
Το Dacia Sandero ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη τον Ιούλιο, τερματίζοντας το σερί τριών μηνών του Renault Clio.
Τα Sandero και Clio, που είναι και τα δύο μικρά hatchbacks του Ομίλου Renault, έχουν μοιραστεί όλες τις μηνιαίες πρωτιές στις πωλήσεις φέτος.
Το Sandero κυριάρχησε το πρώτο τρίμηνο, ενώ το Clio ήταν πρώτο σε κάθε μήνα του δεύτερου τριμήνου.
Το Sandero κατέκτησε την κορυφή παρά τη μείωση 7,9% στις πωλήσεις, που ανήλθαν στις 21.040 τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce που καλύπτουν το 99,9% των πωλήσεων στην ΕΕ, τις αγορές της EFTA και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η μόνη αγορά που δεν έχει ακόμα ανακοινώσει στοιχεία είναι η Κύπρος.
Το Clio υποχώρησε στην 9η θέση τον Ιούλιο, με πτώση 4,5% στις πωλήσεις (14.341 μονάδες).
Ένας λόγος για την επιτυχία του Clio φέτος είναι ότι η Renault, τον Μάιο, παρουσίασε μια νέα έκδοση εξοπλισμού με την ονομασία Generation, η οποία κοστίζει 2.700 ευρώ λιγότερο από την προηγούμενη βασική έκδοση. Έτσι, η αρχική τιμή του Clio πέμπτης γενιάς στη Γαλλία διαμορφώνεται στις 16.900 ευρώ.
Η επόμενη γενιά του Clio θα κάνει ντεμπούτο στο IAA Mobility του Μονάχου τον Σεπτέμβριο.
Στη δεύτερη θέση πωλήσεων της Ευρώπης για τον Ιούλιο βρέθηκε το Volkswagen T-Roc, με αύξηση 8,2% και 20.737 ταξινομήσεις.
Το Toyota Yaris Cross ήταν τρίτο, ενώ δύο ακόμα μοντέλα της VW ολοκλήρωσαν την πεντάδα: το Tiguan (compact SUV), που ανέβηκε 7,9% στις 16.209 πωλήσεις, και το Golf (compact hatchback), με άνοδο 14% στις 15.615.
Με τρία μοντέλα στην πρώτη πεντάδα, η VW σημείωσε συνολική αύξηση πωλήσεων 14% τον Ιούλιο, φτάνοντας τις 124.069 μονάδες, δηλαδή +15.302 σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2024.
Όπως συμβαίνει εδώ και χρόνια, οι πωλήσεις της Tesla τον πρώτο μήνα κάθε τριμήνου ήταν αδύναμες: -37% τον Ιούλιο.
Κυριότερη αιτία ήταν η πτώση 40% του Model Y, με 5.915 πωλήσεις.
Αποτέλεσμα ήταν το αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο SUV να κατρακυλήσει στην 60ή θέση τον Ιούλιο, ενώ τον Ιούνιο ήταν δεύτερο στην Ευρώπη.
Ποια άλλα μοντέλα ξεχώρισαν τον Ιούλιο;
- Skoda Kodiaq: +30%, 9.960 πωλήσεις → από 41η θέση (Ιούλιος 2024) στο Top 20.
- Audi A3: +26%, 10.443 πωλήσεις → 17η θέση, από 33η πέρυσι.
- Ford Puma: +22%, 12.482 πωλήσεις → 14η θέση, από 20ή πέρυσι.
Άλλοι νικητές στο Top 50:
- Jeep Avenger (+20%)
- Opel/Vauxhall Mokka (+19%)
- Skoda Fabia (+13%)
Μεγάλες απώλειες:
- VW Polo: -46% (6.492 πωλήσεις)
- Seat Ibiza: -18% (6.667 πωλήσεις)
- Renault Captur: -12% (9.049 πωλήσεις)
Ποια ήταν τα κορυφαία σε πωλήσεις στην Ευρώπη μετά από 7 μήνες;
Η τέταρτη μηνιαία πρωτιά του 2025 βοήθησε το Sandero να διατηρήσει μεγάλη διαφορά στην κορυφή μετά από επτά μήνες: 152.580 πωλήσεις, αν και με πτώση 9,2% σε σχέση με πέρυσι.
Παρά το τέλος του σερί του και τη μείωση πωλήσεων τον Ιούλιο, το Clio παραμένει στη 2η θέση.
Την τριάδα συμπληρώνει το VW T-Roc, το οποίο, παρά πτώση 3%, προσπέρασε το Peugeot 208 μετά από επτά μήνες.