνητη Ferrari παραγωγής.

Για να επιτευχθούν αυτές οι επιδόσεις, η Ferrari βασίστηκε εκτενώς στην εμπειρία της από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο θερμικός κινητήρας υιοθετεί ρυθμίσεις από την 296 Challenge, όπως χάρτες διαχείρισης και στρατηγική υπερπλήρωσης, και περιλαμβάνει τιτανιούχιες μπιέλες, ενισχυμένα έμβολα και ελαφρύτερο στρόφαλο. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με ένα σύστημα ελέγχου κρουστικής καύσης από την F1, ανέβασαν την ισχύ του V6 στους 700 ίππους – 37 περισσότερους από την 296 GTB. Ο ήχος του V6 παραμένει χαρακτηριστικός, βασισμένος στις καθαρές αρμονικές των 3ης, 6ης και 9ης βαθμίδων καύσης, με ακόμη πιο πλούσια χροιά και ένταση.

Ο ηλεκτροκινητήρας έχει ενισχυθεί και αποδίδει πλέον 180 ίππους σε λειτουργία “extra boost”. Αυτή η αύξηση επέτρεψε την υιοθέτηση νέας στρατηγικής για το οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT), που χρησιμοποιεί πρόσθετη ροπή στις αλλαγές ταχυτήτων για ταχύτερες αλλαγές και μεγαλύτερη εμπλοκή του οδηγού.

Η 296 Speciale παράγει 435 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 km/h – 20% περισσότερη από την 296 GTB – χάρη σε λύσεις εμπνευσμένες από την 296 Challenge. Σε αυτές περιλαμβάνονται αεροδυναμικός αποσβεστήρας ενσωματωμένος στο καπό και κάθετα πτερύγια στον πίσω προφυλακτήρα με νέες πλευρικές πτέρυγες που λειτουργούν συνδυαστικά με την ενεργή πίσω αεροτομή. Η αεροτομή ελέγχεται από νέα στρατηγική που μειώνει τον χρόνο μετάβασης μεταξύ ρυθμίσεων Χαμηλής και Υψηλής Κάθετης Δύναμης κατά 50%, ενώ προστίθεται και νέα ρύθμιση Μέτριας Δύναμης για βελτιωμένη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη μείωση βάρους, κρίσιμο στοιχείο για την οδηγική εμπειρία. Το βάρος μειώθηκε κατά 60 κιλά σε σχέση με την 296 GTB, με χρήση ανθρακονημάτων στο αμάξωμα και τιτανίου στον κινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι λόγος βάρος/ισχύος μόλις 1,60 κιλά/ίππο, ρεκόρ για πισωκίνητη Ferrari berlinetta.

Για να διασφαλιστεί η προβλέψιμη συμπεριφορά στα όρια, οι μηχανικοί της Ferrari βελτίωσαν επίσης τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, την ανάρτηση και τα ελαστικά. Η 296 Speciale εξοπλίζεται με τη νέα γενιά του συστήματος ABS Evo, που ενισχύει την ακρίβεια και συνέπεια του φρεναρίσματος σε κάθε επιφάνεια. Οι ρυθμίσεις ελατηρίων και αμορτισέρ έχουν επανασχεδιαστεί – το αυτοκίνητο είναι κατά 5 χλστ. χαμηλότερο – μειώνοντας τη μέγιστη κλίση στις στροφές κατά 13% και βελτιώνοντας τη συμπεριφορά στα όρια.

Προηγούμενο άρθροKosmocar – VW: Bραβείο “Brand Purpose”
Επόμενο άρθροEκπομπές ρύπων: Γεφύρωση του χάσματος – Η Volvo πληροί ήδη τους στόχους του 2025