Τι προβλέπει η Dataforce για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου το 2022; Θα ανακάμψει; Πώς θα συνεχιστεί η ηλεκτροκίνηση και ποιες τάσεις θα καθορίσουν τη δυναμική της αγοράς;

Ας δούμε ποιες είναι οι σχετικές προβλέψεις της Dataforce.

Πρόβλεψη για την ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών αυτοκινήτων

Μια ελαφρά αύξηση της παραγωγής οχημάτων το πρώτο εξάμηνο του έτους και μια ισχυρότερη ανάπτυξη το δεύτερο εξάμηνο θα οδηγήσει σε περίπου 12,6 εκατομμύρια νέες ταξινομήσεις στην Ευρώπη το 2022. Σε σύγκριση με το 2021, πρόκειται για αύξηση 8,9%. Η ιδιωτική αγορά θα αναπτυχθεί κάπως πιο έντονα από τις νέες επαγγελματικές ταξινομήσεις. Αναμένεται σημαντική ανάπτυξη στα εταιρικά αυτοκίνητα, αλλά οι εταιρείες μίσθωσης, οι κατασκευαστές και η δραστηριότητα των αντιπροσώπων θα εξακολουθούν να περιορίζονται από τις ελλείψεις εφοδιασμού.

Η πρόβλεψη αφορά στις ακόλουθες χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Βοσνία – Ερζεγοβίνη, Κροατία, Κύπρος, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ισλανδία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία , Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, Ηνωμένο Βασίλειο

Εξελίξεις στους τύπους καυσίμων/ενέργειας

Τα ηλεκτρικά οχήματα θα συνεχίσουν να επεκτείνουν το μερίδιο αγοράς τους το επόμενο έτος. Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης επιβραδύνεται. Αναμένεται ότι τα BEV, τα PHEV και τα HEV θα αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους μόνο κατά 3,5 ποσοστιαίες μονάδες. Η άμβλυνση των ελλείψεων ημιαγωγών υποδηλώνει ότι οι κατασκευαστές έχουν περισσότερες δυνατότητες να παράγουν ξανά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα, και καθώς τα μερίδια των EV συνεχίζουν να αυξάνονται, πρέπει επίσης να ανησυχούν λιγότερο για τους στόχους τους για CO2.

Ταυτόχρονα, γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη η προσέλκυση επιπλέον πελατών. Στην κατηγορία premium, πολλοί αγοραστές ήδη οδηγούν ηλεκτρικά. Για τα μικρά και συμπαγή αυτοκίνητα, ωστόσο, οι τιμές premium για τα BEV εξακολουθούν να είναι σχετικά υψηλές και η αυτονομία είναι περιορισμένη, ενώ ορισμένες χώρες μειώνουν τις επιδοτήσεις τους για EV.

Η αγορά θα ανακάμψει μετά την πανδημία

Από τα σχόλια των αναλυτών της Dataforce σημειώνουμε τα εξής:

  • Η παραγωγή θα συνεχίσει να πιέζεται το 2022, με τη ζήτηση σημαντικά μεγαλύτερη από την προσφορά
  • Θα αντιμετωπίσουμε αντιφατική κατάσταση, όπου θα χρησιμοποιούνται ευέλικτες λύσεις κοινής χρήσης, αλλά ο κόσμος θα θέλει δικό του μέσο λόγω του Covid.
  • Τα διανυόμενα χιλιόμετρα ανά άτομο θα παραμείνουν σχετικά χαμηλά τα επόμενα χρόνια
  • Ο αριθμός και η ποικιλία των νέων μοντέλων αποτελούν αφορμή αισιοδοξίας για ανάκαμψη της αγοράς το 2022
Προηγούμενο άρθροΡεκόρ πωλήσεων κατέγραψε η Bentley Motors το 2021
Επόμενο άρθροΤο επόμενο βήμα στην αποκάλυψη του Skoda ENYAQ Coupé iV