
Ο κινεζικός κολοσσός υλικών μπαταριών CNGR και η γερμανική εταιρεία ανακύκλωσης Revomet δημιούργησαν μια κοινοπραξία για την εγκαθίδρυση μιας κλειστής αλυσίδας εφοδιασμού για τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων (EV).
Η επιτυχία της θα μπορούσε να καθορίσει το μέλλον της ανακύκλωσης μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, η CNGR αποκτά το 25% της Revomet Bitterfeld, θυγατρικής που λειτουργεί μία από τις πιο προηγμένες εγκαταστάσεις ανακύκλωσης απορριμμάτων μπαταριών στην Ευρώπη, με ετήσια ικανότητα επεξεργασίας 28.000 τόνων.
Μοναδικό στην Ευρώπη
Η δραστηριότητα της εγκατάστασης εστιάζει στην ανάκτηση νικελίου, κοβαλτίου και λιθίου από χρησιμοποιημένες μπαταρίες, για επαναχρησιμοποίηση σε νέες μπαταρίες.
- Η CNGR, παγκόσμιος ηγέτης στην παραγωγή πρόδρομων υλικών για καθοδικά ενεργά υλικά, φέρνει στο εγχείρημα την τεχνογνωσία της στη βιομηχανική διαδικασία, την πρόσβαση στις διεθνείς αγορές και το παγκόσμιο δίκτυο της βιομηχανίας μπαταριών.
- Η Revomet, που ιδρύθηκε το 2023 ως θυγατρική του Ομίλου Cronimet, συνεισφέρει την εμπειρογνωμοσύνη της στις προηγμένες υδρομεταλλουργικές τεχνολογίες και διαδικασίες ανακύκλωσης, ενώ υποστηρίζεται από το εκτενές ευρωπαϊκό δίκτυο logistics και την εμπειρία του Cronimet στην ανακύκλωση μετάλλων.
Η φωτογραφία δείχνει τον Olivier Kleinhempel, Εκτελεστικό Διευθυντή του Cronimet (αριστερά), να σφίγγει τα χέρια με τον James Baek, Αντιπρόεδρο της CNGR Europe.
Η κινεζο-γερμανική αυτή συνεργασία στον τομέα της ανακύκλωσης μπαταριών είναι σχετικά μοναδική στην Ευρώπη – και ως εκ τούτου αποτελεί έναν από τους πρώτους παίκτες σε μια αγορά που θα καθοδηγείται ολοένα και περισσότερο από τον νέο Κανονισμό της ΕΕ για τις Μπαταρίες, ο οποίος επιβάλλει αυξημένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών σε νέες μπαταρίες.
Ενίσχυση της κυκλικότητας
Με την ενίσχυση της κυκλικότητας στην παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, η κοινοπραξία στοχεύει στη μείωση της εξάρτησης της Ευρώπης από ευμετάβλητες παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και στη στήριξη των στόχων της πράσινης μετάβασης της ηπείρου.
Εάν πετύχει, η συνεργασία θα μπορούσε να συμβάλει στη λύση ενός παράδοξου που βρίσκεται στον πυρήνα της πράσινης μετάβασης: αυτή υποκινείται από περιβαλλοντικούς λόγους – αλλά είναι επίσης πολύ καταστροφική για τα οικοσυστήματα όπου εξορύσσονται κρίσιμα ορυκτά όπως το λίθιο, το κοβάλτιο, το νικέλιο και ο γραφίτης.
Η παγκόσμια ζήτηση για αυτά τα ορυκτά αναμένεται να εκτοξευθεί – έως και 26 φορές για το λίθιο, για να αναφέρουμε μόνο ένα παράδειγμα – εάν ο κόσμος θέλει να επιτύχει τους στόχους μηδενικών εκπομπών έως το 2050.
Η ανακύκλωση αποτελεί έναν τρόπο μετριασμού όχι μόνο των περιβαλλοντικών αλλά και των κοινωνικών και γεωπολιτικών αρνητικών συνεπειών που συνδέονται με την εξόρυξη κρίσιμων ορυκτών. Θα μπορούσε να καλύψει πάνω από το 50% των παγκόσμιων αναγκών σε βασικά μέταλλα έως το 2040, μειώνοντας τις εκπομπές καθ’ όλο τον κύκλο ζωής έως και 17% σε σύγκριση με την πρωτογενή εξόρυξη.
Θετικές επιπτώσεις
Ωστόσο, αυτό ισχύει μόνο υπό ιδανικές συνθήκες, από τις οποίες απέχουμε αρκετά. Τα παγκόσμια ποσοστά ανακύκλωσης βασικών υλικών μπαταριών EV βρίσκονται σήμερα μόλις στο 5%. Αυτό το χαμηλό ποσοστό οφείλεται στο υψηλό κόστος ανακύκλωσης, το οποίο με τη σειρά του προκύπτει από την πολυπλοκότητα και την ποικιλομορφία των σχεδίων των μπαταριών, καθώς και από την έλλειψη υποδομών ανακύκλωσης.
Αυτό καθιστά την επιτυχία της κοινοπραξίας CNGR-Revomet ακόμη πιο κρίσιμη. Δεν θα ενισχύσει μόνο τη βιωσιμότητα της παραγωγής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων και θα μειώσει την εξάρτηση της Ευρώπης από πρώτες ύλες, αλλά θα έχει και θετικές επιπτώσεις στη βιομηχανία αυτοκινήτου, στα εταιρικά στόλους και στην αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων.
Μια ολοένα πιο κυκλική διαδικασία παραγωγής μπαταριών EV θα βοηθήσει στη διαφοροποίηση της αυτοκινητοβιομηχανίας, θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας, θα μειώσει το κόστος μετακίνησης, θα αυξήσει τις επιλογές για την ανακαίνιση ηλεκτρικών οχημάτων και τελικά θα επεκτείνει τη διάρκεια ζωής τους.
Πέραν της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι επαναχρησιμοποιημένες μπαταρίες μπορούν να αξιοποιηθούν σε σταθερές εφαρμογές, όπως σε σταθμούς φόρτισης ή σε μονάδες σταθεροποίησης του δικτύου, δημιουργώντας νέες πηγές εσόδων και στηρίζοντας την εφοδιαστική αλυσίδα μηδενικών εκπομπών.
Όλα αυτά ευθυγραμμίζονται με κανονισμούς όπως οι ευρωπαϊκές οδηγίες για τα οχήματα στο τέλος ζωής, οι οποίες θα συνεχίσουν να γίνονται αυστηρότερες.