Συνεχίζοντας την αξιολόγηση της τεχνολογίας υποβοηθούμενης οδήγησης, ο Euro NCAP δοκίμασε συστήματα Υποστήριξης σε Αυτοκινητόδρομο τεσσάρων νέων αυτοκινήτων.

Το σύστημα της Jaguar I-PACE αξιολογήθηκε βασικού επιπέδου, το αναβαθμισμένο σύστημα του Polestar 2 «Καλό» και των VW ID.5 και Nissan Qashqai επέδειξαν τις καλύτερες επιδόσεις και αξιολογήθηκαν «Πολύ Καλά».

Ο Euro NCAP αξιολογεί τα συστήματα υποστήριξης οδήγησης πέραν του κανονικού συστήματος συνολικής αξιολόγησης. Οι δοκιμές περιλαμβάνουν κρίσιμες προδιαγραφές οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο, σχεδιασμένες να καταδείξουν την αποτελεσματικότητα στην υποστήριξη οδηγού προς αποφυγή πιθανής σύγκρουσης. Αξιολογεί επίσης την συνεργασία οδηγού και συστήματος στην διασφάλιση προσήλωσης οδηγού και αποφυγής υπερβολικής εμπιστοσύνης. Τέλος, ελέγχεται η ικανότητα του οχήματος για μετριασμό των συνεπειών σύγκρουσης, ως εφεδρικής ασφάλειας, σε περίπτωση αναπόφευκτου ατυχήματος.

Το νέο Qashqai, με ήδη εξαιρετική απόδοση στη συνολική αξιολόγηση ασφαλείας του Euro NCAP, ξεχωρίζει σε αυτόν τον γύρο δοκιμών υποβοηθούμενης οδήγησης. Με παρόμοιες σχεδόν αξιολογήσεις Εμπλοκής Οδηγού και το Υποστήριξης Οχήματος, το ProPILOT του αυτοκινήτου με σύστημα Navi Link επιδεικνύει εξαιρετική ισορροπία μεταξύ υποστήριξης οδηγού και πρόληψης υπερβολικής εξάρτησης. Αλλά στον τομέα της Εφεδρικής Ασφάλειας το αυτοκίνητο πραγματικά υπερέχει, με σχεδόν τέλεια αξιολόγηση 93%.

Το ID.5 της VW, το οποίο διαθέτει κοινή πλατφόρμα με το ID.3 και το ID.4, έχει επίσης καλή απόδοση. Παρέχει υψηλό επίπεδο υποστήριξης οδηγού, με πλήθος διαδικασιών αυτοκινητόδρομου, αλλά χωρίς υπερβολική εμπιστοσύνη που μπορεί να οδηγήσει σε απόσπαση προσοχής του οδηγού.

Ο Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, Michiel van Ratingen, ανέφερε: «Δημοσιεύουμε τις βαθμολογίες υποστήριξης οδήγησης επί διετία και επισημαίνουμε πραγματικές βελτιώσεις στην απόδοση συστημάτων. Οι περισσότεροι κατασκευαστές συνειδητοποιούν πως είναι σημαντικό οι οδηγοί να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα της υποστηριζόμενης οδήγησης, χωρίς να παραδίδουν τον πλήρη έλεγχο στο αυτοκίνητο και αυτό είναι ένα από τα θέματα που εξετάζει η αξιολόγησή μας. Συγχαρητήρια στη Nissan – το Qashqai είναι το οικονομικότερο αυτοκίνητο αυτής της ομάδας και μοιράζεται την υψηλότερη μέχρι στιγμής βαθμολογία με το ID.5. Φαίνεται πως η τεχνολογία κινείται γρήγορα και η υποστηριζόμενη οδήγηση θα γενικευθεί πολύ σύντομα».

Το Polestar 2, που αξιολογήθηκε ήδη πέρυσι, αναβαθμίστηκε για καλύτερη υποστήριξη στις στροφές, σε λειτουργία υποβοηθούμενης οδήγησης. Η αναβάθμιση της έκδοσης P1.8, που έγινε ασύρματα στα τέλη του περασμένου έτους σε όλα τα οχήματα της αγοράς, βελτιώνει την αξιολόγηση του συστήματός του από Μέτρια σε Καλή.

Η Jaguar I-PACE είναι το παλαιότερο αυτοκίνητο της ομάδας και το σύστημά της βαθμολογείται ως βασικού επιπέδου, καταδεικνύοντας την ταχεία βελτίωση της τεχνολογίας στην αγορά. Δίνεται έμφαση στην Εμπλοκή Οδηγού – διασφαλίζοντας την συνεχή προσήλωση του οδηγού στην οδήγηση και την ετοιμότητα ανάκτησης ελέγχου αν χρειαστεί, με πιο περιορισμένα επίπεδα Υποστήριξης Οχήματος και Εφεδρικής Ασφάλειας.

Προηγούμενο άρθροΔοκιμή δυναμικής οδήγησης με τη νέα BMW XM
Επόμενο άρθροInteramerican: συνεχής επένδυση στην Οδική Ασφάλεια και Βοήθεια