Ο Stefan Danner - αναπληρωτής Πρόεδρος του Συμβουλίου Εργασίας, ο Milan Nedeljković - μέλος του ΔΣ της BMW AG υπεύθυνος για την παραγωγή, ο Markus Söder - Βαυαρός πρωθυπουργός και ο Christoph Schröder, διευθυντής του εργοστασίου κατά την επίσημη έναρξη της παραγωγής της νέας BMW i5

Η νέα BMW Σειρά 5, συμπεριλαμβανομένης της ολοκαίνουργιας αμιγώς ηλεκτρικής BMW i5, γιόρτασε την επίσημη έναρξη της παραγωγής της στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing, παρουσία του Βαυαρού Πρωθυπουργού, Markus Söder.

Το εργοστάσιο της Κάτω Βαυαρίας, το οποίο φέτος συμπληρώνει 50 χρόνια στην παραγωγή αυτοκινήτων BMW, ξεκινά την κατασκευή του τρίτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου του μετά τις BMW iX και BMW i7 μέσα σε δύο μόλις χρόνια. Το ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο παραγωγής του BMW Group αναμένεται να αυξηθεί σε σχέση με τη συνολική παραγωγή της μονάδας σε πάνω από 40% το επόμενο έτος.

Ο Milan Nedeljković, μέλος του ΔΣ της BMW AG, υπεύθυνος για την παραγωγή, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η BMW i5 και το εργοστάσιό μας στο Dingolfing αποτελούν τέλεια παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο το BMW Group μετασχηματίζεται για την ηλεκτρική κινητικότητα και εξελίσσει τα εργοστάσιά μας για τη μετάβαση στο BMW iFACTORY. Η ηλεκτρική κινητικότητα είναι η νέα κανονικότητα στα εργοστάσιά μας παγκοσμίως. Μεταξύ 2021 και 2024, θα έχουμε ενσωματώσει συνολικά 15 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στο δίκτυο παραγωγής μας».

Για να επιτύχει κάτι τέτοιο, το BMW Group βασίζεται σε ευέλικτες αρχιτεκτονικές και προσφέρει τα περισσότερα μοντέλα του σε πελάτες σε όλο τον κόσμο με διαφορετικές παραλλαγές συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Η BMW Σειρά 5 – όπως και η BMW Σειρά 7 και η BMW X1 πριν από αυτήν – θα διατίθεται με πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης ή κινητήρα εσωτερικής καύσης ή ως plug-in υβριδική έκδοση. Αυτό απαιτεί υψηλό βαθμό ευελιξίας, αλλά επιτρέπει στην εταιρεία να αξιοποιεί αποτελεσματικά τη δυναμικότητα των εργοστασίων της και να προσαρμόζει την προσφορά της στη ζήτηση των πελατών. Όπως τόνισε ο Nedeljković: «Ακολουθούμε την αγορά. Οι απαιτήσεις των πελατών καθορίζουν το πώς θα είναι το πραγματικό μείγμα συστημάτων κίνησης». Αυτό κατέστη δυνατό χάρη στις εκτεταμένες επενδύσεις στο δίκτυο παραγωγής. Το BMW Group έχει επενδύσει περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο ευρώ για την ενσωμάτωση της BMW iX, της BMW Σειράς 7 και της BMW Σειράς 5 στο εργοστάσιο οχημάτων του Dingolfing.

Ως βασικό μοντέλο του Dingolfing , η BMW Σειρά 5 δίνει νέα ώθηση

Τα επόμενα χρόνια, ο διευθυντής του εργοστασίου, Christoph Schröder, αναμένει ότι το λανσάρισμα της νέας BMW Σειράς 5 θα αυξήσει την παραγωγή του εργοστασίου: «Η BMW Σειρά 5 αποτελεί παραδοσιακά το βασικό μοντέλο του Dingolfing και θα δώσει για μία ακόμα φορά πολύτιμη ώθηση στους όγκους παραγωγής». Το 2022, περισσότερα από 280.000 οχήματα βγήκαν από τη γραμμή συναρμολόγησης του εργοστασίου του Dingolfing. Του χρόνου, με την έναρξη της παραγωγής της BMW Σειράς 5 Touring και των μοντέλων BMW M5 όγδοης γενιάς, ο Schröder αναμένει ότι ο αριθμός αυτός θα υπερβεί κατά πολύ τα 300.000 οχήματα. Ο Stefan Danner, Αναπληρωτής Πρόεδρος του Συμβουλίου Εργασίας του Dingolfing, προσθέτει: «Μαζί με την επιτυχημένη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα, η BMW Σειρά 5 διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο για τη μακροπρόθεσμη αξιοποίηση της παραγωγικής ικανότητας του εργοστασίου μας, καθώς και για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας».

