Οι οδηγοί με κατηγορία άδειας οδήγησης B θα μπορούν, μέσα σε δύο χρόνια, να οδηγούν βαν 4,25 τόνων με εναλλακτικά καύσιμα, μετά από μια σειρά αλλαγών στους κανόνες αδειών οδήγησης που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η άδεια κατηγορίας B επιτρέπει την οδήγηση οχημάτων έως 3,5 τόνων, όμως το πρόσθετο βάρος των μπαταριών στα ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα τα κάνει βαρύτερα από τα αντίστοιχα θερμικά. Ορισμένα, αλλά όχι όλα, κράτη μέλη της ΕΕ έχουν ήδη εφαρμόσει αυτή την εξαίρεση, όμως πλέον και τα 27 κράτη έχουν στη διάθεσή τους μόλις δύο χρόνια για να προσαρμόσουν τη νομοθεσία τους ώστε να επιτρέπουν σε οδηγούς με άδεια B να μπορούν να οδηγούν ηλεκτρικά βαν 4,25 τόνων.

Νέοι κανόνες

Για τους εταιρικούς στόλους, η σημαντικότερη εξέλιξη είναι η εισαγωγή μιας ψηφιακής άδειας οδήγησης, διαθέσιμης μέσω κινητού τηλεφώνου. Η ψηφιακή άδεια θα ενσωματωθεί στο EU Digital Identity Wallet και θα διευκολύνει την αντικατάσταση ή ανανέωση των αδειών, ιδιαίτερα κατά τη μετακίνηση μεταξύ κρατών μελών. Οι νεότεροι οδηγοί εταιρικών αυτοκινήτων και βαν θα υπόκεινται πλέον σε δοκιμαστική περίοδο τουλάχιστον δύο ετών μετά την επιτυχία στις εξετάσεις τους, με αυστηρότερους κανόνες και ποινές σε επίπεδο ΕΕ.

Απαγόρευση σε όλη την ΕΕ

Επιπλέον, κάθε οδηγός, ανεξαρτήτως ηλικίας, που χάνει την άδειά του λόγω σοβαρού παραπτώματος, όπως υπέρβαση του ορίου ταχύτητας άνω των 50 km/h, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή πρόκληση θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού από επικίνδυνη οδήγηση, θα αντιμετωπίζει απαγόρευση οδήγησης σε όλα τα κράτη μέλη. Στο μέλλον, οι εξετάσεις οδήγησης θα περιλαμβάνουν αξιολόγηση πάνω σε προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και άλλων αυτοματοποιημένων τεχνολογιών, ενώ θα δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην ασφάλεια πεζών, ποδηλατών και χρηστών e-scooter. Οι νέοι κανόνες αποσκοπούν στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Σημειώνεται πως το 2024, 19.940 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Ο Απόστολος Τζιτζικώστας, Ευρωπαίος Επίτροπος για τη Βιώσιμη Μεταφορά και τον Τουρισμό, δήλωσε ότι οι νέοι κανόνες φέρνουν την Ευρώπη πιο κοντά στο «Vision Zero», δηλαδή στην εξάλειψη των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους της ΕΕ έως το 2050, υπογραμμίζοντας πως οχήματα, υποδομές και ανθρώπινη συμπεριφορά συμβάλλουν από κοινού και ότι η Επιτροπή θα νομοθετεί όπου χρειάζεται. Τέλος, πρόσθεσε ότι η νέα οδηγία για τις άδειες οδήγησης ενσωματώνει την αντίληψη του ρίσκου στις εξετάσεις, ενώ οι νέες διατάξεις για τη διασυνοριακή επιβολή ποινών, καθιστούν τον έλεγχο πολύ πιο αποτελεσματικό.

  • Προηγούμενο άρθροΝέο παγκόσμιο πρότυπο μέτρησης εκπομπών οχημάτων σε όλο τον κύκλο ζωής τους
    Επόμενο άρθροΣτην Πολωνία το νέο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Kumho Tire