Το Euro NCAP δημοσίευσε τα αποτελέσματα της τελευταίας ομάδας αυτοκινήτων του 2022. Μόνον τρία από τα 14 αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν δεν πέτυχαν την μέγιστη βαθμολογία ασφάλειας πέντε αστέρων.

Αντικατοπτρίζοντας την ποικιλία των οχημάτων που δοκιμάστηκαν το 2022, η ομάδα περιλαμβάνει τρία κινεζικά αυτοκίνητα, σουπερμίνι, οικογενειακά αυτοκίνητα, εκτός δρόμου, MPV, pick-up και τέσσερα premium, συμπεριλαμβανομένου του πολυτελούς Lucid Air.

Η Lucid, μια από τις πολλές νέες μάρκες που δοκιμάστηκαν από το Euro NCAP το 2022, φέρνει το μοντέλο Air στην Ευρώπη και εντυπωσιάζει με βαθμολογία πέντε αστέρων. Ανήκοντας στην premium κατηγορία και εξοπλισμένο με την πλέον πρόσφατη τεχνολογία ασφαλείας, το Lucid Air ανταγωνίζεται αυτοκίνητα όπως το Tesla Model S και άλλα υψηλών προδιαγραφών, όπως το Lexus RX, το Land Rover Discovery Sport και την μικρότερη Mercedes-Benz GLC που αξιολογήθηκαν και αυτά σε αυτόν τον κύκλο.

Αλλά η Lucid αποτελεί εξαίρεση σε μια χρονιά κατά την οποία κυριάρχησε πλήθος νέων κινεζικών μαρκών που εισέρχονται στην Ευρώπη. Η Chery, καθιερωμένη σε άλλες περιοχές του κόσμου, έρχεται στην Ευρώπη με το μικρό εκτός δρόμου OMODA5 και η Maxus της SAIC παρουσιάζει το μεγάλο MPV MIFA 9, αμφότερα με αποτέλεσμα πέντε αστέρων. Η άλλη μάρκα της SAIC, η MG, συνεχίζει την πορεία κορυφαίας βαθμολογίας ασφαλείας με το μικρό ηλεκτρικό οικογενειακό MG 4.

Το 2022 επιταχύνθηκε η τάση ηλεκτροκίνησης. Το νέο αλλά ρετρό Volkswagen ID. Buzz είναι ένα μεγάλο αμιγώς ηλεκτρικό MPV. Αψηφώντας την τάση, τα pick-up Ford Ranger και VW Amarok εσωτερικής καύσης συνδυάζουν παραδοσιακούς κινητήρες με σύγχρονη τεχνολογία ασφαλείας.

Το 2022 ήταν από τα πιο πολυάσχολα χρόνια του Euro NCAP και παρουσιάστηκαν πολλοί νέοι κατασκευαστές αυτοκινήτων και νέες τεχνολογίες. Είναι σαφές πως οι ευρωπαίοι καταναλωτές εξακολουθούν να απαιτούν υψηλά επίπεδα ασφάλειας και πως η καλή βαθμολογία Euro NCAP θεωρείται σημαντική για την επιτυχία. Είκοσι πέντε χρόνια από την έναρξή του, το Euro NCAP εξακολουθεί να επιφέρει συνεχώς υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και τα πρωτόκολλα του 2023 θα δημιουργήσουν συναρπαστικές, δύσκολες νέες προκλήσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP. Τα οικογενειακά αυτοκίνητα περιλαμβάνονταν επίσης στην ανακοίνωση του μηνός: το μεγαλύτερο Škoda Octavia έλαβε πέντε αστέρια για τις επιδόσεις του στις δοκιμές Euro NCAP.

Το supermini Ford Puma και το μικρό MPV Volkswagen Touran τα οποία αποτελούν επαναξιολογήσεις παλιών αλλά αναβαθμισμένων αυτοκινήτων, έχασαν τα πέντε αστέρια λόγω θεμάτων προστασίας ενηλίκων επιβατών. Το μικρό οικογενειακό Peugeot 408, βασισμένο στο μοντέλο 308 που κυκλοφόρησε νωρίτερα φέτος, πέτυχε επίσης βαθμολογία μόνον τεσσάρων αστέρων. Ανακοινώθηκε επίσης το αποτέλεσμα του C4 X, που έλαβε τέσσερα αστέρια.

Προηγούμενο άρθροGrand Cherokee, προς παραγωγή με ενέργεια από ΑΠΕ
Επόμενο άρθροAudi: Το λογισμικό «FelGAN» εμπνέει νέα σχέδια ζαντών