
Το BMW Group δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη γενετική τεχνητή νοημοσύνη (GenAI), με στόχο την ενίσχυση της αποδοτικότητας και της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του συγκεκριμένου τομέα.
Στο πλαίσιο αυτό, ο οργανισμός επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό του, μέσω της ανάπτυξης καινοτόμων εφαρμογών και της στρατηγικής συνεργασίας με τον κόμβο πληροφορικής (ΙΤ) του BMW Group στη Ρουμανία.
«Για το BMW Group, η τεχνητή νοημοσύνη δεν αποτελεί απλά μια τεχνολογική καινοτομία, αλλά την θεωρούμε θεμελιώδες στοιχείο του ψηφιακού μας μετασχηματισμού», τόνισε ο Hendrik Lang, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Στρατηγικής, Ψηφιοποίησης και Βιωσιμότητας, Τμήματος Αγορών και Δικτύου Προμηθευτών του BMW Group. «Η ενδυνάμωση των εργαζομένων μας στη χρήση των τεχνολογών AI είναι η κορυφαία μας προτεραιότητα», πρόσθεσε. Μια κοινή πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης σε επίπεδο group υποστηρίζει εξατομικευμένες εφαρμογές για τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών, την αύξηση της αποδοτικότητας και τη δημιουργία καινοτόμων λύσεων. Στο πλαίσιο αυτών των προσπαθειών, η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί ως εργαλείο που ολοκληρώνει ορισμένες εργασίες πιο γρήγορα ή αυτοματοποιεί επιμέρους εργασίες, απελευθερώνοντας περισσότερο χρόνο για δημιουργικές και καινοτόμες ιδέες.
Tο BMW Group αναπτύσσει στρατηγική τεχνογνωσία AI και εξειδικευμένες εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης για το τμήμα Αγορών και το Δίκτυο Προμηθευτών, μέσω του IT κόμβου του στη Ρουμανία. Μέχρι το τέλος του έτους, η εγκατάσταση θα φιλοξενεί μια ομάδα ειδικών που θα εργάζονται σε προηγμένες εφαρμογές γενετικής τεχνητής νοημοσύνης (GenAI) για εσωτερικές διαδικασίες ανά τον κόσμο. Η BMW TechWorks Romania, που ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2024 στο ακμάζον τεχνολογικό οικοσύστημα της Cluj-Napoca, αποτελεί κοινοπραξία του BMW Group με την NTT DATA Romania και αποστολή της είναι η σταθερή επέκταση της τεχνογνωσίας λογισμικού του BMW Group στην Ευρώπη, βάσει μακροπρόθεσμων αναγκών. Είναι πλήρως ενσωματωμένη στο παγκόσμιο οικοσύστημα ανάπτυξης και καινοτομίας του BMW Group και αξιοποιεί τη δυναμική της ισχυρής βιομηχανίας πληροφορικής και λογισμικού της Ρουμανίας.
Το Τμήμα Αγορών του BMW Group προωθεί ενεργά την ανάπτυξη και υλοποίηση εσωτερικών εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης. Τα πρώτα εργαλεία GenAI – όπως τα Knowledge Navigator, Offer Analyst και Tender Assistant – υιοθετήθηκαν ήδη από το 2024. Οι εφαρμογές αυτές λειτουργούν ως ψηφιακές βάσεις γνώσεων, που διευκολύνουν την ανάλυση και σύγκριση προσφορών προμηθευτών, καθώς και τη δημιουργία και διαχείριση διαγωνισμών. Ενδεικτικά, το Offer Analyst μπορεί να εκτελεί επαναλαμβανόμενες εργασίες, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για κάθε προσφορά.
