Ένα νέο διαδραστικό εργαλείο του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) παρέχει στους fleet managers τη δυνατότητα να συγκρίνουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κύκλου ζωής οχημάτων με διαφορετικά συστήματα κίνησης, σε παγκόσμιο, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.

Το δωρεάν εργαλείο του ΙΕΑ υπολογίζει τα πάντα, από εξόρυξη και πρώτες ύλες, μέχρι κατασκευή και πραγματική χρήση.

Οι εκπομπές πλήρους διάρκειας ζωής είναι σημαντικές για τους εταιρικούς στόλους, επειδή τα ηλεκτρικά οχήματα κατά την κατασκευή τους παράγουν περισσότερο άνθρακα από τα αντίστοιχα εσωτερικής καύσης. Αυτό οφείλεται στην ενέργεια που απαιτείται για την εξόρυξη πρώτων υλών και την κατασκευή συστοιχιών μπαταριών.

Η διαφορά αποτυπώματος άνθρακα μεταξύ ηλεκτρικών και ICE μειώνεται με κάθε διανυόμενο χιλιόμετρο και μειώνεται περαιτέρω εάν τα αυτοκίνητα επαναφορτιστούν με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

EV vs ICE vs PHEV

Το νέο εργαλείο του IEA επιτρέπει στους fleet managers να αξιολογούν τον αντίκτυπο των αερίων θερμοκηπίου των ηλεκτρικών (EV), plug-in υβριδικών (PHEV) και αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης (ICE). Οι fleet managers καθορίζουν το μέγεθος του αυτοκινήτου, καθώς και τα ημερήσια χιλιόμετρα (από πέντε έως τα 450 χιλιόμετρα ημερησίως) και την διάρκεια (πέντε με 20 χρόνια).

Ο υπολογιστής επιτρέπει επίσης στους αρμόδιους λήψης αποφάσεων να καθορίσουν την μέση κατανάλωση βενζίνης και ντίζελ. Για τα εναλλακτικά συστήματα κίνησης οι fleet managers μπορούν να ορίσουν την μέση κατανάλωση καυσίμου των PHEV και τα χιλιόμετρα που διανύθηκαν με την μπαταρία. Και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας (BEV), οι επιλογές περιλαμβάνουν αυτονομία μπαταρίας και μέση κατανάλωση ενέργειας σε kWh/100χλμ.

Ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ ή από άνθρακα;

Επιπλέον, το εργαλείο επιτρέπει στους χρήστες να προσαρμόσουν τις ρυθμίσεις αναλόγως καυσίμων και ηλεκτρικής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένου του ποσοστού βιοκαυσίμου στη βενζίνη και το ντίζελ και το μερίδιο ανανεώσιμων πηγών, πυρηνικών και ορυκτών καυσίμων για την παραγωγή ενέργειας.

Στη συνέχεια, το εργαλείο παρουσιάζει γράφημα με το άθροισμα των εκπομπών των διαφόρων κινητήρων, υπολογίζοντας και την αντιστοιχία των εκπομπών κατασκευής του αυτοκινήτου, των μπαταριών, της παραγωγής ενέργειας (από την γεώτρηση στο ρεζερβουάρ) και της κατανάλωσης καυσίμου (από το ρεζερβουάρ στους τροχούς).

Το γράφημα συγκρίνει ένα αυτοκίνητο μεσαίου μεγέθους στις ΗΠΑ, που διανύει 80 χιλιόμετρα ημερησίως για μια περίοδο πέντε ετών.

Διατίθενται συγκρίσεις σε παγκόσμια κλίμακα, Λατινική Αμερική, Νοτιοανατολική Ασία και Υποσαχάρια Αφρική, καθώς και σε επίπεδο εννέα χωρών, συμπεριλαμβανομένων της Κίνας, της Ινδίας, της Ινδονησίας, της Κορέας, της Νότιας Αφρικής, των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου. Κατόπιν αυτού, οι διεθνείς εταιρείες μπορούν να επικεντρώσουν τις επενδύσεις τους στην ηλεκτροκίνηση σε περιοχές και χώρες όπου θα έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στο κλίμα.

«Η αξιολόγηση κύκλου ζωής μπορεί να παρέχει ευρύτερη άποψη των εκπομπών ενός προϊόντος, μιας διαδικασίας ή μιας υπηρεσίας καθ’ όλο τον κύκλο ζωής του. Στην περίπτωση των ηλεκτρικών οχημάτων, η αξιολόγηση κύκλου ζωής υπολογίζει τις εκπομπές από την εξόρυξη κρίσιμων ορυκτών για μπαταρίες, καθώς και το μείγμα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται για την κίνηση του οχήματος», αναφέρει ο IEA.

Προηγούμενο άρθροUber Boat σε νέους προορισμούς
Επόμενο άρθροAston Martin DBX707 AMR24 Edition