Το πρώτο δίμηνο του 2025, οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσαν πτώση 3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Ιδιαίτερα, οι μεγαλύτερες αγορές της Ένωσης κατέγραψαν μειώσεις, με την Ιταλία (-6%), τη Γερμανία (-4,6%) και τη Γαλλία (-3,3%). Αντίθετα, η Ισπανία σημείωσε αύξηση 8,4%. Τον Φεβρουάριο του 2025, η μείωση σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ήταν 3,4%, με τη γερμανική αγορά να σημειώνει τη μεγαλύτερη πτώση σε όγκο κατά 6,4%, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-6,2%).

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), μέχρι και τον Φεβρουάριο φέτος, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) αντιπροσώπευαν το 15,2% της συνολικής αγοράς της ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση από το χαμηλό 11,5% της αντίστοιχης περιόδου Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2024.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα κατέγραψαν άνοδο, κατακτώντας το 35,2% της αγοράς και παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή των καταναλωτών της ΕΕ. Εν τω μεταξύ, το συνολικό μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 38,8%, από 48,5% την ίδια περίοδο το 2024.

 

Εξηλεκτρισμένα: Κατά τους πρώτους δύο μήνες του 2025, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 28,4%, φτάνοντας τις 255.489 μονάδες, κατακτώντας το 15,2% της συνολικής αγοράς της ΕΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν το 64% των συνολικών ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κατέγραψαν ισχυρές αυξήσεις διψήφιου ποσοστού: η Γερμανία (+41%), το Βέλγιο (+38%) και η Ολλανδία (+25%). Αντίθετα, η Γαλλία σημείωσε ελαφρά μείωση 1,3%. Τα στοιχεία έδειξαν ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 18,7%, λόγω σημαντικής ανάπτυξης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+51,4%), Ισπανία (+31,5%), Ιταλία (+10,4%) και Γερμανία (+9,8%). Αυτό οδήγησε σε 594.059 καταγεγραμμένες μονάδες τους πρώτους δύο μήνες του 2025, που αντιπροσωπεύουν το 35,2% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ. Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 5% στην περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, φτάνοντας τις 124.947 μονάδες. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως σε σημαντικές μειώσεις σε βασικές αγορές, όπως το Βέλγιο (-65,3%) και η Γαλλία (-49,3%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,4% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ. Σε μηνιαία βάση, τον φετινό Φεβρουάριο σε σχέση με τον περυσινό υπήρξε αύξηση 23,7% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και 19% για τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά παρουσίασαν μικρή μείωση 1,4%.

Βενζίνης/ντίζελ: Στο φετινό πρώτο δίμηνο, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων βενζίνης είχαν σημαντική πτώση 20,5%, με όλες τις μεγάλες αγορές να καταγράφουν μειώσεις. Η Γαλλία παρουσίασε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 27,5%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-24,9%), την Ιταλία (-19%) και την Ισπανία (-13%). Με 489.838 νέα αυτοκίνητα να έχουν καταγραφεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης μειώθηκε στο 29,1%, από 35,5% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Ομοίως, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ μειώθηκε κατά 28%, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς τους να ανέρχεται στο 9,7% μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2025. Συνολικά, οι περισσότερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφιες μειώσεις. Η μηνιαία μεταβολή του Φεβρουαρίου 2025 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2024 έδειξε μείωση 22,4% για τη βενζίνη και 28,8% για το ντίζελ.

Προηγούμενο άρθροChangan Automobile: Έρχεται στην Ευρώπη
Επόμενο άρθροJATO Dynamics – Ayvens: Επέκταση της συνεργασίας