Στα τέλη του 2024, το BMW Group εισήγαγε επίσης ένα κεντρικό σημείο πρόσβασης στην τεχνητή νοημοσύνη για το Τμήμα Αγορών και το Δίκτυο Προμηθευτών: το σύστημα AIconic Agent. Η καινοτόμος αυτή λύση AI αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι ομάδες αναζητούν και αξιοποιούν πληροφορίες, συνδυάζοντας τεχνολογία επεξεργασίας φυσικής γλώσσας τελευταίας γενιάς με ευφυείς αλγόριθμους. Το πολυπρακτορικό σύστημα εξασφαλίζει ταχύτατη και ακριβή αναζήτηση δεδομένων, καθώς και εξατομικευμένα αποτελέσματα επεξεργασίας για κάθε χρήστη. Η ενσωμάτωση διαφορετικών πηγών δεδομένων διασφαλίζει μια πλήρη και στοχευμένη ανάκτηση πληροφοριών, η οποία υπερτερεί αισθητά έναντι προηγούμενων λειτουργιών αναζήτησης. Με περισσότερους από 1.800 ενεργούς χρήστες και 10.000 αναζητήσεις, η λύση AI έχει τύχει εξαιρετικά θερμής υποδοχής σε σύντομο χρονικό διάστημα, αποδεικνύοντας την αξία της. «Το σύστημα πολλαπλών πρακτόρων AIconic βελτιώνει σημαντικά την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα των εργαζομένων, θέτοντας παράλληλα νέα πρότυπα στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης», τόνισε ο Markus Kronen, επικεφαλής του τομέα GenAI, στο τμήμα Αγορών και το Δίκτυο Προμηθευτών του BMW Group.
Το σύστημα πολλαπλών πρακτόρων AIconic ενημερώνεται διαρκώς ώστε να ανταποκρίνεται στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις του τμήματος Αγορών και του Δικτύου Προμηθευτών. Προτεραιότητα αποτελεί η ενίσχυση των δυνατοτήτων των ψηφιακών πρακτόρων (agents) του AIconic, ώστε να μην λειτουργεί απλά ως ένα παθητικό εργαλείο αναζήτησης, αλλά να εξελίσσεται σε ενεργό συνεργάτη. Σήμερα, το ολοκληρωμένο σύστημα περιλαμβάνει δέκα πράκτορες που καλύπτουν τομείς όπως η διασφάλιση ποιότητας, τα δεδομένα αγορών και προμηθευτών, καθώς και η υποστήριξη των σχετικών διαδικασιών. Στο μέλλον, η εφαρμογή θα μπορεί να εκτελεί επιλεγμένες εργασίες χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, όπως η παρακολούθηση δεδομένων της εφοδιαστικής αλυσίδας, η δημιουργία αναφορών και ο εντοπισμός ευκαιριών για βελτιστοποίηση. Η επόμενη εξέλιξη του AIconic θα το καταστήσει έναν έξυπνο εσωτερικό βοηθό, ικανό όχι μόνο να παρέχει πληροφορίες, αλλά και να προτείνει ενέργειες και να αυτοματοποιεί διαδικασίες.
Για να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, το BMW Group προσφέρει ψηφιακή κατάρτιση και ειδικά διαμορφωμένους χώρους καινοτομίας AI για εργαζομένους όλων των βαθμίδων. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι εργαζόμενοι αποκτούν ψηφιακή επάρκεια και αξιοποιούν άμεσα τις νέες δεξιότητές τους σε όλο τον οργανισμό. Ένα σαφές πλαίσιο διακυβέρνησης ορίζει τις υποχρεωτικές προδιαγραφές για την εκπαίδευση και την υλοποίηση λύσεων AI – είτε πρόκειται για εσωτερικές εφαρμογές είτε για την απόκτηση εξωτερικής τεχνογνωσίας.
Το AIconic αποτελεί μία από τις πρώτες εφαρμογές πολυπρακτορικών συστημάτων που υλοποίησε το BMW Group σε κεντρική πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης και έχει καθιερωθεί ως πρότυπο στο τμήμα Αγορών. Το εν λόγω σύστημα βασίζεται στο BMW Group AI Assistant, το κεντρικό σημείο πρόσβασης σε εφαρμογές AI. Ως εκ τούτου, το AIconic καταδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αναπτυχθούν και να εφαρμοστούν συστήματα ευφυών πρακτόρων σε ολόκληρο τον οργανισμό μέσω της πλατφόρμας τεχνητής νοημοσύνης.