Από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Σεπτέμβριο, οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 0,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι – ο Σεπτέμβριος ήταν ο τρίτος συνεχόμενος μήνας ανάπτυξης.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η πρόσφατη αυτή δυναμική οφείλεται εν μέρει στην κυκλοφορία νέων μοντέλων, με τον Σεπτέμβριο να καταγράφει μόνος του αύξηση 10%. Το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) διατηρήθηκε σταθερό σε ετήσια βάση, παραμένοντας, ωστόσο, κάτω από τον ρυθμό που απαιτείται σε αυτό το στάδιο της μετάβασης. Τα υβριδικά οχήματα εξακολουθούν να αποτελούν την πιο δημοφιλή επιλογή μεταξύ των αγοραστών.

Νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά τύπο κινητήρα

Ειδικότερα, μέχρι και τον Σεπτέμβριο 2025, τα BEV κατείχαν το 16,1% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, αυξημένο από το 13,1% της ίδιας περιόδου του 2024. Οι ταξινομήσεις υβριδικών αυτοκινήτων συνέχισαν να αυξάνονται, κατακτώντας το 34,7% της αγοράς. Παράλληλα, το συνολικό μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 37%, από 46,8% την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Στους πρώτους εννέα μήνες του 2025, ταξινομήθηκαν 1.300.188 νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ —που αντιστοιχούν στο 62% των ταξινομήσεων BEV— σημείωσαν αύξηση:

  • Γερμανία: +38,3%
  • Βέλγιο: +12,4%
  • Κάτω Χώρες: +3,9%

Αντίθετα, η Γαλλία κατέγραψε ελαφρά μείωση 0,2%, παρά την ετήσια αύξηση 11,2% μόνο για τον Σεπτέμβριο 2025.

Τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου 2025 δείχνουν επίσης αύξηση των νέων ταξινομήσεων υβριδικών στην ΕΕ σε 2.793.079 οχήματα, με ώθηση από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές:

  • Γαλλία: +28,8%
  • Ισπανία: +28,1%
  • Γερμανία: +10,6%
  • Ιταλία: +9,2%

Οι ταξινομήσεις των plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται, φθάνοντας τις 722.914 μονάδες την ίδια περίοδο. Η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από τις αγορές της:

  • Ισπανίας: +105,2%
  • Γερμανίας: +63,9%
  • Ιταλίας: +72,6%

Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον 9% των ταξινομήσεων στην ΕΕ, έναντι 6,9% πέρυσι.

Η ετήσια μεταβολή για τον Σεπτέμβριο 2025 δείχνει αύξηση 20% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και 15,9% για τα υβριδικά ηλεκτρικά, ενώ τα plug-in υβριδικά κατέγραψαν τον έβδομο συνεχόμενο μήνα ισχυρής ανάπτυξης, με άνοδο 65,4%.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα

Έως το τέλος Σεπτεμβρίου 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 18,7%, με όλες τις μεγάλες αγορές να καταγράφουν πτώση:

  • Γαλλία: -32,8%
  • Γερμανία: -23,5%
  • Ιταλία: -16,6%
  • Ισπανία: -13,2%

Με 2.234.058 νέα αυτοκίνητα να έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων οχημάτων μειώθηκε στο 27,7% από 34,4% την ίδια περίοδο πέρυσι.

Ανάλογη ήταν και η πορεία των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, που μειώθηκαν κατά 24,7%, φτάνοντας σε μερίδιο αγοράς 9,3% για τον Σεπτέμβριο 2025. Επιπλέον, η ετήσια μεταβολή για τον Σεπτέμβριο έδειξε πτώση 7,8% για τα βενζινοκίνητα και 14,3% για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

  • Προηγούμενο άρθροBMW Group – Fleet Europe Days: Δοκιμάζεται σε στόλο το βιώσιμο καύσιμο HVO 100
    Επόμενο άρθροAlpine A390: Ανοίγουν οι παραγγελίες στη Γαλλία