Το Euro NCAP έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα την Αξιολόγηση Ασφάλειας Επαγγελματικών Βαν του 2023 με αυστηρότερα κριτήρια.

Το 2021 το Euro NCAP εγκαινίασε την Αξιολόγηση Ασφάλειας Επαγγελματικών Βαν για βελτίωση των πληροφοριών ασφάλειας για τους υπεύθυνους στόλου και ασφαλέστερη εμπειρία των οδηγών βαν και άλλων χρηστών του οδικού δικτύου. Επισημάνθηκαν σοβαρές βελτιώσεις στην εγκατάσταση και απόδοση των διαφόρων συστημάτων κατά την επανάληψη της αξιολόγησης έναν χρόνο αργότερα.

Το 2023, το Euro NCAP ενισχύει τα κριτήρια των αξιολογήσεων. Έτσι, δημοσίευση αποτελέσματα για 18 βαν που δοκιμάστηκαν υπό τις νέες συνθήκες. Το Fiat Ducato, που βαθμολογήθηκε ως πλατινένιο πέρυσι, βρίσκεται για άλλη μια φορά στην κορυφή της λίστας, αλλά ως χρυσό πλέον, σύμφωνα με το αυστηρότερο πρωτόκολλο. Το Nissan Interstar διατηρεί την θέση του και εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται «μη συνιστώμενο», λόγω έλλειψης συστημάτων αποφυγής σύγκρουσης. Σύμφωνα με τα σχέδια του Euro NCAP, έως το 2026 τα βαν πρέπει να πληρούν τις ίδιες απαιτήσεις ADAS με τα επιβατικά και η αξιολόγησή τους θα είναι ενιαία για όλες τις ευρωπαϊκές αγορές. Το Euro NCAP θα προωθήσει σύντομα λύσεις ασφαλείας στην αγορά στόλου, με σύστημα αξιολόγησης βαρέων φορτηγών (HGV).

Τα αποτελέσματα αξιολογήσεων επαγγελματικών βαν περιλαμβάνουν το Ford Transit, το οποίο, όπως και το Fiat Ducato, πέτυχε Χρυσή βαθμολογία. Το Mercedes-Benz Vito βαθμολογείται ως Αργυρό από Χρυσό, μαζί με τα Mercedes-Benz SprinterVolkswagen Transporter, Renault TraficNissan Primastar και Volkswagen Crafter. Χάλκινη βαθμολογία πήραν τα Citroën Jumpy, Citroën Jumper, ), Iveco DailyOpel/Vauxhall VivaroOpel/Vauxhall MovanoPeugeot ExpertPeugeot BoxerRenault Master και Toyota PROACE.

Τα επαγγελματικά βαν δεν σημειώνουν υψηλότερα ποσοστά συγκρούσεων έναντι άλλων οχημάτων, αλλά συνήθως είναι πιο σοβαρά για τα άλλα εμπλεκόμενα οχήματα και τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου. Το Euro NCAP έχει επισημάνει ότι η τεχνολογία ADAS μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά στην πρόληψη ή τον μετριασμό των συνεπειών των ατυχημάτων. Ωστόσο, τα επαγγελματικά βαν δεν είναι πάντα επαρκώς εξοπλισμένα με τεχνολογία αιχμής. Τα νέα κριτήρια του Euro NCAP για αξιολογήσεις επαγγελματικών βαν δίνουν ιδιαίτερη σημασία στα συστήματα ADAS, με έμφαση στους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας των πεζών, της νυκτερινήςς οδήγηση και των ποδηλατών, καθώς και του νέου σεναρίου σύγκρουσης βαν με επιβατικό.

Ο Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, δήλωσε: Οι τεχνολογίες ασφαλείας και οι καινοτόμες λύσεις αναπτύσσονται με ταχείς ρυθμούς. Το Euro NCAP πρέπει να αναπτύξει τα κριτήριά του για να διασφαλίσει ότι οι κατασκευαστές θα εξακολουθήσουν να καινοτομούν και να εγκαθιστούν τις πλέον πρόσφατες τεχνολογίες ασφαλείας σε όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη. Επειδή τα βαν χρησιμοποιούνται για επαγγελματικούς σκοπούς, δεν σημαίνει ότι πρέπει να είναι λιγότερο ασφαλή από τα επιβατικά. Σύμφωνα με τα σχέδια του Euro NCAP, έως το 2026 τα βαν θα πρέπει να πληρούν τις ίδιες απαιτήσεις ADAS με τα επιβατικά.

Η μεταφορά εμπορευμάτων είναι σημαντική και τα περισσότερα εμπορεύματα εξακολουθούν να μεταφέρονται οδικώς. Η αύξηση του πληθυσμού και του βιοτικού επιπέδου αυξάνουν τη ζήτηση. Τα βαν και τα φορτηγά μάλλον θα αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία. Η αύξησή τους θα έχει αρνητική επίδραση στην οδική ασφάλεια και στο περιβάλλον. Το Euro NCAP πιστεύει ακράδαντα ότι πρέπει να επεκτείνει τις δοκιμές ασφαλείας του σε μεγαλύτερα και βαρύτερα φορτηγά (HGV). Εντός του 2023 το Euro NCAP θα λανσάρει νέο σύστημα αξιολόγησης για την ασφάλεια των οδηγών και θα δημιουργήσει αγορά ασφαλούς και καθαρής τεχνολογίας, που θα επιτρέπει στους κατασκευαστές να καινοτομούν και να προάγουν την προσφορά ασφαλείας τους, βάσει των αρχών του Euro NCAP.

«Τον τελευταίο χρόνο, το Euro NCAP εξετάζει την ασφάλεια και τις πιθανές λύσεις στην κατηγορία των βαρέων φορτηγών οχημάτων. Πιστεύω ότι αυτό πρέπει να είναι το επόμενο ορόσημο του Euro NCAP, που θα διασφαλίσει πως οι ευρωπαϊκές χώρες θα επιτύχουν τον στόχο «Vision Zero» και θα δώσουν τέλος στα θανατηφόρα τροχαία. Αυτό σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας, προκλητικής και συναρπαστικής διαδρομής για το Euro NCAP, τα μέλη του και όσους επιθυμούν να συμμετάσχουν μελλοντικά», πρόσθεσε ο Michiel van Ratingen.

Προηγούμενο άρθροSixt: ρεκόρ οικονομικών επιδόσεων το 2022
Επόμενο άρθροΗ Ford ίδρυσε την Latitude AI