
Την άμβλυνση των στόχων για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινητοβιομηχανιών μετά από συνάντηση με εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας πρότεινε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.
Εφόσον το σχέδιο προχωρήσει, οι τρέχουσες ετήσιες αναθεωρήσεις των εκπομπών CO2 θα αποσυρθούν και οι κατασκευαστές οχημάτων θα έχουν περιθώριο μέχρι και τρία χρόνια για να φθάσουν τους στόχους τους. Η πρόεδρος της Κομισιόν, ενημερώνοντας τους δημοσιογράφους, ανέφερε ότι εισηγείται μια «συγκεκριμένη τροποποίηση» του κανονισμού για τα πρότυπα εκπομπών CO2 των καινούργιων αυτοκινήτων. «Αντί της ετήσιας συμμόρφωσης, οι εταιρείες θα έχουν τρία χρόνια για να επιτύχουν τους νέους στόχους. Έτσι, η βιομηχανία θα απελευθερωθεί από τα όρια εκπομπών για τα νέα οχήματα που τέθηκαν σε ισχύ φέτος και τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε βαριά πρόστιμα για τις εταιρείες τους». Είχε προηγηθεί η 2η συνάντηση γύρω από τον «Στρατηγικό διάλογο για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας», στο πλαίσιο του οποίου οι κατασκευαστές σε συλλογικό επίπεδο (ACEA) αξιώνουν πιεστικά μεταβολή των κανόνων της ΕΕ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ώστε να μην υπάρξουν κυρώσεις και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων υπογραμμίζει, μάλιστα, ότι η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων κινείται με αργούς ρυθμούς, φρενάροντας και την πρόοδο της ΕΕ ως προς τους στόχους μηδενικών εκπομπών. Η BEUC, ωστόσο, η κορυφαία ένωση καταναλωτών της Ευρώπης εκτιμά πως η πρόταση της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν εκπέμπει «λάθος μήνυμα στους καταναλωτές» και «αποθαρρύνει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων από το να επενδύσουν και να προσφέρουν νέα, πιο προσιτά μοντέλα. Οι επιλογές των καταναλωτών θα περιοριστούν στις πιο ακριβές επιλογές της αγοράς».
Εφόσον το σχέδιο προχωρήσει, οι τρέχουσες ετήσιες αναθεωρήσεις των εκπομπών CO2 θα αποσυρθούν και οι κατασκευαστές οχημάτων θα έχουν περιθώριο μέχρι και τρία χρόνια για να φθάσουν τους στόχους τους.
Η πρόεδρος της Κομισιόν, ενημερώνοντας τους δημοσιογράφους, ανέφερε ότι εισηγείται μια «συγκεκριμένη τροποποίηση» του κανονισμού για τα πρότυπα εκπομπών CO2 των καινούργιων αυτοκινήτων. «Αντί της ετήσιας συμμόρφωσης, οι εταιρείες θα έχουν τρία χρόνια για να επιτύχουν τους νέους στόχους. Έτσι, η βιομηχανία θα απελευθερωθεί από τα όρια εκπομπών για τα νέα οχήματα που τέθηκαν σε ισχύ φέτος και τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε βαριά πρόστιμα για τις εταιρείες τους». Είχε προηγηθεί η 2η συνάντηση γύρω από τον «Στρατηγικό διάλογο για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας», στο πλαίσιο του οποίου οι κατασκευαστές σε συλλογικό επίπεδο (ACEA) αξιώνουν πιεστικά μεταβολή των κανόνων της ΕΕ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ώστε να μην υπάρξουν κυρώσεις και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων υπογραμμίζει, μάλιστα, ότι η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων κινείται με αργούς ρυθμούς, φρενάροντας και την πρόοδο της ΕΕ ως προς τους στόχους μηδενικών εκπομπών. Η BEUC, ωστόσο, η κορυφαία ένωση καταναλωτών της Ευρώπης εκτιμά πως η πρόταση της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν εκπέμπει «λάθος μήνυμα στους καταναλωτές» και «αποθαρρύνει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων από το να επενδύσουν και να προσφέρουν νέα, πιο προσιτά μοντέλα. Οι επιλογές των καταναλωτών θα περιοριστούν στις πιο ακριβές επιλογές της αγοράς».