50 χρόνια με αυτοκίνητα BMW από το Dingolfing

Από τα περίπου 12 εκατομμύρια οχήματα BMW που έχουν κατασκευαστεί στο εργοστάσιο μέχρι σήμερα, συνολικά τα οκτώ εκατομμύρια, δηλαδή τα δύο τρίτα, είναι μοντέλα της Σειράς 5, η οποία είναι στενά συνδεδεμένη με την ιστορία του εργοστασίου Dingolfing. Ακριβώς πριν από 50 χρόνια, τον Σεπτέμβριο του 1973, η πρώτη BMW που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του νέου εργοστασίου ήταν μία BMW 520i πρώτης γενιάς στο χρώμα του μανταρινιού. Έκτοτε, το εργοστάσιο της Κάτω Βαυαρίας έχει γίνει μια από τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις παραγωγής του κατασκευαστή και κινητήριος μοχλός για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Το ετήσιο μισθολογικό κόστος για τους περισσότερους από 18.000 εργαζόμενους της BMW στο Dingolfing ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, ενώ το εργοστάσιο έχει συμβάσεις με περίπου 1.000 προμηθευτές από την Κάτω Βαυαρία. Εκτός από τις επενδύσεις στο εργοστάσιο του Dingolfing, το BMW Group έχει επίσης δαπανήσει από το 2015 πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ στην παραγωγή εξαρτημάτων που προορίζονται για ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης στο εργοστάσιο.

Το όραμα του BMW iFACTORY

Όπως και με την απόφαση για την κατασκευή του εργοστασίου Dingolfing κατά τη διάρκεια της πετρελαϊκής κρίσης στις αρχές της δεκαετίας του 1970, το επιχειρηματικό όραμα του BMW Group εξακολουθεί να είναι πολύ εμφανές στη μονάδα αυτή σήμερα. Χάρη σε εκτεταμένες επενδύσεις, το εργοστάσιο του Dingolfing είναι άριστα προετοιμασμένο για το μέλλον – και η μετάβαση στο BMW iFACTORY είναι απτή. Η καλύτερη επιβεβαίωση αυτής της εξέλιξης στους τομείς της “λιτής” και “ψηφιακής” παραγωγής είναι η κατάκτηση της περίοπτης διάκρισης Automotive Lean Production Award το 2022.

Για παράδειγμα, η Τεχνολογία Συναρμολόγησης αναγνωρίστηκε για την ανάπτυξη έξυπνων συστημάτων καμερών με σκοπό την παρακολούθηση της ποιότητας (AIQX), καθώς και για τις έξυπνες λύσεις logistics και την ΙΤ πλατφόρμα IPS-i για την αναγνώριση και τον εντοπισμό αντικειμένων. Πέρυσι, εφαρμόστηκε επίσης πιλοτικά η αυτοματοποιημένη οδήγηση μέσα στο εργοστάσιο (AFW), με τη νέα BMW Σειρά 7 να κινείται σε διαδρομές μεταξύ του χώρου συναρμολόγησης και της περιοχής ολοκλήρωσής της. Αυτό θα επεκταθεί σε μεγαλύτερη κλίμακα με το λανσάρισμα της νέας BMW Σειράς 5.

Στον τομέα της βιωσιμότητας – την “πράσινη” πτυχή του BMW iFACTORY – η μονάδα έχει εντείνει τις δραστηριότητές της σε διάφορους τομείς τα τελευταία χρόνια: από την προώθηση της βιοποικιλότητας στους χώρους φύτευσης του εργοστασίου και την αποφυγή και ανακύκλωση των απορριμμάτων, έτσι ώστε να παραμένουν μόνο περίπου 600 γραμμάρια αποβλήτων προς διάθεση ανά παραγόμενο όχημα, μέχρι και τα μέτρα απαλλαγής από τον άνθρακα. Εκτός από την προμήθεια πράσινης ενέργειας, η μονάδα έχει επίσης υπογράψει μια εκτεταμένη σύμβαση για την προμήθεια τοπικά παραγόμενης θερμότητας από βιομάζα της περιοχής για σκοπούς θέρμανσης. Αυτό θα καλύψει περίπου το ήμισυ των αναγκών του εργοστασίου σε ζεστό νερό από τα μέσα της δεκαετίας και μετά, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές CO2 κατά 10-15%.

Σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον

Ο κ. Nedeljković θεωρεί τις πρόσφατες επενδύσεις για τον μετασχηματισμό της μονάδας του Dingolfing και των άλλων βαυαρικών εργοστασίων, ως μια σταθερή δέσμευση του BMW Group στη Βαυαρία ως τοποθεσία παραγωγής: «Εννέα στα δέκα οχήματα BMW που παράγονται αυτή τη στιγμή πωλούνται σε πελάτες εκτός Γερμανίας. Παρόλα αυτά, εξακολουθούμε να απασχολούμε περισσότερους από τους μισούς εργαζομένους μας εδώ, ειδικά στη Βαυαρία – και, παρ’ όλη τη διεθνοποίηση που απαιτείται για την επίτευξη μιας ισορροπημένης ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο, η Βαυαρία παραμένει ένας σημαντικός πυλώνας του BMW Group και του δικτύου παραγωγής του».

 

Προηγούμενο άρθροTo νέο σπορ compact SUV Mercedes-Benz GLA
Επόμενο άρθροToyota C-HR: τέσσερις επιλογές εξηλεκτρισμένων κινητήρων